Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zelfleesboek met plaatjes voor jongen van 7 gezocht

Ik zoek (met spoed ook nog) een boek om zelf te lezen voor een jongen die 7 wordt. Ik ken hem eigenlijk niet zo goed, dus heb geen idéé waar het over zou moeten gaan. Weet alleen dat-ie graag leest, maar geen lappen tekst. Iemand een tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
guera

guera

08-09-2011 om 14:34

Geronimo

de boeken van geronimo stilton. Onze zoon verslindt ze, hij is 8. Maar ze leest ze al 2 jaar Volgens mij heeft ie bijna alles uit de bieb nu gehad

Anneque

Anneque

08-09-2011 om 14:47 Topicstarter

Verhip

dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik ken ze niet, maar weet dat de serie bestaat. Heb je nog een tip wáár te beginnen, een instaptitel of zo? Ik zie altijd rijen en rijen titels, van ook nog verschillende series geloof ik?
Bedankt alvast!

Ilva

Ilva

08-09-2011 om 19:20

Prijs

Je hebt dunne en dikke Geronimo boeken en die verschillen nogal in prijs dus dat kan ook al uitmaken welke je wilt kopen. Maar ze zijn wel geweldig leuk, allemaal!

Annet

Annet

08-09-2011 om 20:43

Even vragen aan de ouder

Vraag of kind al boeken heeft van Geronimo, zo ja welke. Zo nee, vraag dan of hij ze kent en leuk vindt.
Hier één kind die ze leuk vond, één kind vond er niets aan.

Vos & haas.

heel, heel leuk. Veel plaatjes & mooi vormgegeven.

Of Kikker & Pad van Arnold Lobel. (er zijn nog meet titles van hem, dit is een hele dikke verzamelbundel) Echt jouw genre denk ik. Beetje filosofisch. Prachtige tekeningen.

Succes!

Ingrid

guera

guera

08-09-2011 om 22:25

Inderdaad prijs

De dikke fantasia serie is per boek 25 euro. Dan gewoon beginnen bij deel 1. Andere zijn goedkoper. Lobel vond zoon leuk tot hij 5 was. Dat vind ik echt te simpel voor die leeftijd qua verhaal. Te weinig spanning en verhaal. Zijn wel heel korte leuke verhaaltjes maar niet zo uitdagend. Maar goed ik weet niet hoe hij leest ...

Maarlen

Maarlen

08-09-2011 om 22:41

De meester is een vampier

Mijn zoon wordt ook binnenkort 7 (nu groep 4) en leest eigenlijk niet graag, pakt nooit uit zichzelf een boek, nog weinig leesplezier/motivatie te bekennen. Maar vandaag begon ie er dus ineens over dat ie zo'n grappig boek aan het lezen was in de klas "De meester is een vampier". Yes, dacht ik, eiiiiiiiindelijk een boek wat ie leuk vindt en waarmee we thuis misschien ook wat kunnen (oefenen stuit tot nu toe namelijk op flink wat weerstand). Het is van Paul van Loon (van Dolfje Weerwolfje). Je hebt ook nog "De Vampierenclub" en nog een andere titel zag ik op Bol.com.

Anneque

Anneque

09-09-2011 om 11:54 Topicstarter

Het is geworden

Deel 1 van Geronimo, kan niet meer veranderen want heb het zelfs al in huis (bol = snel). Anders was het misschien toch Vos en Haas geworden, goede tip! Maar wie weet vindt-ie dit prachtig hoor.
Lobel ken ik, hebben we in huis en vind ik idd heel mooi, had je goed ingeschat Ingrid . Vind het wel iets meer voor voor-lezen dan zelf lezen.
Dank allemaal!

Fianna

Fianna

09-09-2011 om 12:25

Goede keus

Heb de rest van het draadje niet gelezen, maar Vos en Haas is denk ik al te makkelijk/kinderachtig voor een 7-jarige.

Fianna, (en anneque, nog een tip)

Vos & Haas heeft 3 delen die min of meer zelfstandig te lezen zijn. Mijn kinderen zijn al iets ouder, maar volgens mij begint deel 3 op AVI 4 niveau of zo, en loopt dan op naar moeilijker. Lijkt me toch redelijk 'normaal' groep 4 niveau. En omdat Anneque het over een kind had dat niet goed las, maar wel graag leek Vos en Haas me extra leuk, opmdat het een van de weinige relatiefbeginnendelezerboeken dat echt lekker dik is, en een leuk verhaal heeft.

Ingrid

PS Anneque, le bent iig geslaagd. En had ik goed geschoten van Lobel! Ha! Bestel dan trouwens voor je eigen kinderen acuut even 'het muizenhuis' (ondertitel 'sam en julia' van karina schaapman! Las er een stuk over in de NRC, o wat klonk dat leuk. De eerste druk was binnen 2 dagen uitverkocht vorige week, ik sta bij onze boekhandel op de lijst voor druk 2 die eind vd maand komt!

Fianna

Fianna

09-09-2011 om 15:11

Ingridt

Oh, ik denk dat ik dan alleen deel 1 ken wat volgens mij midden groep 3 nivo is. Het zijn wel hele leuke boeken van die schrijver (heb ook andere boeken er van), dat klopt! Mijn zoon heeft ze met plezier gelezen. Maar idd toen hij net ging lezen, in groep 3, dus vandaar mijn opmerking. Hij had denk ik de simpele delen.

Yaron

Yaron

09-09-2011 om 20:17

Cadeauboeken

Ik vind het toch lastig om op die leeftijd een leuk cadeauboek uit te zoeken. Alleen als ik het kind goed ken of de ouders kan vragen naar het niveau en de interesses durf ik het aan. Ik merk bij mijn eigen kinderen dat mensen daarmee vaak denken aan het standaard niveau of het leesniveau van hun eigen kinderen. Zo kreeg mijn zoon, nu net groep 4 een boek op avi 2 niveau terwijl hij op het nieuwe avi niveau e5 leest, zonde vind ik dat dan. Mijn oudste zoon vind Geronimo en Dolfje niet leuk om te lezen, gelukkig leest zoon 2 die nu.

Ook leuk

Meester Kikker en weg met die krokodil van paul van loon, alles van Roald Dahl, geronimo stilton, Don Kameleon, piratenboeken van Reggie naus (minder plaatjes maar wel leuk), monsterjacht serie, dinobaai serie.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.