Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zindelijkheid 's nachts, wel willen maar niet kunnen

Hoe zat het ook al weer......de fase vanaf dat een kind 's nachts droog begint te worden/wil worden tot het echt lukt. En dan bedoel ik niet de kids waarbij het meteen lukt maar die andere groep

Even een toelichting: beide kinderen zijn wel vlot met de gewone zindelijkheid geweest maar niet 's nachts. Ze slapen simpelweg te diep. Oudste was pas met ruim5 's nachts droog en de jongste van 4,5 wil het nu heel graag. Maar het lukt dus niet echt. Ik heb nu in anderhalf week tijd al vier keer d'r dekbed moeten wassen. Het woelwatertje blijft namelijk niet netjes op de extra handdoek en zeiltje liggen. De keer dat ze maar weer met een luierbroekje sliep was ze prompt droog....

Dus even om me moed in te spreken: hoe lang zou het vanaf nu kunnen duren? Niet dat het me echt boeit, maar ze wil dus eigenlijk geen luier meer aan, plast dan in d'r bed en staat dan midden in de nacht voor mijn neus. En dat boeit me dan weer wel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

25-09-2010 om 08:37

Lui

Ik ben aartslui met dat soort dingen, en mijn zoon van 4 heeft 's nachts gewoon nog een luier aan. Ook een weekje zonder geprobeerd, en besloten dat ik zonder die ongein al genoeg wakker gemaakt wordt.

Hij wil gelukkig nog best een luier, en ik heb met hem afgesproken dat het na z'n verjaardag (5jr) over is.

Picasso

Picasso

25-09-2010 om 09:10 Topicstarter

Haha

Ik ben zelf ook wel lui daarmee dc maar ze heeft dus zelf een andere mening

Pelle: ja dat dacht ik wel Maar goed, omdat ze af en toe wel droog is hoopte ik dat dit misschien een signaal was dat het bijna zover is. Maar eigenlijk denk ik ook weer van niet.....

Het vervelende is dus dat ze heel graag zonder luier wil slapen en ik dan weer niet wil zeggen dat dat niet mag. Maar dan moet ik er 's nachts dus uit en de volgende dag een dekbed wassen :-s

Voor nu maar even de deal dat we weer even een paar dagen met luier doen en dan weer een paar zonder.

elsje78

elsje78

25-09-2010 om 14:02

Hier ook

Na maanden 's nachts helemaal droog te zijn geweest, zonder 1 enkel ongelukje is het weer regelmatig raak. Sinds ze naar groep 1 is, dus.

Oorzaak? Tja ik denk dat ze nu zo moe is dat ze te vast slaapt. Dus of ze komt melden dat ze moet plassen om 4 uur of ze wordt wakker in een nat bed.
En dan was ik haar, schone broek aan, haal het bed af en stop haar bij ons in bed.
Ik praat er niet over met haar, ze weet wel dat ze er niks aan kan doen en ik wacht gewoon tot het over gaat.
Ze hoeft van mij geen luier meer aan, daar waren we al een half jaar vanaf...

dus nu ratelt de droger ook weer met een dekbedje

groetjes Elske

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.