Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wondjes open blijven krabben, zelfbeschadiging

Mijn zoon krabt wondjes aan benen continu open, het krijgt geen kans om te genezen. Ook bijt en krabt hij zichzelf als hem iets dwarszit.
Dit gedrag komt vooral voor als hij alleen is en even niets om handen heeft, verveling?? Daarnaast ook als hem iets dwars zit, onenigheid met vriendjes o.i.d. Dan bijt hij zich ook op zijn handen of krast met voorwerpen op zijn handen.
Hoe kan ik hem hierin/ hiermee helpen.
Voor zover ik na kan gaan zijn er geen rote spanningsvelden of strubbelingen.
Nu in de zomer draagt hij vaak een kuitbroek en kan er dus makkelijker bij.

Wie herkent dit? Zoon is 6 jaar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

10-08-2010 om 13:22

Nagels

kort kan een beetje helpen.
Maar als ik het zo lees lijkt me dat niet voldoende. Heb je het hier wel eens met huisarts over gehad of andere hulpverlener?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

11-08-2010 om 17:15

Automutilatie

Ik ben het eens met Jessica. De reden voor dit gedrag moet behandeld worden door een hulpverlener met kennis van zaken. Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing voor een kinderpsycholoog/kinderpsychiater. Wacht er niet te lang mee want dit soort gedrag wordt alleen maar erger en moeilijker te behandelen. Dit is geen "normale" vorm van verveling of aandachttrekkerij en het is geen fase die vanzelf wel weer over zal gaan. Kijk hier voor meer info over automutilatie http://zelfbeschadiging.startkabel.nl/

gabbertje

gabbertje

12-08-2010 om 15:47 Topicstarter

Dank voor jullie reacties.

Ik ga er toch maar mee naar de huisarts, komen we eigenlijk nooit.
Kijken wat hij kan betekenen
Thanks

Bastet

Bastet

13-08-2010 om 18:00

Daarentegen...

Ga zeker even naar de huisarts hoor,maar als tegenhanger van sommige reacties wil ik toch even stellen dat ik dat ook deed als kind.Zoals een ander nagels bijt ofzo,ik krabte wondjes open.En dat ging wel vanzelf over.
Bastet

Elisa Gemani

Elisa Gemani

13-08-2010 om 20:25

Bastet

"Ook bijt en krabt hij zichzelf als hem iets dwarszit." "Daarnaast ook als hem iets dwars zit, onenigheid met vriendjes o.i.d. Dan bijt hij zich ook op zijn handen of krast met voorwerpen op zijn handen." Dat gaat toch echt een tikje verder dan fijn aan wondjes pulken en is beslist reden tot zorg en verdere hulp...

Bastet

Bastet

14-08-2010 om 07:57

Elisa

Ja,ok,dat handenbijten/krassen had ik overheen gelezen.(maar puur het krabben vind ik geen reden tot zorg.)
bastet

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-08-2010 om 12:18

Bastet

Volgens mij krabt en pulkt het gros van de mensen aan kleine wondjes Gelukkig is dat dus vrij normaal

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.