Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
evelien

evelien

04-11-2010 om 14:57

Wilde zwijnen - kinderfeestje

Mijn zoon is 12 geworden. Heeft volgend weekend z'n slaapfeestje. Er komen 7 jongens. We hebben geregeld dat opa met de jongens (en ons) op zoek gaat naar wilde zwijnen in het bos. We gaan met 2 auto's. Volgens opa moeten we in de auto blijven omdat wild weg loopt zodra ze mensen ruiken. Opa denkt 2 uur onderweg te zijn in totaal.(20..00 vertrek). We hebben walky talkies om te commnuniceren tussen de auto's als we wat zien. Het leek zo leuk maar nu het dichterbij komt gaat zoon twijfelen(en ik ook) of het wel zo leuk is. Ik heb hem al voorgesteld na afloop nog een wandeling te maken in het bos (mag niet overal) een half uur. Ik kan verder niet zoveel bedenken. Wat denken jullie ervan? Hebben jullie nog leuke ideeen om 't af te sluiten in het bos ofzo? Na afloop eten we thuis nog warme snacks.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

04-11-2010 om 15:12

Uhm

Een kampvuurtje waarop een wild zwijn gebraden wordt...... (nou ja, een groot stuk vlees van de slager en net doen of het wildzwijn is).
Hihi,
Gr. Bibi

vlinder72

vlinder72

05-11-2010 om 13:33

Niet leuk

In de auto naar het bos en daar dan in de auto blijven zitten in de hoop dat er wilde zwijnen komen? Dat is niet leuk. Ook niet met walky talkys want je moet toch stil zijn.

Wel leuk kan zijn. Naar het bos met de auto. In het donker (in twee groepen met begeleiding) een boswandeling maken. Op zoek naar wilde zwijnen en herten. Walky talkys mee zodat je elkaar op de hoogte kan houden van eventuele vondsten. Misschien zie je niks maar een zo'n zoektocht is toch spannend.

En daarna naar huis. Dvd'tje kijken, chips erbij.

Ilva

Ilva

05-11-2010 om 16:36

Natuurmonumenten

Misschien kan je via natuurmonumenten een boswandeling met boswachter regelen. De man/vrouw weet waar je moet zijn en wanneer. En kan natuurlijk veel vertellen. Ik weet niet wat dat zou moeten kosten maar ik heb ooit eens een feestje gegeven in het bos (overdag dan wel), ook via natuurmonumenten, en daar was ik iets van 3,50 per kind voor kwijt, incl. papatjes en limonade. Kijk even op de site.

evelien

evelien

07-11-2010 om 21:51

Wel leuk!

Het feestje is achter de rug en het wilde zwijnen kijken was een succes! Twee auto's; elke auto had en walkie talkie zodat ze elkaar op de hoogte konden houden van wat ze zagen. We hebben wilde zwijnen gezien; eikels gegooid uit het raam zodat ze dichtbij kwamen. Ook nog een vos gezien, muizen en eekhoorns.De jongens waren opgetogen! We zijn wel dik 2 uur onder de pannen geweest. Na afloop hadden we nog een kort gps tochtje door het bos(half uurtje was de bedoeling). we zaten echter binnen 5 minuten weer in de auto; 4 van de 7 vonden het veel te eng!. Wilde zwijnen spotten was net spannend genoeg maar het bos door was een grote stap te ver. Onze zoon is hier erg makkelijk in daarom had ik dit niet zo ingeschat. Maar het is een aanrader voor een feestje voor jongens van 11-12 jaar als je op de Veluwe woont!

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2010 om 10:09

Pelle

Op de veluwe dus, dat blijkt..)

Maxime.M

Maxime.M

08-11-2010 om 11:13

Leuk

Leuk dat het goed uitpakte, ik las net pas je eerste berichtje en dacht dat dat nooit wat zou worden, en dat je al helemaal geen zwijn zou zien. Gelukkig wel, dus geslaagd feestje !!!

Rab

Rab

08-11-2010 om 11:58

Mooi zo

Hartstikke leuk zeg, en fijn dat het allemaal gelukt is wat je voor ogen had.
Het stikt volgens mij ook van de zwijnen op de Veluwe, zoveel dat afgelopen zomer de overlast zo groot was voor het verkeer dat er (helaas) een aantal afgeschoten moesten worden, heb daar toen iets in het nieuws van meegekregen.

evelien

evelien

08-11-2010 om 23:05

Stikt van de zwijnen

Pelle; je komt vast niet van de Veluwe. Het stikt hier van de wilde zwijnen. Er is inderdaad veel overlast door zwijnen in dorpen hier wat verder vandaan. Dus het is niet echteen kwestie van geluk hebben. Ik krijg het gevoel bij je berichtjes dat ik me verdedigen moet.Een bos is om te wandelen en te fietsen. Er zijn ook wegen in bossen en daar kun je (en mag je!) met een auto rijden. Momenteel dus veel zwijnen en kans op herten,vosjes, eekhoorens e.d. Een paar weken terug kon je het 'burlen' van herten beluisteren. Indrukwekkend.

Het is altijd maar de vraag met deze dingen of kinderen hier net zo enthousiast van kunnen worden als wij. Gelukkig was dat met de zwijnen zo en helaas niet met een wandeling/gps tocht. Dus dan verandert het programma. Het was echt heel geslaagd en ik wil het echt aanraden!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.