Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
buzz

buzz

08-03-2010 om 09:14

Zo moeilijk

Oh zo lekker als onze dochter van 2 in haar lijf zit, zo moeilijk heeft ons zoontje van 4 het.
sinds de herfstvakantie op de basisschool, en het gaat afwaards ipv opwaards.
Hij is altijd bij mij geweest, wel op de peutwerspeelzaal niet op een opvang, bijna nooit bij oppas. Al zijn leven lang elke nacht minstens 3 keer wakker, geeft vlug over, is snel ziek met koorts, is onzeker, kan moeilijk beslissingen nemen, kan heel raar reageren op iets wat iemand vraagd, huilt al al iemand zecht, ik heb liever niet dat je op de bank gaat staan, of als iemans zegt doe je de deur dicht als je binnen komet, dan huilt hij al. Ook heeft hij het soms als ik bv zeg, kom we gaan in bad, dan roept hij ja leuk, als we boven zijn en hij ziet het bad kan hij helemaal uit zijn dak gaan, nee toch niet gellen schreeuwn krijsen.
Nou dan niet zeg ik dan, ja toch wel roep hij dan en schopt en slaat.
Zo weet hij niet wat hij op zijn boterham wil, als ik een voorstel doe word hij zo boos.
Hij wil niet naar school, en waarom?? want hij vind het wel leuk, hij mist de dingen thuis te erg, hij wil niet thuis want dan mist hij school. Hij huilt thuis, hij huilt bij het wegbrengen, hij schopt dan en slaat dan. De juf heeft een paar keer een moeilijke bui van hem gehad die ze echt niet wist waarom. Oh ik weet het niet meer. Ik ben geen strever, ik geef veel complimentjes ben vrij rustig, heb regelmaat, bereid voor,
Opzich geeft het me niets ik kan er best tegen, 3 keer per nacht er uit is een eitje, gewoon vroeg naar bed gaan, enz enz. Maar wat me opbreekt is dat ik echt zie dat hij verward is, ontroostbaar verdrietig, in de war, boos op zich zelf en roept alles gaat mis met mij. Zou er iets mis zijn met hem? zou er iets mis zijn met de opvoeding? bij wie zou ik hier toch mee terecht kunnen en wat zou helpen mijn zoontje wat gelukkiger te maken

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
*bella*

*bella*

08-03-2010 om 09:31

Bah!

He bah Buzz, wat een naar verhaal! Ik heb echt zo vanaf het scherm enorm te doen met je zoontje. Klinkt niet goed!
Wat ik me afvraag, is hij al goed lichamelijk onderzocht en wat is daar uitgekomen? Weet niet of je die weg al voldoende bewandeld hebt hoor, zou iig alles goed uitsluiten. Het kan best dat er een reden is voor het wakker worden ´s nachts, en het kan best dat je zoontje overgevoelig reageert door oververmoeidheid. (is hier zo geweest, maar hier sliep zoon niet goed in, opgelost met melatonine, maar wij vonden het slecht inslapen op den duur gewoon normaal)
Hoe ging het op de psz? Wat hier bij beide kinderen hielp was een fotootje van mij meenemen, maar dat kan natuurlijk net zo goed een knuffel zijn oid, iets van thuis iig. Als hij school mist kun je misschien foto´s van school voor hem neezetten? Of iets anders bekends. En minder naar school? Het klinkt nu allemaal net teveel.

Tango

Tango

08-03-2010 om 11:45

Ach wat triest

Dat het zo moeilijk is voor je zoontje. Hij lijkt echt met zichzelf in de knoop te zitten. Ik sluit een beetje aan bij mijn voorgangster. Inderdaad hoe was het op de peuterspeelzaal? Misschien is de hele week naar school gewoon wat veel voor hem. Af en toe een dagje thuis houden mag natuurlijk best. En verder een goed idee om eens met hem naar de huisarts te gaan voor medische controle. Kan je zelf ook even je verhaal kwijt, als je tenminste een aardige huisarts hebt. Evt. kan hij je doorverwijzen naar bijv. ggz.
Verder vind ik het knap hoe je praat over drie keer je bed uit moeten, het zou mij opbreken hoor! Dus denk vooral ook aan jezelf. Af en toe even opladen met een leuke activiteit met vriendinnen ofzo.

Jessie

Jessie

08-03-2010 om 18:55

Kindertherapie?

Hallo,

Wat naar he om te zien dat je kind niet lekker in zijn vel zit. Ik zou eerst naar de huisarts gaan om te laten onderzoeken of medisch alles goed is, lichamelijk gezien dan. Misschien stuurt hij/zij je door naar een kinderarts voor aanvullend onderzoek.

Verder zou ik ook overleggen met de huisarts of kindertherapie iets is voor je zoontje. Hiervoor hoef je volgens mij geen verwijzing te hebben van je huisarts. Onze verzekeraar vergoedde een gedeelte van de kosten. Onze dochter heeft kindertherapie gehad na het overlijden van haar zusje. Het was voor ons ook heel prettig, want zij gaf ons ook tips hoe we op bepaald gedrag van haar beter konden reageren en wat we ook niet moesten doen. Onze dochter en wij hebben hier veel baat bij gehad. Je leert met andere ogen naar je kind te kijken, heel verhelderend.

Dus, eerst naar huisarts, dan zoeken naar een fijne kindertherapeut, misschien weet je huisarts ook een goed adres hiervoor. En misschien kan je ook terecht voor advies bij de school van je zoontje?
Heel veel sterkte!

buzz

buzz

09-03-2010 om 10:01

Dank en nog meer vragen

Rond zijn 6 maanden zijn we bij een kinderarts geweest, toen heeft hij een drankje gekregen om goed te kunnen poepen, darmkrampen was de uitslag.
Hij is toen helemaal onderzocht met bloed en al. (ook kno ars geweest)
Toen hij 2 en een half was nog eens.
Niets gevonden, diagnose, hij groeit er wel overheen, ik hoop dat jullie een lange adem hebben.
Nou heb ik op google eens zitten zoeken, en eigenlijk heeft hij alle eigenschappen op 1 na van een hoog gevoelig kind, hoe schrijf je dat (ik ben erg woordblind) Hight sensetive ... of zoiets.
Nou moet ik zeggen dat ik een vrij nuchter mens ben met een gewone huisarts, enz enz als jullie begrijpen wat ik daar mee bedoel. (ik wil ook niet zeggen dat andere manieren verkeerd zijn hoor, helemaal niet)
Maar met die achtergrond, of mening of hoe je het noemt, weet ik niet zo goed wat ik met deze bevinding moet.
Van de ene kant las ik gewoon echt over mijn zoontje, van de andere kant vond ik het allemaal vrij ontastbaar, vrij vaag en iets wat zweverig. Een beetje het idee van die soort kinderen moeten ook een naam hebben of iets dergelijks. Ik weet niet zo goed, of het zo is, of dat het echt een onderzocht iets is zoals andere problemen bij kinderen outisme, adhd enz enz.
Of dat het echt maar een hokje is zodat je je kind er in kan stoppen he ik weet zelfs niet goed hoe ik kan verwoorden wat ik bedoel.
Maar wie weet snapt iemand me.
Ik heb op veraschillende site's gekeken naar hoe je het beste daarmee om kan gaan, en natuurlijk ga ik dat proberen op die manier (al ging het al een heel eind zo hier in huis) Maar goed wie weet helpen wat extra dingen.
Of moet ik echt actie ondernemen met wat ik nu weet.
(dan zou ik dus bij een kinder psigoloog of psigiator terecht komen). Ik wil er erg goed over na denken voor ik deze wegen in sla, ik weet ook niet zo goed waarom het me zo heftig voelt, het gaat ook met periodes beter als andere (op het slapen na dan dat is altijd spoken). En sla ik dan een weg in waar hij vanzelf met mijn hulp ook wel uitkomt of heb ik echt hulp nodig hierin? Oh ik vind het zo moeilijk.
Wie heeft er een mening over dat hooggevoelig kind gebeuren, wie heeft ervaring er mee, Graag jullie mening, misschien helpt het me er uit te komen wat ik er mee doen ga.
groetjes en bedankt!

annedaan

annedaan

09-03-2010 om 20:06

Tekentherapie

Of je ons kind beschrijft!
Wij hebben veel baat bij Tekentherapie. Kijk maar eens op de site van tekentaal.

vlinder72

vlinder72

10-03-2010 om 11:12

Orthopedagoog

Ga toch maar even langs de huisarts voor een verwijzing. Geef aan dat je kind al een tijd niet lekker in zijn vel zit en dat jullie er samen niet uitkomen en dat je hulp nodig hebt. Vraag aan de huisarts bij wie je het beste kan zijn. Een orthopedagoog (heeft een vriendin veel baat bij gehad met een zoontje met dwangmatige angsten), een kindertherapeut, tekentherapie etc. Je kind krijgt echt niet gelijk een etiketje als je ergens hulp voor zoekt. Mijn oudste gaat nu naar fysiotherapie en nummer twee naar logopedie. Niemand vindt zoiets vreemd. Het komt ook niet op school in allerlei dossiers. Wij doen dit gewoon zelf. Jij kan ook zonder inmenging van wie dan ook hulp zoeken. Gewoon omdat jij dat nodig hebt. Soms is het alleen al prettig om met een professional te praten over het gedrag van je zoontje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.