Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zoon doet niks meer op school

Onze oudste van bijna 10 lijkt de vakantie al in zijn bol te hebben; op school gooit hij er schijnbaar met de pet naar. Hij heeft de laatste paar weken telkens zijn werkjes niet af en krijgt dan huiswerk mee om alsnog zijn vereiste aantal taken af te maken. Dat vind ik op zich prima, al valt het natuurlijk niet mee om thuis ook nog eens... Maar goed, ik maak me toch een beetje zorgen over deze ontwikkeling omdat het onduidelijk is waar dit nu vandaan komt. Hij is sowieso wel iemand die liever speelt en zeker als de boel een beetje ingewikkeld wordt vertoont hij nog wel eens vermijdingsgedrag. Maar of dat nou hier ook de oorzaak van is? Het lijkt ook wel alsof hij al moe is en het schooljaar net effe 6 weken te lang duurt! Maar ja, hij moet nou eenmaal nog wel 6 weken en het lijkt mij niet prettig voor hem en zijn leerkracht als hij die op deze manier door gaat brengen. Zijn er meer kinderen die lopen te slepen? Het is niet zo dat hij de boel op stelten zet of zo, hij is wel bezig maar doet eindeloos lang over zijn taken. Nog iemand een idee hoe hier mee om te gaan tot het einde van het schooljaar?

Groet, Coya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

02-06-2010 om 10:28

Wat dacht je van

een beloningssysteem?
Van te voren een plan maken over hoe lang hij over bepaalde taken kan/mag doen en een beloning inzetten als hij dit haalt?
Je kan dit hooguit op school doen, i.o. m. de leerkrtacht. Maar voor thuis kun je dit zelf inzetten.

Leuke dingen kun je langer doen als je opschiet met je taken. Bijv. belonen met computertijd ?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.