Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zakken er wel eens kinderen bij het afzwemmen?

Hoera, zoon mag op voor zijn A! Ik heb hem verzekerd dat hij vrijwel zeker zal slagen omdat ze je alleen laten afzwemmen als ze zeker zijn dat je het haalt, maar klopt dat eigenlijk wel? Zakken er ook wel eens kinderen?

Groeten,

Temet


amk

amk

19-06-2014 om 13:26

Limi

dat is bij ons al jaren het geval, je mag 2 personen meenemen, daar krijg je ook kaartjes voor. Broertjes en zusjes tellen ook gewoon mee.
Dit is omdat de ruimte beperkt is en de gebruiksvergunning om brandtechnische redenen meer personen niet toe staan.

En nog steeds is het druk, want er zwemmen vaak wel 50 kinderen per diploma groep af dus heb je 100 kinderen en 200 begeleiders.

Bij het C-diploma is die beperking er niet want er zijn veel minder diploma klanten.

Ilva

Ilva

19-06-2014 om 13:28

Vlinder72

Mijn zoon vond het dus ook veel te moeilijk met al die ouders erbij. Veel te veel gestress en dus stelde de vereniging zelf voor om hem alleen te laten afzwemmen. Wij mochten wel komen kijken en verder was er gewoon les. Een baan was afgezet voor hem en daar kon hij afzwemmen. Echt geweldig. Bij B ging het trouwens veel beter en is hij dus wel gewoon afgezwommen.

In de krant staat hier altijd een foto van de kinderen die hun diploma hadden gehaald en ze hadden mijn zoon er bij gephotoshopt. Zo lief.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-06-2014 om 13:32

Hier

is het afzwemmen wel officieel, maar er zwemmen dan zoveel kinderen dat het onmogelijk is om te zien of er goed gezwommen wordt.
Ik begreep jaren geleden van de zwemjuf van dochter dat er alleen maar serieus gekeken wordt als er controle is. Anders slaagt gewoon iedereen.
Ik vind verder het afzwemmen ook een vreselijk circus. Dat stomme papiertje kost een vermogen en dan bieden ze vervolgens ook nog allemaal producten aan die je kan kopen voor je kind.

Mijn zoon van ruim 5 start in de zomervakantie met een zomercursus van een week en dan hoop ik dat hij na de vakantie een beetje vlot door het hele zwemlesgebeuren heen gaat.
Want kinderfeestjes en zwemlessen, dat zijn toch wel de minpunten van het ouderschap )

Dalarna

Dalarna

19-06-2014 om 20:07

creabea en vlinder

Creabea: als ze met de voeten van een ander in de nek zitten komt dat niet doordat er teveel kinderen afzwemmen maar doordat ze te dicht op elkaar zwemmen. Dat kan ook als je de helft van de kinderen hebt.

Vlinder: leg eens uit hoe dat werkt met die letters of staat er echt op een gegeven moment het woord hoer?

vlinder72

vlinder72

19-06-2014 om 21:00

Dalarna: Ja

Het zijn gelukkig strijkletters. Ik wacht met strijken tot er Hoera staat

Dalarna

Dalarna

20-06-2014 om 07:48

haha

En anderen strijken wel meteen? Moet dat op je badkleding dan ofzo?

Melle

Melle

20-06-2014 om 07:55

Hier ook

Hier krijgen kinderen ook toegangskaartjes, twee stuks. Eén gast mag beneden op het bankje bij het zwembad zitten, de andere moet kijken vanaf het balkon (tenzij één van de twee 'n ander kind is, die mag gewoon bij de andere ouder blijven). En toen ze 'n keer 'n klein afzwemgroepje hadden mochten we allebei beneden blijven. Prima geregeld.

Kinderen die onder druk niet goed presteren kunnen op een rustiger moment afzwemmen, proefzwemmen doen ze niet aan. Hoewel ik zelf weinig met het circus heb vonden mijn kinderen het echt wel een feestje... en ik ook (want zwemmen kostte me toch zo'n 50 euro per kind per maand!).

Temet

Temet

20-06-2014 om 12:03 Topicstarter

Vlinder (volkomen ot)

Ha, jouw kind houdt dus ook niet van mascottes. Mijn kinderen hebben er ook alletwee een hekel aan (gehad). Zoon is zoals gezegd al bijna 9 dus die is er nu aardig overheen, maar als klein kind was hij als de dood, en dochter van 5 moet er nog altijd niets van hebben.

Ik ga hier een nieuw draadje over openen: kinderen die een pest hebben aan dingen die ze geacht worden leuk te vinden

Groeten,

Temet

Hier

Zijn wel degelijk kinderen gezakt toen de oudste voor A en later voor B afzwom.
Bij A twee kinderen die het gat niet haalde, kregen eerst 3 pogingen, lukte niet. Daarna verder zwemmen en nadat alle kinderen uit het water waren nog eens 3 pogingen. Maar lukt niet.
Bij B was een meisje die echt alles fout deed. Kon in het water niet om haar as draaien, kon iet crawlen, niet duiken en door het gat. Vroeg me echt af waarom dat meisje op mocht.

Toen de jongste laatst voor B opging (bij een andere vereniging) stond ze samen op met een ander meisje op het punt om te zakken. Beide kwamen het gat niet door. Dochter zwom met de 3e poging door het gat, dat meisjes kreeg achteraf nog 1 poging en lukte toen wel.

Monique D*

Monique D*

21-06-2014 om 15:25

Pham, wat dacht je van examenvrees of faalangst?

"Bij B was een meisje die echt alles fout deed. Kon in het water niet om haar as draaien, kon niet crawlen, niet duiken en door het gat. Vroeg me echt af waarom dat meisje op mocht."

Heeft ze wel het proefzwemmen gehaald?
En als ze toch alles fout deed: wat dacht je van een blackout door faalangst of examenvrees?

Zo'n meisje zou het examen alleen moeten doen zonder publiek erbij (desnoods tijdens de zwemlessen).

Temet

Temet

21-06-2014 om 22:29 Topicstarter

nou, het zit erop

Ik denk dat er wel 50 kinderen opgingen, en ze zijn allemaal geslaagd, ook het kind dat niet kon zwemmen wegens ziekte maar het bij het proefzwemmen wel goed had gedaan Kortom: bij die zwemschool zakt er vermoedelijk nooit iemand bij het afzwemmen.

Iedereen kwam door het gat, overigens, niks geen herhalingen. En inderdaad muziek, en een meester die er een showtje van maakte, maar het was allemaal nog in het redelijke, moet ik zeggen. Nu moet zoon nog bedenken of hij doorgaat voor B.

Groeten,

Temet

Dalarna

Dalarna

22-06-2014 om 09:18

Temet

Het kan dus ook dat er geen inspectie was hè?

Temet

Temet

22-06-2014 om 21:31 Topicstarter

Dalarna

Ik denk inderdaad dat er geen inspectie was, er liepen 4 badmeesters rond en die hoorden zo te horen allemaal bij de bewuste zwemschool, andere officieel uitziende types heb ik niet gezien.

Het was overigens nou ook weer niet helemaal vrijheid blijheid, kinderen die voordat de minuut watertrappen om was al naar de kant zwommen werden toch wel even teruggewezen. Maar veel strenger dan dat werd het niet, inderdaad.

Groeten,

Temet

ik ben ooit gezakt maar dat had te maken dat ik een klein ettertje was met afzwemmen. Ik werd toen weggestuurd

gr tim 

Tim1982 schreef op 18-11-2022 om 09:52:

ik ben ooit gezakt maar dat had te maken dat ik een klein ettertje was met afzwemmen. Ik werd toen weggestuurd

gr tim

Ik denk dat dit jongetje 8.5 jaar na dato wel is afgezworen 😉

judith-t schreef op 16-06-2014 om 17:39:

zenuwen

Toen mijn kinderen afzwommen, heb ik ze verteld dat ze eigenlijk al waren geslaagd maar nu nog aan iedereen moesten laten zien hoe goed ze wel niet waren. Iedereen weet nu dat je het kan, gefeliciteerd! Dat haalde heel veel spanning van het afzwemmen af. Want wat waren ze daar (ongemerkt) zenuwachtig over. Gossie.

Ze laten geen kindjes naar het afzwemmen gaan om ze te laten zakken. Das garantie voor een jeugdtrauma. Kan wellicht wel een goede schrijver opleveren, maar ach.

Zo heb ik het ook gedaan met mijn kinderen. Scheelde heel veel spanning en zo hadden ze er zelf ook nog wat plezier van.

Max88 schreef op 18-11-2022 om 17:54:

[..]

Ik denk dat dit jongetje 8.5 jaar na dato wel is afgezworen 😉

OMG en ik nog serieus reageren, waarom haalt iemand zo'n oud topic weer boven water? Dan maar een leuke vervolgvraag erbij: zwemmen jullie kinderen nog voor de lol? Mijn kids hadden er na het behalen van de diploma's geen zin meer in. Alleen als er een feestje is of een vriendje die graag wil zwemmen.

Temet

Temet

19-11-2022 om 13:30 Topicstarter

Max88 schreef op 18-11-2022 om 17:54:

[..]

Ik denk dat dit jongetje 8.5 jaar na dato wel is afgezworen 😉

Het bewuste jongetje is inderdaad afgezwommen. Hij heeft het daarbij gelaten en is dus nooit verder gekomen dan zijn A (net als zijn ouders), maar zwemmen kan hij best redelijk 

Temet schreef op 19-11-2022 om 13:30:

[..]

Het bewuste jongetje is inderdaad afgezwommen. Hij heeft het daarbij gelaten en is dus nooit verder gekomen dan zijn A (net als zijn ouders), maar zwemmen kan hij best redelijk

Afgezworen typ ik nog🙈 Nog gefeliciteerd, met A kun je zwemmen!💪

Mijn broertje is gezakt voor zijn A. Twee keer per week zwemles, (1 privé, 1 in groep) bij het saunacentrum. Hij ging supergoed.

Afzwemmen moest in het gemeentebad. Als je aan 31 graden zwemwater bent gewend, is 24 graden best wel koud. 

Hij dook erin, sprong nog sneller er weer uit, en verd*mde het om nog eens dat ijswater in te gaan.

Ook idioot dat ze niet eerst een aantal keer in het afzembad gaan zwemmen. Je volgt toch ook niet alle rijlessen in een dorpje en vervolgens moet je afrijden in het centrum van Amsterdam?

mijn zoon heeft veel moeite met borst crawl en rug crawl mag hij dan zakken hierdoor 

Certificaat

Het zou goed zijn als zwemscholen standard een certificaat (ipv diploma) achter de hand houden voor kinderen die niet door het gat komen. Het verschil zie je nauwelijks bij zo'n uitreiking. En je kunt goed uitleggen (liefst van te voren) dat zo'n certificaat betekent dat ze niet geslaagd zijn, maar wel bij deze zwemschool verder mogen met lessen voor het volgende diploma. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.