Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tango

Tango

01-11-2010 om 15:16

Zindelijkheid 's nachts

Ik weet het het is al het tigste draadje hierover, maar we lopen even vast hierin, dus graag jullie advies.
Tangozoon is in september 6 jaar geworden en nog niet zindelijk 's nachts. Op zich maken we er geen probleem van, maar hij wil wel erg graag gewoon in een onderbroekje slapen i.p.v. een luier. Dit is ook een tijd goed gegaan van de zomer, weliswaar met 1 keer laten plassen om 23.30 u. als we zelf naar bed gaan. De laatste maanden lukt het echter helemaal niet meer. Nachten achter elkaar nat, dus bed steeds verschonen. Een periode weer met luier geslapen, gaat dan weer prima, zodra de luier weer uit gaat is hij iedere keer nat en af en toe dus een nacht droog. Erg frustrerend voor hem maar ook voor ons. Ik ben niet zo dol op bedden afhalen als ik zelf naar bed wil.
De vraag is nu, hoe gaan we verder? Ergens zegt mijn gevoel: luier weer omgeven, helemaal niet meer laten plassen en dan zien we wel verder. Maar vind het zo sneu voor hem omdat hij zo graag wil. Ik ga het wel met hem bespreken, maar hoor ook graag even jullie adviezen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

01-11-2010 om 15:53

Klinkt als ons verhaal

en wij zijn met een plaswekker begonnen. Gaat nu erg goed (maar elek keer als ik dat zeg gaat het weer een nachtje mis )
Niet wakker maken in ieder geval, hij moet dat zelf gaan doen.
Wij doen trouwens met de plaswekkeronderbroek ook een luier om, dat scheelt bed verschonen.

Tango

Tango

01-11-2010 om 16:08

Plaswekker

Hoe oud is jouw zoon/dochter, Ishtar. Is net 6 al oud genoeg om met een plaswekker te beginnen? Ik twijfel namelijk een beetje over die plaswekker. Heb er wel aan gedacht. Het lijkt me zo heftig voor een kind om door zo'n wekker gewekt te worden, of valt het geluid wel mee? Verder ben ik dus een beetje bang om steeds uit mijn slaap gehaald te worden doordat die wekker gaat en ik Tangozoon moet helpen in het donker naar het toilet te gaan. Kortom, ik ben er zelf nog niet aan toe, geloof ik.
Met niet meer wakker maken heb je zeker een punt. Ik denk dat we daar inderdaad gewoon mee gaan stoppen. Hij vindt het vaak ook erg vervelend, ligt dan diep te slapen. Maar dan voorlopig gewoon de luier aan. Geeft denk ik veel meer rust voor iedereen. Misschien over een half jaartje eens die plaswekker proberen.....

ishtar

ishtar

01-11-2010 om 18:09

Zoon

is in april 6 geworden, wij zijn in september begonnen, dus hij was 2 maanden ouder.
Die plaswekker maakt inderdaad een takkeherrie, maar daar sliep zoon de eerste weken gewoon doorheen. Nu wordt hij zelf wakker voor de wekker, en een heel enkele keer nog van de wekker. (ik ben er nog niet aan toe om m uit te laten, en ik hoor de wekker ook niet, dat doet manlief )
Het kost jou inderdaad ook wat nachtrust, want je moet er wel voor zorgen dat hij in het begin ook minimaal 1 keer per nacht naar de wc moet. Zo leert hij het gevoel van volle blaas herkennen.
Zoon gaat nu zelf, alleen als hij wakker wordt van de wekker moeten we hem helpen.
Een voorwaarde is wel, en dat geeft je mooi aan, dat jij het ook moet zien zitten. Het vergt ook van jou het nodige en het kan wel even duren. En zoon zelf moet ook graag willen.
succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.