Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Ilonka

Ilonka

27-02-2010 om 13:30

Zo beïnvloedbaar

Mijn zoontje is van Oktober 4 jaar en zit dus op school. Hij heeft het er super naar zijn zin. Alleen ben ik nu al 2x op het " matje " geroepen door de juf. De laatste keer dat de juf mij aansprak had hij getuft tegen de ramen van de school samen met een vriendje. Thuis had hij er helemaal niks over gezegt. Toen zei de juf wat er gebeurt was en dat ze hem dat op heeft laten poetsen en ze was heel boos geworden. Nu wil ze hem volgende week ook nog straf geven in de vorm van dat hij niet mag kiezen wat hij wil doen. Maar dat de juf voor hem kiest. Ik heb aangegeven dat wel een hele zware straf te vinden. Tuurlijk mag hij dat niet doen, maar ze is al boos geworden en ze heeft het hem op laten poetsen is dat niet genoeg??? Toen heb ik met die moeder van zijn vriendje het er over gehad. Het punt is dat mijn zoontje zo beïnvloedbaar is. Alle kinderen spelen daar samen op het schoolplein ( groep 1 t/m 8 ) en de grote jongens dagen die kleintjes uit om stoute dingen te doen. En mijn zoontje doet dat dan ook. Ik heb hem al heel duidelijk gezegt dat hij niet moet luisteren naar die kindjes en dat hij meteen naar de juf moet gaan als zij zoiets zeggenl. Want als jij het doet krijg jij straf!! Het is zo moeilijk, want hij is dan ook pas net 4 jaar en sommige dingen begrijpt en snapt hij gewoon nog niet. Ook al leg ik hem dat uit wat de consequenties daar van zijn maar dat begrijpt hij niet altijd. Wat moet ik hier nou mee doen???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

27-02-2010 om 16:46

Heh?

Hij heeft al straf gekregen en de juf wil dat een hele tijd later nog een keer doen? Zou ik als moeder niet accepteren.

Verder zou ik met de juf gaan praten en uitleggen hoe beïnvloedbaar je zoon is en wat dat voor consequenties heeft.

Verder natuurlijk alsmaar blijven uitleggen wat wel hoort en wat niet, wat stout is en wat lief. Ooit valt het kwartje

seilram76

seilram76

27-02-2010 om 19:01

Rare juf

bizar om je kind 2 maal te straffen en ook nog 1 straf ver na het incident. Die link gaat hij niet leggen.
Hoop dat je het de juf duidelijk kan maken.

Tango

Tango

28-02-2010 om 14:22

Pff

Lekkere start maakt je zoon zo op school. Ik vraag me af of je dit vantevoren beseft hebt dat kinderen uit groep 1 t/m 8 op 1 plein spelen. Lijkt mij dus helemaal niets. Ik zou inderdaad een gesprek met juf aangaan over zijn beinvloedbaarheid, maar volgens mij zullen meer kinderen beinvloedbaar zijn als grotere kinderen hen iets vragen te doen. Twee keer straffen vind ik erg overdreven. Het zou beter zijn dat juf het er in de klas over heeft hoe je je kunt weren t.o.v. oudere kinderen.

picobello

picobello

01-03-2010 om 15:26

Straf

wil de juf hem echt straffen voor een tweede keer of wil ze hem iets te doen geven zodat hij niet in de "fout" kan gaan ? Ik zou me daar ook iets bij voor kunnen stellen. Als ze een "opdrachtje" hebben zijn ze gericht bezig, dit helpt vooral bij kinderen die makkelijk te beinvloeden zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.