Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Aaf

Aaf

19-11-2009 om 11:34

Zo blij! [Het gaat goed met zoon van 10]

Ach zomaar een berichtje. Ik heb mij zoveel zorgen gemaakt om onze zoon nan nu 10 jaar. Hij is altijd wat anders geweest dan een ander. Op school liep het op sociaal vlak niet en thuis met vriendjes ook niet. Hij was vaak boos, wilde wel spelen maar het liep eigenlijk meestal op niks of op ruzie uit. Ook nukkig tegenover volwassenen. Hij heeft een sova cursus gedaan, op school zijn ze met rt gaan oefenen in sociale situaties je te handhaven, hij is getest en is slim(niet hoogbegaafd) school daagt hem meer uit op cognitief vlak. Wij hebben een aantal gesprekken gehad met een orthopedagoog met handvatten over hoe we hem benaderen kunnen EN accepteren moeten zoals hij is.

En ziehier: een kind van 10 jaar dat goed in z'n vel zit, wat vriendjes heeft en zich gelukkig voelt op school en scouting en judo. Dat op een acceptabele tijd in slaap valt en weer vrolijk z'n bed uitstapt. De afgelopen maanden heb ik ook van allerlei kanten gehoord dat hij " opgeruimd" over komt. gezellig en toegankelijk. Het is een proces van jaren geweest maar wat ben ik blij! We zijn er vast nog niet maar dit kereltje gaat het zelfstandig redden in het leven en dat is meer dan ik 5 jaar geleden durfde te dromen!!!

Aaf

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

19-11-2009 om 11:41

Aaf

Wat heerlijk voor jullie!
groetjes,bastet

PDD-ertje

PDD-ertje

19-11-2009 om 12:44

Dat is fijn

en leuk dat je het hier neer zet. Genieten is dat na zo'n moeilijke tijd!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.