Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zo klein maar zo stoer

Gisteren had mijn dochter van net 4 een sinterklaasfeestje op de gymvereniging. Ze gymt nog niet zolang bij de kleuters maar wilde wel graag naar dat feestje. Er waren ca. 100 kids in de leeftijd van 4-10 jaar en ze gingen in groepjes allerlei toestellen en spelletjes doen. Na een kwartier kijken en een dikke knuffel ben ik weggegaan. Brok in mn keel, want wat vond ik haar groot dat ze dat helemaal alleen deed! Ze kent nog maar amper kindjes en in haar groepje zat gisteren helemaal geen bekende en toch deed ze met alles mee: dansen, klimmen etc. Na anderhalf uur ben ik weer teruggegaan om het laatste stuk te kijken. Na een minuut of 5 zag ze me en rende op me af voor een knuffel en meteen weer terug, want ze waren nog bezig.
Ze had het goed naar d'r zin gehad.
Maar ik geloof niet dat ik dat vroeger ooit gedaan heb of gedurfd zou hebben! Ik ben dan ook benieuwd hoe jullie dat ervaren met kleuters op zo'n feest los te laten, want dat vind ik kennelijk toch wel erg moeilijk.
Maar ik ben beretrots op m'n meisje!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

03-12-2010 om 09:57

Terecht dat je trots bent

Chris, terecht dat je trot bent. Ik lees in je verhaal dat je het goed doet: je laat je dochter los als ze het aankan, en je hebt haar een goede veilige basis gegeven van waaruit ze de wereld durft te verkennen. Goed hoor!

Ik durfde dat vroeger ook echt niet op mijn 4e. Niks ervaring met crèche, groepen onbekende kinderen vond ik eng. Het is allemaal goedgekomen hoor...maar ik zie het bij mijn koters nu ook heel anders gaan dan vroeger. Ze lijken al zoveel meer wereldwijs dan ik vroeger op dit leeftijd was.

groet, Mamvantwee

Chris35

Chris35

07-12-2010 om 11:55 Topicstarter

Dank je wel

zo had ik het niet eens bekeken. Ik ga er eigenlijk niet (of eigenlijk nooit vanuit dat dit soort dingen mijn verdiensten zijn....Ik vind haar altijd zo wijs en stoer, kijk vaak vol verbazing hoe ze iets oppakt en benadert (helaas ook vaak dat het minder leuk uitpakt en ik boos word, maar goed, bij welk kind is dat niet).
gr, Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.