Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tippylee

Tippylee

24-04-2011 om 15:04

Zoon van 11 al behaard

Hebben jullie ook een zoon/dochter die al vroeg met alles is?
Onze zoon had al eind groep 6 alle tanden bijvoorbeeld ( nu komt er zelfs een verstandkies door).
In groep 8 kreeg hij een groeispurt en heeft maat 170 en schoenmaat 41, verder heeft hij al beginnend okselhaar en ook bij zijn piemel is hij behaard. Boven zijn lip heeft hij ook al en snorretje, en hij begint al de zelfde transpiratielucht te krijgen als zijn vader.
Lichamelijk is hij dus al behoorlijk ver, maar geestelijk helemaal niet.
Kan iemand mij vertellen of dit 'normaal'is?
Tippylee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marjoleine64

Marjoleine64

24-04-2011 om 21:40

Ja hoor

dat is helemaal normaal. Wel wat vroeg, maar nier extreem. Onze oudste (nu 13) was ook zo, is inmiddels 175 lang, ruim 50 kg en loopt op schoenmaat 43. Lichamelijk is hij gewoon volwassen, inclusief haar en volgroeide geslachtsdelen. Hij begon hiermee (en met de baard in de keel) toen hij nog 11 was, hij ging toen naar groep 8 (en zit nu in de brugklas). En hij was zeker niet de enige in zijn klas toen (dwz nog 2-3 jongens, die overigens wel veel zwaarder waren dan hij). Jongste is nu 11 en is iets minder ver dan oudste 2 jaar geleden, maar daar begint de puberteit zich ook aan te dienen (baard in de keel).
Marjoleine

Netel

Netel

25-04-2011 om 15:41

Zoon van 11

Ook wij hebben een zoon van 11 jaar, zit in groep 7 en heeft beharing op benen en krijgt ietwat haren op geslachtsdelen en oksels. De zweetklieren werken al zijn best.
Maat 42, bijna 1.70 en hij wordt zo "hoekig". Echt al een beetje mannelijk.
En nog zó kinderlijk in zijn gedrag.

an200

an200

26-04-2011 om 18:09

Hier ook

Mijn zoon was ook 11 toen de eerste donshaartjes rond zijn piemel kwamen. Vol trots liet hij ze zien.
Zo rond een jaar of 13 had hij al een aardig volwassen piemel. Net als de zoons hierboven waren en zijn mijn kinderen heel open en hebben er (gelukkig) geen moeite mee dat moeders hen bloot ziet (en zo af en toe complimenten geeft

Mijn andere zoon is nu al veel ouder maar had tot zijn 13e nog geen enkele beharing (en ook nog geen echte puberpiemel), het kan dus heel erg verschillend zijn.

Ik kan me sommige moeder best voorstellen dat ze schrikken. Bij mijn eerste schrok ik ook toen hij een jaar of 11 was en met mij onder de douche stond en plots een spontane erectie kreeg. Ik wist niet dat hij bij een jongetje met zo'n kleine in slappe toestand al zo groot kon worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.