Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
sandra van paars

sandra van paars

31-01-2010 om 22:51

Winkelen met mijn zoon met commentaar

Hier ook iemand met een slechte grammatica en spelling en ja ik kom ook uit buitenland namelijk Spanje. Wat een reacties maar wat voor een rede ze ook heeft om haar 4 jarige zoon in wandelwagen te zetten het maakt niks uit, oké het verhaal wordt misschien ongeloofwaardig daardoor. De hoofdzaak is dat een jongen en een meisje van plaats wisselen in een kledingwinkel en dat de moeders het niet gelijk ontdekken en zelfs een tot aan het huis kan komen voordat het ontdekt wordt en dat er wordt gemerkt dat het een verkeerd kind is en dat het een grap was. De moeder vraagt eigenlijk of iemand zoiets heeft meegemaakt met hun zoon of dochter in de winkel of thuis en of een moeder haar zoon of dochter gelijk zal herkennen als ze deze alleen aan de achterkant zien. Het kind heeft dan wel een muts op, en de jas aan van hun zoon of dochter.

Of het nu verzonnen is of echt, bij mij is het ook zoiets overkomen in een kledingwinkel. Was zelf aan het afrekenen en mijn 5 jarige dochter stond achter me te wachten, opeens hoor ik haar huilen en schreeuwen en wat bleek een moeder dacht dat mijn dochter haar dochter was die ze kwijt was. De jassen van onze twee dochters waren bijna hetzelfde aan kleur en soort, en ze waren even groot. Mijn dochter had de muts van de jas op, waardoor de moeder die alleen de achterkant zag van mijn dochter dacht dat het haar dochter was. Bij het vastpakken van de hand begon me dochters te huilen omdat ze plotseling werd vast gepakt maar haar moeder stond voor haar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

01-02-2010 om 08:13

Jas-alarm!

En dan nu proberen te begrijpen wat de lol hiervan is...

Puck

Puck

01-02-2010 om 08:53

O help

Onze trol is net een gremlin, ze vermenigvuldigen zich razendsnel!!!!

bisje35

bisje35

01-02-2010 om 09:27

Puck

goeie puck, hoeveel moeders hebben ook zo'n traumatische ervaring met hun kind, dan kunnen ze het hier melden. Goeie manier om wakker te worden deze maandag ochtend.

emma43

emma43

01-02-2010 om 11:11

Even zonder jas

en of sandra nu een mol is of niet,maakt me even niet uit.Maar hebben jullie zelf nooit iets dergelijks meegemaakt?
Ik moest meteen denken aan een vakantie jaren terug.Centerparcs,we waren in de wildwaterbaan,mijn dochter,blond haar,staartje, blauw badpak aan met bandjes achter gekruist op haar rug.We doen een spelletje,zij gaat voor en ik moet achter haar aan en haar proberen te vangen.Ik zie haar,grijp haar vast, staartje ,blauwe gekruiste bandjes op haar rug.Kind schrok echt enorm en ik voelde me daar echt niet prettig bij.
Dan heb ik nog een keer een moeder met mijn zoontje weg zien lopen.Was heel grappig,haar kindje was bij oma,maar ze was zo gewend om als ander kind uit school kwam,de buggie te pakken en naar huis te lopen,dat ze nu automatisch een buggie gepakt had.Ik stond naast de buggie,zij draait zich om,pakt de buggie en loopt weg.Ik ,zij en de andere moeders hebben zo gelachen.

elkies

elkies

01-02-2010 om 11:59

Emma43

o jawel hoor, ook zoiets meegemaakt in het zwembad.

Een keer een spelletjes gespeeld met mijn dochter en zo'n tropische zwembad, blonde krulletjes haar en een roze badpak, moest me dochter ook zien te pakken, draai een rondje zie haar van achter, meisje met roze badpak en blonde krulletjes, pak haar vast en bleek het ook een verkeerde meisje te wezen ik schamen en schrik me rot.

Alleen het tweede geval is me niet duidelijk.

Maar denk dat als ouder zijnde je best kan vergissen, vooral als je haast hebt of het kind loopt vooruit, en dan als je het kind vanachter ziet en deze hetzelfde is als jouw kind met dezelfe kleren aan.

emma43

emma43

01-02-2010 om 12:54

Elkies

Ja,grappig,oppassen dus met spelen in een zwembad.

Het tweede voorval is inderdaad een beetje onduidelijk.Ik stond met mijn jongste in de buggie bij school te wachten op mijn dochter.Ik stond naast de buggie.Een andere moeder,die dus haar jongste kind niet bij had,wacht op haar dochter ,draait zich om en neemt uit gewoonte de buggie mee die achter haar stond,maar daar zat dus mijn kind in.Ze was zo gewend om een buggie te pakken,dat ze er geen erg in had,deze keer zonder buggie te zijn.Dat was echt heel erg grappig,vooral mijn verbaasde gezicht schijnbaar.
Eigenlijk dezelfde situatie dat als je in een supermarkt het verkeerde winkelwagentje pakt.

Filmpje!

Ik heb ooit een half filmpje volgedraaid met beelden van een heel ander meisje dat toevallig hetzelfde instrument als dochter speelde tijdens een concert. Het was een bijzonder concert. Gëorganiseerd door de gemeente, waar ze alle leerlingen van bepaalde niveau die muziekinstrumenten speelden uitnodigden om auditie te doen om mee te doen aan een tijdelijk orkest om kinderen van de basisschool in een soort 'optreden' kennis te laten maken met instrumenten+wat dat is en wat je ermee kan. best leuk toch?
Afijn dochter mocht mee doen. Zat toen zelf in groep 8. Ze kregen een week vrij ervoor van school. Eerst 3 dagen oefenen en dan 2 dagen optreden voor alle basisscholen. (die in schouwburg kwamen) Het was dus niet helemaal mijn 'schuld' dat ik fout filmde. Het was een voor mij onbekende samenstelling van verder totaal onbekenden. Zij zou met nog 2 saxofonisten spelen in dat grote orkest. Die waren wat ouder. Maar dochter mocht de solo doen. En ik zou komen om een stukje te filmen, met name de solo... Dus ik erheen. Ben wel redelijk bekend aldaar omdat onze hele familie muziek speelt, dus hoewel voor basisscholieren kom ik toch zo binnen (waren dus verder geen ouders). Ik stel me op achterin de zaal al staand. Behoorlijke afstand en het was al donker ook. En alle muziekanten hebben ong. dezelfde kleding aan (spijkerboek+zwart shirt)dat maakt het ook al niet eenvoudig. Ik houd filmcamera gericht op waar ik dacht dat dochter zat en kijk van afstand door gaatje in toetsel of het de goed sectie is. Ja dus. Aha, ik zie d'r lang blond haar, kan niet missen! Dus ik zoom aldaar in....voorstelling begint. Filmcamera staat op statief en af en toe check ik of ie nog goed staat...Ja! ik zie dat blonde haar in ingezoomde stukje. Tralala, leuk concert, zelfs de kinderen luisteren geboeid. Tot de sax-solo begint. Dochter staat op. Hé? Dat is aan andere kant dan ik dacht van het drietal...Ik kijk in camera...en ja hoor, heb ik de hele tijd een ander meisje gefilmd ingezoomd en wel!!! In paniek krijg ik ook de camera niet meer goed ingesteld op dochter tijdens de solo..tenminste niet ingezoomd...en daar ging het nu nét om.
Tsja.. wat moet je dan zeggen? Man en dochter snapten niet dat ik het verprust had...ik kende mijn eigen kind toch wel??
groeten albana

Pippin

Pippin

01-02-2010 om 13:58

Albana lol

Lachen zeg.
Wij hebben eens oude 8 mm filmpjes van mijn man en zijn zusje op een videoband gezet. Mijn schoonmoeder wist toen zeer beslist te vertellen dat dit niet mijn man en mijn schoonzus waren, maar de kinderen van haar zus. Dit hield ze vijf minuten vol, toen moest ze toegeven dat het wel haar eigen kinderen waren!
Ik vond dat zo grappig.

Mijn dochter zit op ballet en ik heb ook weleens moeite om haar tussen alle roze meisjes van dezelfde lengte te spotten.

Tirza G.

Tirza G.

01-02-2010 om 15:56

Of kwijt

Volgens mij herkennen ook veel moeders de andere variant: je komt in de speeltuin met je 2-jarige peuter, je zet je tas neer, draait je terug.........kind weg. Gelukkig heb je hem heel slim een knalgeel tshirt aangedaan. Net zo als alle andere ouders die middag Álle peutertjes hebben blonde stekeltjes en gele tshirtjes.........help.

Tirza

Vera*

Vera*

01-02-2010 om 17:33

ik zoek me een ongeluk in de speeltuin naar zoon, spijkerbroek en rode sweater. Hij is nergens te vinden, andere moeders en de speeltuinbeheerder helpen mee. Oeps, ik was vergeten dat zijn trui uit mocht en ik op zoek moest naar een geel tshirt. Tja, toen ik dat doorhad was zoon zo weer boven water.

Polly Shearman

Polly Shearman

01-02-2010 om 18:29

Ooh vera!

jij post in dit draadje!!! dat betekend dat jij niet de poster kan zijn!??!?!?! en ik maar denken dat je zou gaan rellen/trollen!

groet, Polly

Vera*

Vera*

01-02-2010 om 21:03

Polly

Als forumbeheer niet oplet kun je best met twee namen posten. Maar zoiets ga je toch niet verklappen??????

jimmes

jimmes

01-02-2010 om 23:35

Helemaal kwijt

Tja indoor speeltuinen helemaal te gek, ben daar met mijn 5 jarige zoon en denk om hem niet kwijt te raken doe ik hem een gele sjaal om. Stom, een scoutinggroep met bevers hadden hetzelfde idee, ik moest even de jassen pakken en draai me daarvoor even om draai ik terug weg kind! Ik zoek en zoek blijkt ie ten eerste even bij een kauwgom automaat is wezen kijken en later door een scouting begeleidster mee genomen te zijn en zat bij de groep lief een patatje te eten. Ze hadden gewoon aangenomen dat ie bij groep hoorde wegens de gele sjaal, en een de begeleidster had hem van achter aangezien voor een andere jongen zo ze telde deze jongen twee keer. En natuurlijk niet gelet op de aantallen die ze bij zich hadden en de of ie wel op de fotolijst met namen stond. Ze hadden hem zelfs zo'n rode trui aangedaan, mijn zoon niet van kwaad bewust natuurlijk want een patatje gaat er natuurlijk wel in, lekker afleidend.

Monique D*

Monique D*

02-02-2010 om 01:29

Bij afzwemmen van mijn zoon

Het afzwemmen van mijn zoon (A-diploma) had ik op de gevoelige (film)plaat gelegd. Het eerste gedeelte van dat examen heb ik hem heel goed vastgelegd. Totdat er een onderdeel kwam waarbij elk kind met een ballon in het water moest springen en daarnaast moest watertrappelen. Het hele zwembad was vol met spetterende en trappelende kinderen en ballonnen naast hen, waardoor ik moeite had om mijn zoon goed in de zoeker te houden. Ik had hem in beeld... en volgde hem met mijn camera. Totdat ik aan het eind van dat spel mijn zoon ontdekte... aan de andere kant van het zwembad! Ik had dus een hele tijd een ander jongetje gefilmd... net zo donker en zijn koppie als mijn zoon èn dezelfde kleur zwembroek!
Ik moet het tot nu toe nog horen dat ik een heel ander kind had gefilmd bij het afzwemmen... schaam, schaam, schaam! Gelukkig was het alleen gebeurd bij dat ballonnenonderdeel en niet bij de andere onderdelen (duiken, schoolslag, bors- en rugcrawl en uitdrijven)!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.