Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Woede beheersen

Wij hebben een zoon van zeven bijna 8 ( november)  en ik maak me ongerust om de manier waarop hij conflicten oplost.Hij kan echt ontploffen in bepaalde situaties met leeftijd genootjes..en kan dan best even in zijn woede blijven zitten...Wat we gedaan hebben tot nog toe is het natuurlijk bespreken en tips geven hoe hij kan voorkomen dat hij zo boos word...dit helpt eigenlijk niet..hij weet wel heel goed te verwoorden wat er gebeurd...het is een kind wat heel enthousiast en blij is ..het is een heel lief kind maar kan ook zeker wel wat overheersend zijn...verder valt me op dat hij heel luidruchtig is ten opzichte van klas genoten ,- vriendjes...ik maak me zorgen over hem dat hij door zijn gedrag dadelijk geen vriendjes meer heeft.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

08-09-2021 om 20:21

Verwijderd zelf 

C..

C..

08-09-2021 om 20:25

Hem leren dat als hij voelt dat hij boos is leren om weg te lopen.
Een vaste plek/activiteit om tot rust te komen. Altijd op dezelfde plek Donald Ducks lezen werkt na een paar keer steeds beter.
Zijn gedrag, emoties en gevolgen objectief blijven uitleggen.
Blijven proberen. Hoe ouder hij wordt hoe meer hem dit zelf zal lukken.

Kben het eens met het bericht van C..


het is belangrijk wanneer hij dat voelt opkomen, dus niet wanneer het al zover is dat ie ontploft.

Wat zijn bij hem de voor seintjes voordat hij boos word? Bijv begint het met het gevoel van lichte irritatie? 

Belangrijk is dat hij de voor seintjes aanvoelt dus voordat hij echt boos wordt, en dan kijkt of hij even afstand kam nemen.. of dat hij kan aangeven bij de vriendjes wat hem irriteerd.. het ligt natuurlijk aan de situatie op dat moment wat hij op dat moment kan toepassen...

Vragen voor zoon:

Wt maakt je boos en waarom?
Wanneer voelt hij de voor seintjes opkomen en kan hij dat voor zichzelf aanvoelen?
Als hij die voor seintjes voelt, wat kan hij het beste doen om te voorkomen dat het tot ontploffing gaat? Wat helpt hem? Zoals even weglopen? Even afzonderen? Aangeven wat hem triggerd? Wat zou hem volgens hemzelf op dat moment rustig maken? Of even tot rust laten komen zodat het niet tot het punt komt dat hij ontploft?
 

Het klinkt alsof hij moeite heeft met zijn emotieregulatie. Google daar eens naar, dan vind je denk ik nuttige tips.

Hoe is dit op school? Maakt de leerkracht zich er ook zorgen over?

Wiesenwas2011

Wiesenwas2011

09-09-2021 om 08:40 Topicstarter

Promethium schreef op 09-09-2021 om 08:09:

Het klinkt alsof hij moeite heeft met zijn emotieregulatie. Google daar eens naar, dan vind je denk ik nuttige tips.

Hoe is dit op school? Maakt de leerkracht zich er ook zorgen over?

Over het algemeen gaat het op school goed ..goede tip..dank je 

Ik vind; de ergste woede is de woede waarbij je je ook onzeker voelt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.