Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Onnozele hals

Onnozele hals

17-06-2009 om 16:46

Zoon is uitgenodigd op partijtje tweeling; hoe doe ik dat met kadootjes?

Piet zit in de klas bij meisje X en jongen Y die tweeling zijn. Hij heeft nog nooit hiermee gespeeld.
De moeder komt naar me toe en zegt: Y wil graag dat Piet op zijn feestje komt, het is op dag Z, uitnodiging volgt nog. Diezelfde middag wordt de uitnodiging rondgebracht, Y geeft hem aan Piet: Hier, je mag op mijn feestje komen. Ik vraag of Y nog wensen voor zijn verjaardag heeft.
Zie ik later het kaartje: feestje van Y en X.
Mijn vraag is nu: zou het de bedoeling zijn voor beiden een kadootje te kopen, of is Piet nu eigenlijk alleen voor Y uitgenodigd en is het niet de bedoeling dat alle genodigden voor beiden een kadootje kopen? De moeder ken ik niet zo goed en ik vind het een beetje raar om aan haar te vragen.
(Werkelijk een) Onnozele Hals.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou.....

voor allebei een kadootje kopen. Better safe then sorry. Desnoods maar een goedkoper presentje, als dat deel van je probleem is, of een iets groter kadootje voor de jongens samen (iets wat ze samen kunnen doen, een spelletje of zo).

Ingrid

Zie? pelle? ( licht ot)

doen we het toch weer anders!!

Ingrid (okee, ik had eroverheengelezen dat de andere helft vd 2 ling een meisje was. Nou, dan een 'echt' kadootje voor de jongen, en een klein frobeltje-voor-de-vorm voor het meisje. Leuk stickerboek, haarelastiekje/speldje. Hoeft maar een euro te kosten. maar ik zou mijn kind niet naar een feestje sturen met maar voor 1 vd 2 jarigen een presentje. En voor die 1 of 2 euro zou ik de moeite niet nemen om er een 'ding' van te maken door het allemaal te gaan navragen bij de moeder)

freline

freline

17-06-2009 om 19:34

Lekker onduidelijk

ik heb een tweeling, 2 meisjes. Ze willen altijd graag samen hun verjaardag vieren. Ze overleggen samen welke kinderen ze uitnodigen. Ze krijgen dus de uitnodiging van beide meiden. Dus ook allebei een kadootje.
In dit geval is de ouder daar niet duidelijk over. Misschien zien zij het anders. Gewoon na vragen bij de ouder dus.
freline

Nasha 1st

Nasha 1st

17-06-2009 om 19:37

Hier

heb ik onze tweeling j/m vorig jaar ook een gezamenlijk feestje laten geven, maar wel eigen uitnodigingen. Ik ging er dus ook van uit dat ze alleen van hun eigen genodigden een kadootje zouden krijgen. Ouders die hoorden dat ik het gelijktijdig deed, hebben gevraagd wat de bedoeling was, en toen heb ik dat ook zo uitgelegd. Gewoon vragen dus, is echt niet erg )

Hier een gemengde tweeling

Bij ons geeft de tweeling nog altijd samen een feestje, vinden ze leuk. Onze zoon heeft zijn vriendjes, onze dochter heeft haar vriendinnetjes en ze hebben ook nog een wederzijdse vriend en vriendin. De laatste 2 kopen altijd voor beiden een cadeau, de rest of alleen voor de vriend(in) of een ieniemienie cadeautje voor de ander en een groter cadeau voor de vriend(in). Maar ik zeg altijd dat dat niet hoeft.

Maylise

Maylise

17-06-2009 om 19:48

Wel een cadeautje

Ik zou als twee kinderen samen een feestje vieren (ongeacht of het een tweeling is of twee buurkindjes of wat dan ook) wel voor beiden een cadeautje meenemen zelfs als mijn kind maar door een van beiden was uitgenodigd. Vind ik wel zo feestelijk. En op de uitnodiging staan beide namen dus dan heeft het ook wel iets logisch.

Mijn tweeling heeft eigenlijk altijd samen hun verjaardag gevierd. Een deel van de genodigden waren gezamenlijke vriendjes maar er waren ook altijd wel wat kinderen die maar met 1 van de 2 bevriend waren. Eigenlijk namen alle genodigden altijd voor beide tweelingen wat mee, ook als ze maar met een van de twee bevriend waren. Of ze kregen een gezamenlijk cadeautje (maar dat was een uitzondering). Het gaat hier ook om een J/M tweeling. Wel was de uitnodiging ook altijd namens hun beiden dus misschien dat het ook wel daarom was.

Maylise

Onnozele hals

Onnozele hals

17-06-2009 om 20:42

Bedankt

Ik zie dat ik het zelf toch ook wel in overeenstemming met de meesten van jullie had ingeschat: een Kado voor Y en een kleinigheid voor het zusje. Er zullen denk ik ook wel kinderen zijn die door beiden uitgenodigd zijn en ik denk dat mijn zoon op tilt slaat bij het idee dat hij als enige niet een kado voor allebei bij zich heeft.
Bedankt!

Pelle

'ik heb een vriendin met een tweeling die bij dit soort dingen haar tweeling gescheiden houdt...ze vindt dat ze hun eigen vriendjes hebben en dat mijn kinderen ook geen kadootje krijgen als hun broertje jarig is

Ik neem aan dat die moeder voor haar tweeling dan ook 2 aparte feestjes organiseert??

En als jouw eigen niet-tweeling-pelle-zonen een week na elkaar jarig waren en je organiseerde voor het gemak een gezamenlijk feestje, dan zou ik mijn kind (als die bevriend was met 1 van jouw zonen) ook met een echt kado + een kleinigheid voor broer naar het feestje sturen.

Het 'ook een kadootje voor de ander' heeft m.i. niks met het tweeling zijn te maken, maar wel met het feit dat er gezamenlijk iets gevierd wordt.

Ingrid (maar we zijn het weer aardig eens hoor!)

Samen

Ik zou voor beiden een kado kopen, voor de andere helft van de tweeling een 'kleinigheid' (iets van de action ofzo). Hier geeft dochter een feestje met buurmeisje. Dit is ook omdat ze een nogal spectaculair idee hebben hoe het te vieren, iets wat ook nogal 'duur' is en waar je minimaal met 15 kinderen heen moet. Dus hebben buurvrouw en ik de handen ineen geslagen en vieren we het samen. 2 jarigen dus. Die een aantal gezamelijke vrienden/vriendinnen uitnodigen, maar ook wat 'eigen' (die dus niks met de ander hebben). Het gaat in ieder geval een te gek cool feest worden, denken wij (we gaan survivallen, onder proffesionele begeleiding...).
Jongste is ook bevriend met een tweeling. Deze tweeling zit ook in apparte klassen. 1 van de twee zit bij dochter in de klas, de andere bij dochter op gym. Bij haar klasgenoot wordt ze altijd op d'r partijtje uitgenodigd. Bij het gymgenootje op de dag dat ze jarig is, de kinderen houden beiden een 'eigen' feestje voor de klas. De moeder zegt dat mijn dochter de enige is die met beide helften van de tweeling goed bevriend is, maar waarschijnlijk komt dat ook omdat ze als baby al in dezelfde groep op het k.d.v. zaten en erna op de b.s.o. etc. Voor mijn dochter zijn het ook gewoon 2 vriendinnen.....niks tweeling, zo ziet zij het helemaal niet. Meer als 'zussen' ofzo. De ene keer speelt ze met die, de andere keer met de ander. En ze hebben toevallig dezelfde ouders, that's it. Dochter kan dat ook erg goed gescheiden houden. Voor haar is het overduidelijk met wie ze speelt...en ach dan is die zus er toevallig ook, maar daar speelt ze dan die dag toch niet mee? Dat kan de volgende keer wel weer....Grappig toch niet? De ouders zijn daar blij mee. Het schijnt erg lastig te zijn ze 'appart' te laten spelen. En als ze met z'n drieƩn spelen komt er geheid ruzie tussen de zussen.
groeten albana

picobello

picobello

18-06-2009 om 11:07

Gezamelijk feestje

hier ook 3 zussen die vorig jaar samen een feestje gegeven hebben.De oudste 2 hadden ieder zelf een uitnodiging gemaakt, maar wel met alle drie de namen eronder. De kinderen zitten op 3 verschilende scholen dus de uitgenodigden kenden elkaar niet. tot mijn verbazing kregen de kinderen van iedereen een kado, dus iedereen kwam met 3 kadootjes. Was niet echt de bedoeling, per kind dus 25 kadootjes. Volgend jaar zetten we dus op de uitnodiging maar 1 naam, van diegene die ze uitnodigd.

Spel voor tweeling samen.

Zoon is ook al een paar maal op een tweelingfeestje van 2 meisjes uitgenodigd. Ik heb twee maal een groter kado voor degene gekocht die hem uitnodigde en een kleinigheidje voor de andere helft.
De laatste keer mochten ze weer beide 10 kinderen uitnodigen voor een groter feest, toen heb ik een Monopoly reisspel gekocht dat ze samen konden doen en allebei een kleinigheidje. Het spel vonden ze erg leuk, was ook mee gegaan in de mei-vakantie.

jow

jow

18-06-2009 om 22:21

Bij ons

Het lijkt het mij dat Piet alleen een cadeautje voor Y hoeft mee te nemen en niet voor X
Mijn tweeling viert meestal ook de verjaardagen samen, ze delen dezelfde uitnodigingen uit maar elk met eigen tekst. A nodigt je uit om ons verjaardagsfeest te vieren, of B nodigt je uit om... etc.

De kinderen hoeven niet voor beide jongens een cadeautje mee te nemen, het gebeurt wel eens, terwijl dat wat mij betreft niet de bedoeling is.
Als je twijfelt: gewoon vragen, is niet raar!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.