Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Petra

Petra

07-07-2009 om 11:50

Zomerkamp en kiezen

Mijn zoon van net 11 jaar gaat een midweekje op zomerkamp. Hij is daar met meerdere vriendjes van school. Ook is er een vriendje van buiten school. Deze jongen is een jaar geleden van school vertrokken ivm het feit dat hij geplaagd werd; maar ook zelf wel gedrag uitlokt. Mijn zoon speel nog wel eens met hem in het weekend. Laten we hem voor het gemak X noemen. Nu is een moeder van een van de vriendjes van school naar mij toegekomen om mee te delen dat haar kind onder geen beding met X in de tent wil en dat de andere jongetjes van school dat ook niet willen en dat mijn zoon dus maar moet kiezen. Ik ben boos geworden, omdat ik het belachelijk vindt dat op voorhand dit soort zaken al geregeld/besproken worden. Bovendien vraag ik mij af wat voor een keuze mijn zoon heeft; aan de ene kant staan 5 jongens en aan de andere kant staat X alleen en mijn zoon staat er tussen in. Hij kan natuurlijk nooit tegen X zegen dat hij het maar uit moet zoeken. Aan de andere kant speelt hij veel met de jongens uit zijn klas, maar is ook een beetje een buitenbeentje.
Mijn zoon is niet op de hoogte van dit verhaal; moet ik hem van te voren inlichten of het gewoon maar op z'n beloop laten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

07-07-2009 om 11:56

Leiding?

Wat een moeilijke keuze voor jou en je zoon, wat wordt hij zo in een spagaat gezet. En wat irritant van die moeder en van dat vriendje van jouw zoon. Kun je geen contact opnemen met de leiding van dat kamp of zij een oplossing hebben, bv zij maken de kamerindeling? Of dat zij wat kunnen sturen?

Petra

Petra

07-07-2009 om 12:39

Aanvulling

Nog even een aanvulling op de eerste tekst. De moeder van X is al een week geleden naar mij toegekomen om te informeren of mijn zoon gaat. Ik heb gezegd dat hij ging en dat was voor haar een soort opluchting, dat hij tenminste samen met mijn zoon daar zou zijn.
Misschien maak ik me ook wel druk om niets en lost het zich vanzelf op en is het meer een moedersding. Wel vraag ik me af of ik met mijn zoon zal bespreken of dit speelt.

Maylise

Maylise

09-07-2009 om 16:34

Vreemd

Hebben de ouders dan invloed op de tentindeling? Dat is al wat vreemd. Dat lijkt me meer iets voor de leiding om te beslissen.
Ik weet niet hoe goed je de moeder van x kent maar misschien kun je haar dit verhaal vertellen en haar voorstellen om contact met de kampleiding op te nemen zodat zij dit gebeuren in goede banen kunnen leidden?
Als de andere jongens echt zo'n hekel aan x hebben dan zal zich dat vast niet beperken tot alleen de tentindeling en dan is het voor de leiding misschien wel handig om van te voren dit te weten zodat ze gelijk kunnen ingrijpen als er pest situaties ontstaan.

Maylise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.