Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Moeder Ongeduld

Moeder Ongeduld

28-08-2010 om 20:12

Ze huilt zo snel!

Mag ik even zeuren: we worden soms helemaal gék van onze dochter (bijna 5, groep 2). Om de stomste dingen kan ze een enorm drama maken. Huilen, gillen, in discussie gaan met ons (over de hoeveelheid shampoo die ze nodig denkt te hebben of andere dingen die iedereen boven de 5 echt beter weet...) tot aan "ik wil nooooit meer met jou" (tegen mama, tegen papa, tegen vriendinnetjes..) als ze haar zin niet krijgt.

Pfffffffffff. Zal wel weer met spanning en vermoeidheid te maken hebben, maar ik word er zelf ook zo moe van. Met grapjes, afleiden, geduld bewaren is het ook een keer op en dan ben ik echt wel in staat haar op de gang te zetten of boos te worden. Wat overigens alleen maar averechts lijkt te werken.

Herkenbaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn zoon heeft nog een zus!

Goh, blijkt mijn zoon stiekem toch een zusje te hebben!!
dacht toevallig: zal ik er eens een draadje over starten?

Hier ook bijna 5 (in oktober) en groep 2 is net begonnen. En meneer is een drama queen eerste klas. Vandaag hebben wij 3 huilpartijen gehad. Compleet met gierende uithalen, dweilen over de vloer (en zo schoon is die niet hier dus dat vinden wij niet goed) en uitroepen in de categorie 'jij bent de stomste'.
En hij blijft er zo lang in hangen. Vanmiddag ergens een huilbui net toen we toevallig toch naar huis moesten, en dan loopt hij dus naast me, houdt mijn hand vast (en als ik die loslaat pakt hij m weer), maar ondertussen maar blijven snikken. Hij kan kennelijk maar moeilijk uit zo'n huilbui komen.

Ik gooi het maar op vermoeidheid en spanning rond het nieuwe schooljaar, maar irritant is het wel, moet ik zeggen.

Groeten,

Temet

Foutje

In mijn eerste zin ontbrak het woordje 'nog'. Want hij heeft een ander zusje, van net geen anderhalf. Die huilt ook, maar wat ze nog beter kan is gillen. Hoog, hard en lang.

Ik krijg eelt op mijn trommelvliezen zolangzamerhand...

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

28-08-2010 om 21:15

Temet (ot)

Over dat gillen van kleine meisjes: hier kan dochter zonder merkbare inspanning straaljagers uit de lucht gillen (ongeveer). Toen ik er pas over kloeg bij mijn eigen moeder, grijnsde die een beetje gemeen, keek nadenkend en sprak: "Ja, ik kan me nog goed herinneren dat wij vlak nadat jouw amandelen eruit waren gehaald, tegen elkaar verzuchtten dat je stem wel een poosje zo mocht blijven." Aan je eigen moeder heb je ook nooit wat , maar dit terzijde. Hoe dan ook, hier ook eelt op de trommelvliezen en toch val ik nog regelmatig uit tegen mijn krijsende dochter. Ik kan er echt niet tegen. Sterkte dus.
Groetjes
Massi

m ik

m ik

28-08-2010 om 21:42

Oh dat is het dus (ook volledig ot)

hier ook zo'n grietje die zo enorm hoog en hard kan gillen ... amandelen laten knippen dan is het dus even over

Weet je

bij de tweede vind ik dit gedrag juist leuk. Het is voorspelbaar, hij kan zijn ei kwijt (de onze huilt en loopt weg) en de lucht is daarna weer opgeklaard.

Het mooiste vind ik dat het zo plotseling begint. Er wordt iets fouts gezegd/gedaan. Hij blijft even stil en dan WHEEEEEEEEEEHHHHHEEE.

Gisteren hadden we buurtfeest, heel spannend natuurlijk voor een kleuter, te zenuwachtig om te eten, dus gaandeweg de dag kon meneer steeds minder hebben. Zeer lichtgeraakt.

Woensdag nog. Schoenen kopen. babbeldebabbel niets aan de hand. En dan opeens

IK WIL GEEN WINTERSCHOENEN IK WIL STOERE SPORTSCHOENEN JE MAG GEEN WINTERSCHOENEN VOOR ME KOPEN WHAAAAAAAHHHH

Hier

Leuk he, van die drama-queens/kings. Wat hier het beste werkt is toch negeren, relativeren en vooral zelf rustig blijven. Ik heb ondertussen genoeg eelt gekweekt en wonder boven wonder mekkert de jongste tegenwoordig een stuk minder

Aaaah

heb je het over mijn dochter.... pffff, wat is het inderdaad vermoeiend en wat kan ik er slecht tegen na 3 weken gebroken nachten van de zieke kids....... ik leef met je mee!!

judiths mama

judiths mama

30-08-2010 om 12:51

Hier ook hoor!

Huilen om niks, strijd om iets onbenulligs... De ene keer stuur ik haar naar haar kamer: ga daar maar huilen, de andere keer trek ik haar even naar me toe en krijgt ze een dikke knuffel. Want ik heb het idee dat ze soms zelf ook niet weet waarom ze er een strijd van maakt.

Sterkte!

Mathilde

Mathilde

30-08-2010 om 14:24

Wijsheid van mijn dochter..

Mijn jongste zoon (4) kan ook wel van die periodes hebben waarbij hij om het minste of geringste gaat huilen of boos wordt. Halverwege zo'n dag verzucht ik dan meestal: wat is er toch aan de hand met die jongen, waarop mijn oudste dochter (7) op geruststellende ouwewijventoon zegt: ach mam, hij is gewoon moe hoor. Waarmee zoon weer een aanleiding heeft... nou ja.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.