Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mama_Lynn

Mama_Lynn

01-06-2011 om 08:29

Zindelijkheid 's nachts

Hoi allemaal

Iemand nog tips om zindelijkheid 's nachts te bevorderen? Voor mij heeft het niet direct haast, dochterlief is net 4, net gestart met school en overdag inmiddels sinds 2 weken weer helemaal droog overdag (na een terugval van ongeveer een half jaar). Met dat laatste ben ik zelf heel blij, en 's nachts komt wel (was zelf ook laat 's nachts zindelijk). Maar: ik merk dat ze het zelf ergens heel vervelend vindt. Vanmorgen ging ze plassen en zag ze haar natte luier: mama, ik kan niet niet in mijn luier plassen Gerustgesteld natuurlijk, meisje dat komt wel. Maar ik vroeg me af of je dit nog een beetje kunt 'helpen'/ bevorderen. Op 's nachts een keer laten plassen na (wat is het beste tijdstip?).

Groetjes, Mama_Lynn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

01-06-2011 om 12:14

Laatst draadje geweest

Kijk eens in het archief. Ik meen me te herinneren dat de conclusie was dat het iets fysieks is, het wakker worden om te plassen, en dat je het niet kunt afdwingen. Gewoon af en toe eens een paar dagen proberen lijkt me.

Mijn zoon hebben we het tegen z'n 5e verjaardag laten proberen. Een week veel ongelukjes en vanaf toen ging het goed.

Valkyre

Valkyre

01-06-2011 om 14:34

Ja draadje

Daar heb ik ook in geschreven. Zoon ligt om 19.30u in bed; we halen hem er om ca 22u uit om te plassen, daarna redt hij 't meestal wel tot 7u. Nu hij zo moe is van school wordt hij echt niet wakker van een volle blaas (daarvoor wel). Zoon wil echt geen luier meer aan helaas, anders hadden we dat wel gedaan. We kijken in de zomer wel eens hoe 't gaat, en of hij zelf wakker wordt (zeiltje eronder...).

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ayanna

Ayanna

01-06-2011 om 17:42

Ik lees mee en heb een vraag

Ik ben er een tijdje uit geweest hier op het forum en heb dus behoorlijk wat info gemist. Ik lees wel met je mee Mama Lynn want zindelijkheid is hier een probleem en toch ook weer niet.
Zoon wordt in september 5 en is 's nachts gewoon droog. Echter door 1 ongelukje 's nachts, enkele maanden geleden, wil hij nu niet meer zonder luier slapen. Hij voelt zich zekerder met luier en we kunnen praten als Brugman, hij weigert te gaan slapen zonder. En dat terwijl hij toch echt pas 's ochtends als hij wakker is zijn 'grote ochtendplas' doet.
Ander 'probleem' is dat hij nog steeds in een luier poept. We hebben alle foefjes, trucjes, omkooptechnieken en argumenten al gebruikt...niks lukt. Hij is bang dat hij in de wc zakt (ook met kinderbril), hij is bang dat hij naast de wc poept en zittend op de wc kan hij zijn 'poeprituelen' (hij poept altijd in de voorraadkast waarbij hij wat speelgoed meeneemt) niet uitvoeren enz. enz. Ik moet wel eerlijk zeggen dat hij deze week uit zichzelf tot 3x een poging heeft gedaan om op de wc te poepen, maar als hij dan eenmaal zat dan was zijn poepgevoel weg. Heb hem na poging nr 3 een luier aangedaan en toen was het zo gebeurd. Hij houdt het dus echt op.
Nu is hij van baby af aan al laat met alles, dus dat dit gebeurt verbaast mij niet. Ik vertrouw er ook op dat het wel goed komt. Maar misschien heeft iemand toch nog een tip voor ons, waar wij niet aan gedacht hebben.
Enne...ik lees nu even terug, maar hij poept niet IN de voorraadkast, hij verstopt zich daar en poept dan IN de luier....

Ayanna

Ayanna

02-06-2011 om 09:02

Pelle

Poepen op de wc, zittend maar wel in een luier......jeetje....DIE had ik dus nog niet bedacht! Dat is wel een hele goeie! Ga ik meteen proberen de eerstvolgende keer. Ik had wel al eens een luier IN de wc gelegd, zodat het 'gat' bedekt was, maar dat werkte niet.
Beloningssystemen....neuh....totaal ongevoelig. Er hangt nog steeds een voor een kwart volgeplakt stickervel op de wc. Dat was in de 'probeer-fase'. Op een kast liggen twee Bionicles te wachten als beloning (weet hij ook) maar hij vindt het wel goed zo. Ook argumenten als 'grote jongens poepen niet meer in een luier' doen niks bij hem. Hij zucht dan een keer, rolt met zijn ogen en zegt: mama, als ik 16 (!) ben dan poep ik wel op de wc...afgesproken?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.