Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Juhroen

Juhroen

22-06-2010 om 10:09

Zindelijk na vijfde verjaardag?

Hoi,
onze oudste knul is eind mei vijf geworden. Hij was met 3,5 al zindelijk (dag en nacht), maar sinds een jaar overdag niet meer. 's Nachts schijnt hij de rust te kunnen vinden om wel bijtijds te gaan plassen (bijna altijd), maar overdag gunt hij zichzelf gewoon niet het momentje rust. De laaste vier maanden is hij niet één dag meer droog doorgekomen.
Elke 'pro' zegt stimuleren en belonen en vooral niet boos worden. Prima, wil ik graag doen, maar stimuleren komt niet aan en belonen kán niet, want er is gewoon niets om te belonen. Ons meneertje laat het te pas en te onpas gewoonlopen.
Volledig negeren, zeggen de andere pro's. Dat proberen we nu al twee maanden. Niets van zeggen, hij weet dat hij zelf een schone broek aan moet trekken... maar nog steeds komt hij met een enorme glimlach vertellen dat hij even naar boven gaat voor een schone broek want hij heeft (zingend toontje) weer in zijn broek geplaaaaast...

Vanmiddag maar weer de juffrouw vragen, die riep tot voorkort dat het dan telkens moet gebeuren als hij net naar buiten loopt op het einde van de schooldag, want op school is hij altijd droog. Élke dag?!?!?!

Beetje achtergrond informatie. Er gebeurt momenteel weinig spannends meer in zijn leventje. We zijn een half jaar geleden verhuisd en bedachten dat dat wel zijn tol zou eisen, maar ondertussen is de routine er weer in gekomen.

Iemand nog tips of wordt het tijd om hulp in te schakelen?

Groetjes,
Jeroen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nienke*

Nienke*

23-06-2010 om 17:04

Herkenning

Ook mijn zoon was met drie jaar zindelijk. Maar heeft net als jou zoon een terugval gekregen. Hij had ook gewoon geen tijd om naar de wc te gaan. S' nachts geen enkel probleem om droog te blijven op een enkel ongelukje na. Overdag plaste hij gewoon steeds beetjes in zijn broek. Hij liet een beetje lopen als hij heel nodig moest. Hij had nooit echt een hele natte broek, maar aan het eind van de dag stonk hij gewoon enorm. Als ik erop tijd achter kwam kreeg ie uiteraard een schone broek aan.
Bij ons hielp toch het beste er totaal niet meer op te reageren. Het kon dan heel lang weer goed gaan, totdat het weer mis ging. Hij zei zelf tegen me dat ie in groep 4 het niet meer ging doen. Ik moet zeggen daar heeft hij zich aan gehouden Hij was dus toen zo 7/8 jaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.