Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vic

Vic

04-04-2012 om 14:05

Wisselen en nieuwe tanden

Mijn dochter (7) heeft de afgelopen weken 3 boventanden verloren. Inmiddels zijn de twee voorste blijvende tanden doorgekomen en die hebben nagenoeg alle ruimte opgevuld. Voor de snijtand daarnaast (die nog niet te zien is) is ongeveer 2 mm. ruimte beschikbaar. Zou dat nog goed komen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn zoon

van 6 is alleen nog maar onder aan het wisselen, maar daar komen ze dus schots en scheef door, omdat er gewoonweg geen ruimte is. Ik hoop ook dat het nog goed komt, maar ben er echt bang voor.
Helaas geen geruststellend berich voor je, alleen maar herkenning.

groetjes van Charlotte

Goedgekomen

Toen mijn dochter aan het wisselen was kwamen haar boven tanden werkelijk als een omgevallen kaartenhuis door....... een voortand wees naar links, de ander schuin naar voren met een draai naar rechts...... het zag er echt niet uit (sorry).

Ze is inmiddels 13 en heeft een prachtig gebit! Ze had zelfs geen beugel nodig en dat is in deze tijd toch wel een unicum

Dus......... het kan gewoon goedkomen! Het ligt vaak aan de grote en de vorm van de kaak.

P.s.: alhoewel ik me opnieuw zorgen maak over mijn zoontje van 7 die nu zijn voortanden krijgt...... maar dan kijk ik foto's van mijn dochter uit die tijd en weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken

Vic

Vic

04-04-2012 om 16:19

Er zijn er drie uit, en nu dus twee gegroeid. Die derde moet ook nog komen, in dat kleine gaatje van 2 mm dus. Oudste heeft dat nooit gehad, maar die heeft ook een veel grotere kaak.

Tango

Tango

04-04-2012 om 21:37

Hier hetzelfde verhaal

Tangozoon, 7 1/2 jaar heeft ook 3 voortanden eruit. Eerst ging linksvoor eruit, al snel kwam er een volwassen tand door, helemaal scheef. Daarna ging rechts de tweede(!)snijtand eruit en kort daarna de eerste. Daarvoor in de plaats staat nu 1 nieuwe tand, wel recht want die heeft ruimte. Waar tand 3 blijft, geen idee.
Onder heeft hij nog niets gewisseld en dat wordt zo mogelijk een nog groter probleem, want daar staan de melktanden al heel strak op elkaar. Ik begrijp helemaal waar je je zorgen over maakt, Vic. Over 3 weken gaan we naar de tandarts en ik ga maar alvast eens vragen of dit goed komt.
Overigens hadden we bij Tangodochter nooit zorgen, alles kwam keurig recht door, maar het afgelopen jaar is opeens haar linkervoortand scheef gaan staan. Hoe dat nou kan is me ook een raadsel. Worden dus twee beugelbekkies. We gaan tijdig de zorgverzekering uitbreiden, dat is zeker.

Vic

Vic

04-04-2012 om 22:08

Wat dan wel weer vreemd is

Ik heb net nog even goed gekeken. De middelste twee voortanden staan niet tegen elkaar, daar zit nog een spleetje tussen. Met een beetje mazzel drukt straks de nieuwe snijtand de twee middelste tanden op hun plek. En ook vreemd, de nieuwe tanden zijn niet glad aan de onderkant, er zit een puntje aan (dus op het echte 'snij' gedeelte, dat is grotendeels recht en waar de tanden elkaar raken zit een klein puntje).

koentje

koentje

05-04-2012 om 11:02

Vic

alles is nog in de groei, de kaak ook! Mijn tandarts zegt dat je er iets over kan zeggen als het helemaal klaar is. Mijn zoon is nu dertien en laat met wisselen. De tandarts zei op mijn vraag of dat spleetje nog goed kwam dat dat zeker kan. De grote kiezen die nog moeten komen gaan alles weer opzij duwen.

mirreke

mirreke

08-04-2012 om 22:34

Kan echt helemaal goed komen

Mijn dochter had bij het wisselen een vreselijk gebit. Alles stond schots en scheef op ongelijke hoogte en gedraaid. Er waren tanden bij die schuin boven andere tanden doorkwamen. Veel te hoog in de mond dus...
En nu: prachtig, helemaal recht, prima op een rij, zo netjes dat het net is alsof ze een beugel heeft gehad. Niet dus, helemaal vanzelf goed gekomen. Bij mijn oudste zoon net zo, zoon daaronder is ook goed aan t komen, nu ziet t erbij jongste nog uit als een schots en scheve bedoening. Maar ik heb er alle vertrouwen in.
Wel hadden al mijn kinderen erg mooie en grote melktanden die laat doorkwamen ook erg mooi op een rij stonden en (daardoor?) een brede kaak.
Ga er dus niet te vroeg van uit dat het een beugelbekkie wordt, dat hoeft echt niet.
mirjam

Tango

Tango

18-04-2012 om 00:07

En tot overmaat van ramp

Ontdekte ik van de week achter Tangozoons los-zittende ondertand een nieuwe tand en dan niet vlak erachter maar zeker een halve centimeter erachter. Wat moet dat worden?

Tango

Heeft mijn dochter ook gehad: twee tanden achter elkaar (omdat de melktand niet vanzelf uitviel kwam de andere erachter staan). De melktand werd getrokken en heel snel kwam de nieuwe tand als vanzelf naar voren. Nu staat hij gewoon waar hij moet staan.

O tango

Middelste had precies hetzelfde, ik dacht ook: wat moet dat in vredesnaam worden? Ze stonden bijna een cm achter elkaar, maar binnen een paar maanden stond de achterste er keurig naast.

Tango

Tango

18-04-2012 om 15:59

Dat is een hele geruststelling. Anders had ik nog de tandartsafspraak in juni af moeten wachten. Wat fijn dat hier altijd zo snel een antwoord komt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.