Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Annemarie

Annemarie

03-09-2020 om 19:09

winter kleding kan ik nog bepalen wat mijn dochter draagt


rode krullenbol

rode krullenbol

03-10-2020 om 22:53

Tip

Voor diegenen die liever voor 'cooler' willen gaan? Er is nog altijd een levendige handel in de kleding waarmee Elvis zich uitdoste.

Het kost een centje, maar dan heb je ook wat.

Rode krullenbol

Limburg

Hier in zuid Limburg zie je wel regelmatig kinderen in dit soort ski overlls lopen vooral kinderen tot groep 3 zag het vorige winter regelmatig

vlinder72

vlinder72

04-10-2020 om 11:37

Vissertje

Klopt. Kleuters zie je er nog wel in lopen op echt koude dagen. Op wintersport zie je de meeste kleine kinderen in zo'n skipak lopen.

Mijn eigen zoon droeg er tijdens wintersport ook een maar toen hij zes jaar was wou hij ook een losse jas en broek. Mijn kinderen zijn niet zo meegaand dat ze aantrekken wat ik wil of leuk vind.

Ik geloof niet dat een 11 jarige zo'n pak aan gaat doen. Je kan er namelijk geen gewone kleding onder doen. Veel te warm en dan zit het veel te strak. En ze spelen nog buiten. Gaat ze dan midden op de dag zo'n pak aan doen om 10 minuten een frisse neus te halen en het inmiddels 15 graden is? En als ze naar huis fietstblijft ze erin omdat het veel warm is.

Nee, zo'n pak is alleen handig op wintersport en als het een keer de hele dag ijskoud is.

Fietsen door de kou

Vermoedelijk krijg je een vo-leerling niet zo ver, maar toch: als het dan een keer gemeen koud is en de onbarmhartige oostenwind over de vlakten giert, dan blijkt een regenbroek over de gewone broek de kou best aardig tegen te houden.

Overigens verkopen veel winkels waaronder Hema, Action en Decathlon ook thermoshirts en -leggings in kindermaten. Ik zou daar mijn geld aan uitgeven ipv aan een ski-overal.

Groeten,

Temet

Tessa

Tessa

04-10-2020 om 14:32

Warm

Ik vind het zo'n ontzettende kolder, een thermo overal op de fiets. Echt op het trollerige af.
Ik ben een ontzettende koukleum en heb ooit een thermoshirt gekocht van een hele goede kwaliteit omdat ik toen veel wandelde en vaak op sportvelden uren stil stond. Zelfs toen het ver onder 0 was kon ik dat shirt niet dragen onder het wandelen want ik ging dan gewoon kapot van de warmte. In het begin was het fijn maar zo gauw ik echt een beetje tempo maakte werd het gewoon onaangenaam warm.
Voor op het sportveld was het shirt juist wel heel fijn maar ook alleen als ik stil stond. Als ik zelf iets deed was het ook weer te warm.
Fietsen met een thermo overal lijkt mij echt een kwelling. Volkomen onnodig op onze breedtegraad. En dan is er ook nog zoiets als afharden en weerstand kweken. Dat bereik je niet met een kind in een thermo overal te stoppen. Nog er van afgezien dat het compleet voor schut loopt op school en het daar ook weer veel te warm zal hebben.

Marinade

Marinade

04-10-2020 om 16:58

Zuid-Limburg

Afgezien dat een 5-jarige nog wat anders is dan een puber is het in Zuid-Limburg vast de Duitse invloed. En misschien van de Oost-Europese arbeidsmigranten, die in hun thuisland eerder met -20 moeten dealen dan fietsende pubers bij het IJsselmeer.

Tenzij ze gestoofde kinderen willen zullen die ski-pakken na een gemiddelde Nederlandse winter ook wel voor onbepaalde tijd opgeborgen worden.

rode krullenbol

rode krullenbol

04-10-2020 om 17:55

Niet geheel onbelangrijk

De glamoureuze jumpsuits van Elvis stonden – zelfs in het hete Las Vegas of Haïti! – hem niet in de weg bij het maken van energie slurpende alsook enerverende dansbewegingen.

Rode krullenbol

Hoi. 

ik zit dit bericht nu pas te lezen en vraag mij af hoe je dochter tot nu toe de winter heeft doorstaan in haar thermo overal.

En wat/hoeveel kleding heeft ze er dan onderaan.

150208 schreef op 22-03-2021 om 21:46:

Hoi.

ik zit dit bericht nu pas te lezen en vraag mij af hoe je dochter tot nu toe de winter heeft doorstaan in haar thermo overal.

En wat/hoeveel kleding heeft ze er dan onderaan.

Ze heeft het weer lekker warm , en draagt er gewoon een spijkerbroek onder met een hoodie, soms ook wel een jogging pak, daar voelt zij zich het prettigste in en heeft het niet koud gehad, ze heeft ook een winterjas geprobeerd ( ski jas ) , maar vondt die te koud toen het vroor en er sneeuw lag, en heeft hem maar snel weer omgeruild voor haar thermo overall.

Hoi Anne-Marie

leuk om te lezen.

ik heb het namelijk meegemaakt met mijn nichtjes waar ik oppaste die werden tot ver in het voorjaar ook altijd goed warm gekleed 

zowel buiten (tot een graad of 15 dikke winterjas en zo)maar ook voor binnen hadden ze vaak meerdere lagen kleding over elkaar heen aan.

grt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.