Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Yes mijn kind mag naar het VMBO

Mijn zoon is een pittig kind en zit op een SBO school. Vorig jaar is een leerkracht begonnen over een vermoeden van ADD. 
Hier zijn wij mee aan de slag gegaan en sinds een half jaar heeft mijn kind medicatie. 
Zoals het was zou praktijk onderwijs niet een realistisch doel zijn. 
Sinds mijn kind medicatie gebruikt zijn er enorme sprongen gemaakt zowel in het gedrag als hetgeen wat mijn kind begrijpt van de lesstof waardoor het voorlopig advies VMBO basis gaat worden. 
Ik wil er niks met dit topic, maar jeetje wat ben ik trots 


gefeliciteerd!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-06-2022 om 19:45

Wat een heerlijk nieuws! Ik kan me goed voorstellen dat je trots bent. Het vindt je zoon het?

Isje

Isje

22-06-2022 om 19:48 Topicstarter

Coreopsis schreef op 22-06-2022 om 19:45:

Wat een heerlijk nieuws! Ik kan me goed voorstellen dat je trots bent. Het vindt je zoon het?

Hij is heel erg blij, werkt er ook heel erg hard voor. Ziet nu ook waarom hij zijn "concentratie" pillen (zo noemen wij het) moet nemen.  

gefeliciteerd 🎉🎉

Wat goed! Gefeliciteerd!

gefeliciteerd!

Wat fijn! 
En omdat hij van het SBO komt is er in het eerste jaar ook extra begeleiding mogelijk. 
Hoe vindt ie het zelf?

Isje

Isje

22-06-2022 om 20:06 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 22-06-2022 om 19:57:

Wat fijn!
En omdat hij van het SBO komt is er in het eerste jaar ook extra begeleiding mogelijk.
Hoe vindt ie het zelf?

Wij moeten ons nu gaan verdiepen in de mogelijkheden. (Ik weet ook niet of ik hem op een grote reguliere school vind passen) hij is emotioneel nog erg jong. Maar heeft nog een jaar de tijd om te "rijpen" en wij om aan het idee te wennen. 

Mijn denkt nu dat hij later bij de politie wil werken en ziet nu veel meer mogelijkheden. 

En nog belangrijker omdat hij de lesstof steeds meer begrijpt, maakt hij zijn werk af en krijgt daardoor steeds meer plezier in school. 


Wat fijn! Mogen hij en jij zeker trots op zijn!

Wat fijn dat hij zoveel vooruitgang heeft kunnen boeken en dat hij zichzelf zoveel beter begrijpt. Super! Ik hoop dat hij er veel zelfvertrouwen en motivatie door krijgt en dat meer plezier krijgt in leren. Ik snap heel goed dat je trots bent!

Wat fijn,  gefeliciteerd.  Veel succes straks op vmbo.

Wat fijn al die succeservaringen voor je zoon!

Wat fijn! Je mag trots wezen hoor!
Wie weetwat voor successen hij nu nogmeer gaat ervaren!

Wat geweldig!!!

Wat superfijn! Daar mag je zeker trots op zijn. ❤️

Onze jongste zoon heeft het ook altijd heel lastig gehad op de basisschool, hij is ernstig dyslectisch en heeft moeite met automatiseren. Was altijd de “slechtste” van de klas. Er werd al in groep 6 gesproken over praktijkonderwijs en zelfs eventueel in groep 7 al afstromen naar praktijkonderwijs. Maar in groep 7 en 8 had hij fijne juffen die hem begrepen en hem net iets meer aandacht konden geven en wat was hij ontzettend trots met het advies vmbo-basis! 
Nu heeft hij het eerste jaar op het vmbo er bijna opzitten en hij heeft prachtige cijfers! Het is zo fijn voor hem om eens niet de slechtste van de klas te zijn en ook eens achten en negens te halen. Hopelijk pakt het voor jullie zoon ook zo positief uit! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.