Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Berber.

Berber.

11-05-2010 om 07:38

Word ik voor de gek gehouden of...

Mijn zoon van vijf heeft wat nieuws bedacht. Hij heeft onlangs een nare oorontsteking gehad en dat is komen te staan op wat extra uurtjes op de bank en bij ons in bed. Nu klaagt hij steeds als hij naar bed moet of uit bed wil over pijn (buikpijn, hoofdpijn, vandaag zelfs pijn aan zijn hart). Ik denk dat hij handig probeert uit z'n bed te mogen en stuur hem terug met de mededeling dat zieke mensen in bed horen maar ergens aan me knaagt het gevoel dat ik hem niet serieus neem en wellicht iets over het hoofd zie.

Hoe kom ik er nou achter of hij echt iets mankeert of dat ik hem naar de toneelschool moet sturen? En hoe leg ik hem uit dat ik het echt niet leuk vind dat hij spot met zijn gezondheid. Ik krijg er de kriebels van...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

11-05-2010 om 08:59

Testje

Ik probeer wel eens wat uit bij dit soort twijfelgevallen (hoewel die van mij niet zo goed kunnen toneelspelen als jouw zoon). Bij buikpijn/hoofdpijn vraag ik bijvoorbeeld op een nonchalante toon of ze mee willen naar de speeltuin. Of of ze een lekkere boterham of koekje willen. Als je je echt ziek voelt, ga je niet ondersteboven in een klimrek hangen...
Meestal klinkt er luid gejuich na zo'n voorstel. Valt het ziekzijn dus wel mee, denk ik dan.

groet, Mamvantwee

angel3

angel3

11-05-2010 om 09:00

Precies

zeggen dat de volgende dag de speeltuin dan helaas niet door kan gaan. Jammer zeg!
Of toch even naar de dokter. ...? om ook aan je zoon duidelijk te maken dat er met zoiets inderdaad niet te spotten valt en dat het een serieuze zaak is.

Temperaturen

Hier leg ik zoon wel eens de vraag voor of ik hem even moet temperaturen. Meestal niet dus, want hij heeft er een hekel aan.

Toch is dat niet altijd erg handig, want een kind kan natuurlijk ook ziek zijn zonder dat het koorts heeft.

En inderdaad, uitleggen dat zieke kindertjes natuurlijk niet... werkt ook wel eens.

Groeten,

Temet

May

May

11-05-2010 om 18:18

Pijn in je teen?

Ik vraag in zo'n geval heel belangstellend heb je ook pijn in je tenen, en in je linkerknie? Als het dan allemaal ja is, ga ik ervan uit dat er een toneelspeler aan het werk is....

May

May

12-05-2010 om 19:12

Bang, die kennen we hier ook!

Zoon van vijf is al een paar weken 's nachts wakker en dan is hij bang. Hij is dan ook echt bang, maar als hij naar bed gaat, maakt hij er een spelletje van... Ik ben zo bang, niets helpt, alleen als je bij me komt slapen... Maar als hij merkt dat ik daar niet op in ga, helpt het opeens ook als hij een speeltje in bed mag...

Berber

Kinderen zijn hier heel goed in. Heb er ook zo een. hahaha Ze weten precies hoe ze op je gemoed moeten spelen. Is ingebouwd meganisme. Je voelt t als moeder vast goed aan. Als ik jou was zou ik op mama Berber vertrouwen!
Gr Tamara

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.