Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
evenzo

evenzo

15-04-2012 om 20:04

Zoon poept en plast in broek

Even een vraagje. Onze zoon van ruim 6 'vergeet' vaak naar de wc te gaan. Hij is dan te druk met voornamelijk computerspelletjes, maar ook bij andere spelletjes waar hij helemaal in op gaat (verstoppertje spelen, lego spelen etc…). Hij gaat daar zo in op dat hij vaak 'vergeet' om naar de wc te gaan…en dan is het vaak te laat. Het is dan niet een klein plasje wat ik in zijn onderbroek aantref, maar echt zijn hele broek is soms zeiknat.
De laatste paar weken komen daar ook nog de drollen bij. Laatst redde hij het blijkbaar niet naar de wc en is er letterlijk een dikke drol achtergebleven in zijn broek. Hij had die provisorisch weg gemoffeld in de was omdat hij zich toch wel schaamde. Dit is een paar keer voorgekomen.
Hij zegt dat hij het te laat voelt dat hij echt moet en dan is het te laat.
Dit is echt iets van de laatste 3 a 4 weken dat hij echt in zijn broek poept.
Hij gaat dus gewoon niet naar de wc of te laat. Hij stinkt ook iedere dag naar urine als ik hem uitkleed. Ik heb hem al meerdere keren gezegd dat dat vies is en dat kindjes hem zullen uitlachen als ze merken dat hij in zijn broek piest. Ik ben echt ten einde raad.

Herkennen jullie dit? Moet ik paal en perk gaan stellen aan zijn speelgedrag. of hem toch weer naar de wc sturen ipv hem zelf te laten gaan wanneer hij zelf denkt te moeten gaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ook maar even zo

ook maar even zo

15-04-2012 om 23:05

Ook rond 5-6 jaar

Zou hij het misschien expres doen, omdat hij geen zin heeft om naar de wc te gaan tijdens het spelen? Daar had mijn zoon rond dezelfde leeftijd namelijk een handje van gekregen. Daar heb ik hem natuurlijk op aangesproken en uitgelegd waarom dat niet goed was (ziek kunnen worden door blaasontsteking oa) en dat het heel vies was. Hij is er toen ook weer mee gestopt gelukkig! Is dat bij jouw zoon misschien ook aan de hand? Hoewel, broekpoepen lijkt me niet dat je dat expres doet. Heeft hij spanningen van school misschien? Gewoon met hem er over hebben zou ik zeggen.

Prakje

Prakje

16-04-2012 om 06:48

Maar een oplossing voor

En dat is een schema waar hij zich aan met houden. Wij hebben het hier ook aan de hand gehad en na alles geprobeerd te hebben, een schema opgesteld. Daarop ca 8 momenten dat zoon naar de WC moest gaan. 2 daarvan waren 'lange' WC momenten, wij lazen hem dan een boekje voor.

Afspraak gemaakt dat het schema de baas was, en wij hem zouden helpen herinneren, geen discussie, geen ja maar.

Vanaf de eerste dag was het over met plas en poepongelukjes. Navraag bij een fysio leerde dat door het te lang ophouden van de plas, deze kinderen ook echt oprecht de aandrang om te poepen niet meer voelen, daar kunnen ze niets aan doen!

Suc6!

Carolientje

Carolientje

22-04-2012 om 16:57

Poeppoli's

Misschien heb je er iets aan, misschien ook niet, maar als je er niet uitkomt met je zoon, kun je altijd nog een verwijzing naar een 'poep-poli' vragen aan je huisarts. Deze poli's zijn in steeds meer ziekenhuizen te vinden. Succes ermee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.