Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Dropke

Dropke

12-10-2008 om 18:47

Zoon van 6 heeft gat in hoofd door meisje van 15

Gistermiddag sta ik op het punt om naar mijn werk te vertrekken als ineens een paar kinderen schreeuwend voor onze voordeur staan. Het ging om mijn jongste zoontje van 6 jaar. Gillend kwam hij ook aanlopen en op zijn voorhoofd zat een gapend gat en het bloed gutste over zijn gezicht. Oke, gevallen...maar nee de kinderen die hem gebracht hebben vertellen wat er is gebeurd. Zoontje was aan het spelen en had wat snoepjes bij zich. Hij vroeg een meid van 15 jaar of ze misschien ook een snoepje wilde. Zij scheldde hem uit en maakte duidelijk dat ze van hem geen snoepje wilde. Mijn zoontje heeft tegen haar toen gezegd : "Wat moet je ?"
Vervolgens werd hij van zijn fiets geduwd door dat meisje, tegen een muurtje op. Toen kinderen die er bij stonden haar zeiden : Kijk eens wat je gedaan hebt ! Hij heeft een gat in zijn hoofd, gaf ze als antwoord : Dat is mijn probleem niet.

Ik ben met mijn zoontje naar de huisartsenpost gereden en mijn man is bij de ouders van het meisje aan de deur gegaan. Ja, mijn man was boos en in paniek, dus zo slim was dat natuurlijk niet. Hij heeft gevraagd of het normaal is dat een meid van 15 jaar zoiets doet bij een kind van 6. Het antwoord van de moeder was, ja maar hij was ook vervelend.

Inmiddels hebben we melding gedaan bij de politie en willen we ook aangifte doen. De reaktie van het meisje en later de moeder spelen daar wel een grote rol in. Ook heeft ze geen excuus aangeboden, of geinformeerd hoe het met ons zoontje gaat.

De gevoelens die dit bij mij losmaken zijn best heftig. Zit vanaf dat het gebeurd is met een enorm rotgevoel. Moest het dus ook even kwijt,

gr Dropke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jeetje

Wat zullen jullie geschrokken zijn.
Ik geef jullie groot gelijk dat er aangifte is gedaan bij de politie. Dit is naar mijn idee toch een behoorlijke vorm van zinloos geweld. Lekker zo'n puber dochter. Behoorlijk agressief typje. Maar als ik jullie verhaal leest heeft ze het niet van een vreemde...
Ik kom zelden tot nooit bij de dokter met onze kinderen, maar heb je door dit akkefietje bij de ha-post geen financieel nadeel gehad? Oftewel moet er nog ergens door jullie iets betaald worden aan eigen risico oid? Of is dit gedekt door de ziektekostenverzekering. Wanneer je wel kosten hebt zou ik dit zeker proberen te vorderen bij dat meisje haar ouders.

Hoe is het nu met jullie zoontje? Al een beetje bekomen van de schrik?

Guinevere

Guinevere

12-10-2008 om 19:24

Wat een rotmeid

Wat een afschuwelijke rotmeid, Dropke! Volgens mij hebben jullie precies zo gehandeld als wij zouden doen. Ik hoop dat ze Bureau Halt op die meid afsturen. Laat je niet gekmaken door het verhaal dat je zoontje ook vervelend was, iemand van 15 hoort zich altijd wijzer ye gedragen dan een 6-jarige.
Hoe is het met je zoontje?

Dropke

Dropke

12-10-2008 om 19:49

Beduusd

Dat is het juiste woord. Hij snapte er gewoon niks van. Je bent aardig en dan word je van je fiets geduwd. Dat kan hij niet bevatten. Vannacht heeft hij niet zo goed geslapen, maar hij had ook een wekadvies...dus dat was niet zo gek. De wond is geplakt en dat ging gelukkig snel en redelijk pijnloos, maar dit wordt natuurlijk wel een blijvend litteken in zijn gezicht.Het is toch een 3cm verticale snijwond van zijn voorhoofd naar zijn neus. Hoe en wat er verder gaat gebeuren weet ik niet. Ik moet nog naar het politiebureau om officieel aangifte te doen. De ziektekosten worden bij mijn weten gewoon vergoed, maar zijn brilletje is ook flink beschadigd, dus dat moet ik nog even navragen. Er waren ook andere kinderen bij die gezien hebben dat mijn zoontje echt niets gedaan heeft, want ik weet dat hij heus niet altijd een lief en braaf kind is. Maar dan nog...een kind van 6 of een kind van 15. De reactie die zij gaf : Dat is mijn probleem niet. Daar kan ik echt niet bij.

Gr Dropke

Dropke

De ziektekosten worden wel vergoedt maar jouw verzekeraar wil wel graag weten wie er aansprakelijk was. Dit is niet zomaar een gewoon ongeval, en doordat je aangifte gaat doen bij de politie (en daarmee dus die meid aansprakelijk stelt) stuur je eventueel een kopie daarvan naar de verzekeraar en die zoekt het dan verder zelf uit. Dit zou ik zeker doen omdat je ook op die manier moet proberen de schade aan de bril te verhalen, neem contact op met je eigen aansprakelijkheidsverzekering en vraag even na hoe je dit het beste aan pakt.
Dit verhaal is echt te gek voor woorden hoor, een griet van 15 die zoiets doet. Het zal verdorie je oppas zijn die zich leuk voordoet totdat je uit het zicht verdwenen bent. Sterkte voor je ventje.

Natalia

Natalia

13-10-2008 om 15:28

Hart

Allereerst: ik hoop dat het goed gaat met je zoontje en jullie en dat de schrik een beetje wegge-ebt is...

Verder wou ik zeggen: ik houd mijn hart vast dan. Het is al een paar keer gebeurd dat mijn zoon alleen of met een vriendje samen het buitenspelen/voetballen kon vergeten en beduusd huiswaarts keerde. Reden: anderen (en bijna altijd oudere kinderen of grote groep) die intimideren, verbieden ergens te spelen (deze plek is van ons etc) tot slaan, schoppen, duwen. Vorige week dinsdag zijn zoon en vriendje eerst uit de 'voetbalkooi' verjaagd door een bende geteisem van jong tot oud en daarna twee keer van gewoon een plekkie in de straat door een groep van 4-5 meiden, waarvan 2 volgens de jongens een jaar of 14 waren. Dreigen dat ze moesten oprotten hier etc (1) en toen ze de jongens daarna ergens anders zagen spelen (2) er weer op aflopen en ze weer belagen. Het (nog beleefde vond ik) tegenwerpen van de jongens dat ze toch gewoon konden spelen en dat ze met rust gelaten wilde worden resulteerde in een scheldpartij van de grote meiden 'dat ze hun bek moesten houden tegen hun kleine nichtjes'(de jongere meisjes). Ik wou dat ik wist waar ze woonden, want al is dit nog bij lange na niks in vergelijking met een gat in je hoofdje, intimidatie en geschop en zo zint me ook niks. Dat gaat nog van kwaad tot erger.
Ik zou er nog van gaan janken!

Voorspoedig herstel gewenst verder,
groet,
D

Dropke

Dropke

13-10-2008 om 19:08

Materiëele schade

Vandaag hebben we officieel aangifte gedaan. Naar de materiëele schade werd inderdaad gewoon gevraagd. Ik merk dat daar niet echt mijn probleem ligt. Ik kan me de reactie gewoon niet voorstellen. Dat ze gewezen wordt op wat ze heeft aangericht en dan zegt :"Dat is toch niet mijn probleem."

Dat geeft bij mij ook die bittere nasmaak en is dat de grootste reden om aangifte te doen. Ook dat er geen excuus kwam of even werd gevraagd hoe het ging of zo. En dan doet het best pijn als ik mijn kind aankijk en me afvraag of hij een lelijk litteken in zijn gezicht gaat houden. Bah, ben er nog niet lekker van,

gr Dropke

nyed

nyed

13-10-2008 om 21:13

Akelig zeg!

Nou zeg, geef je zoon een knuffel van me.
Wat een akelige meid.
Probeer ook even foto's te maken voor de verzekering van zijn gezichtje en eis smartegeld van tegenpartij voor gederfde levensvreugde van je kind/angstig zijn en het litteken. Ook bij het schadeformulier van je verzekeringsmaatschappij de bon van de bril en daarbij ook nog het procesverbaal/aangifte toevoegen (kopieen).
Is de fiets ook beschadigd, claimen maar!!
Gaat het nu weer een beetje met hem, heeft hij nog erge pijn?

En wat gaat de politie ondernemen tegen deze agressieveling?

Succes he met je knul.
grts
Nyed

Dropke

Dropke

13-10-2008 om 22:24

Nou...

Ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het niet normaal vind wat er gebeurd is. Zeker omdat de moeder van het meisje opperde...tja het zijn kinderen he. Ook de politieagente van vandaag begon vanmorgen op deze manier, maar kwam daar later op terug. Ik begon toch te twijfelen of we niet te overdreven reageerden. Ik weet dat ik ook de materieele dingen moet meenemen, maar mijn gevoel hierbij is moeilijk uit te leggen. Is er ook iemand die daar ervaring mee heeft ? Ik ben boos, verdrietig...verontwaardigd en ook verbaasd. Voel me helemaal niet mezelf door dit voorval. Als hij gewoon zelf gevallen was, had ik dat zeker niet gevoeld.

Onze jongen...is erg trots op zijn grote jaap. Hij wil het aan iedereen laten zien. Hij is dus gewoon een 6 jarige stoere jongen. Pijn doet het niet, maar hij wilde ook niet douchen tot het over is. Tja...vandaag op een hele rare manier gedouched dus.

gr Dropke

Hugnyt

Hugnyt

15-10-2008 om 10:04

Triest

Hoi Dropke,
wat erg voor jouw zoontje, gat in zijn hoofd, maar ook het vertrouwen loopt een deuk op naar oudere kinderen. Hij zal ws heel lang bang en onzeker zijn tegenover oudere kinderen. Ik heb dit vroeger ook gehad, ik was denk ik 9 ofzo toen ik met mijn vriendinnetje even aan het fietsen was. Zij zei Hoi tegen 2 grotere meiden, denk ook 15 of 16 en zij kwamen naar ons toe, begonnen ons uit te schelden en hoe we het in ons hoofd haalden om hoi te zeggen. Ook trapten ze tegen onze fietsen. Ik ben zelf nog heel lang bang geweest voor oudere kinderen.
Ik hoop dat het goed gaat met je zoontje, maak hem duidelijk dat het niet zijn schuld was dat hij een gat in zijn hoofd heeft. Hij heeft niets verkeerds gedaan.
Sterkte ermee, echt..
Groetjes Hugnyt

Dropke

Dropke

15-10-2008 om 20:07

Angst en psychische schade

Gisteren was hij een hele lange brief voor dat meisje aan het schrijven. Wel op zijn manier, want hij zit net in groep 3. Ik begreep er wel uit, dat hij haar wil vragen naar het waarom en dat hij het niet leuk vond. We hebben inmiddels een kaartje van haar ontvangen en ook haar vader heeft gebeld vanavond. De aangifte hebben we juist gedaan omdat we niets hoorden, maar vraag me nu een beetje af of de motivatie oprecht is of een reactie op de aangifte. Ik ken haar vader wel als een aardige betrokken man en mag hem ook graag. Nu twijfel ik dus of ik misschien de aangifte in moet trekken als zij echt spijt betuigd en dat zeker tegenover mijn zoontje .... Wat moet ik doen ??

Dirkje

Dirkje

15-10-2008 om 20:31

Aanklacht intrekken?

Zou ik niet doen. Hoewel het voor je eigen gevoel belangrijk (misschien wel het belangrijkst) is dat het meisje en de ouders er op terug gekomen zijn, moet ze naar mijn idee niet het idee krijgen dat het nu zo maar over is. Laat haar vooral ook voelen (in de vorm van naar het politiebureau moeten, een preek krijgen van een agent, en weet ik veel wat er allemaal nog meer op een aangifte kan volgen) dat haar daden consequenties hebben en niet met een paar woorden van haar vader of een kaartje goed te praten zijn.
Ik denk zelf niet dat ik tot het gaatje zou gaan wat betreft schadevergoedingen. Als de materiële schade van bril en fiets vergoed zijn en het meisje niet zo maar met dit gedrag weggekomen is, zou ik denk ik wel genoeg genoegdoening hebben. Maar dat is hoe ik er tegen aan kijk.
Sterkte met je zoon.
Groet,
Dirkje

Dayenne

Dayenne

15-10-2008 om 22:26

Las van de week dit al en nu zelf

Toen ik je eerste bericht las, dacht ik direct aan mijn dochter. Zij wordt met haar 9 jaar altijd voor veel ouder aangezien en daarop beoordeeld als er iets voorvalt. Heb toen niet gereageerd, vond dat niet passend.

En nu, nu zit ik met zelfde soort voorval. Zoon van 6 is gisteren door buurjongen van 12 (met diagnose pdd-nos) met een stok 'bewerkt'. Alle kinderen uit de flat waren een bult aan het maken van de gevallen bladeren. Deze werden met een tak bij elkaar geveegd. Zoon zat op de grond, blijkbaar in de weg voor buurjongen en die gaf hem een tik met de stok tegen zijn enkel. Zoon ging niet aan de kant, reageerde verontwaardigd en gooide een emmertje met bladeren die hij had verzameld maar hem toe, waarop buurjongen nog bozer werd en mijn zoon 2 flinke meppen op zijn onderarm, een knal tegen zijn schouder en op zijn hoofd heeft gegeven. Zoon kwam gillend thuis. Heb zijn hoofd gekoeld, was het meest zichtbaar op dat moment. Ben daarna naar buurjongen gegaan en heb hem gezegd dat ik m zo ontzettend stoer vond, om een jongen van 6 zo te slaan. Was per ongeluk, zei hij. Tuuuuuuurlijk, je pakt per ongeluk een stok en je heft per ongeluk je arm en dan komt ie zomaar per ongeluk tegen mijn zoon aan. Ben weer naar zoon terug gegaan en zag dat moeder buurjongen naar haar zoon kwam en verhaal haalde. Ze deed poeslief (normaal is ze een feeks, ook voor haar kinderen). Buurjongen liet later weten dat ze, de kinderen uit de buurt, voortaan moesten doen alsof ze mij niet hoorden. Ik heb melding gedaan bij de politie, nog geen aangifte. Ben eigenlijk wat bang voor represailles.

Ik snap nu hoe je je voelt. Vind dat je het goed doet. Zou de aangifte gewoon laten staan.

Dayenne

nyed

nyed

15-10-2008 om 22:40

Niet terugkrabbelen

Ik zou gewoon de aangifte en alles wat daarmee gaat gebeuren gewoon door laten gaan.
Dit meisje moet maar even heel goed op haar nummer gewezen worden.
Het is eigenlijk te triest voor woorden maar als dit nu niet wordt aangepakt, dan zal ze een volgende keer weer hetzelfde doen.
Laat ze er maar lering uittrekken.
En als ik zo lees dat je zoon een brief probeert te schrijven, kijk naar je knul, het is toch vreselijk dat hij zich hierdoor zo voelt? Je kind snapt er werkelijk helemaal niets van, probeert hij aardig te doen, krijgt hij zo'n reactie.
En straks is een ander kind ook de pineut omdat madame zich niet kan beheersen?
Gewoon aanpakken die handel, hoe sneller hoe beter.
En probeer zeker een vergoeding los te krijgen.
Al zou je er nog geld aan overhouden, koop dan wat leuks voor je kind als een extraatje, want dat heeft hij zeker verdiend.
Succes.
Nyed

Niet terugdraaien hoor

Ik zou de aangifte zeker niet terugdraaien, het gaat tenslotte om een flinke mishandeling en de reactie van het meisje duidt op weinig normbesef.
Hopelijk leert ze er wat van en wordt meer leed in de toekomst misschien voorkomen.
Dit soort gedrag komt steeds vaker voor en mag wat mij betreft flink aangepakt worden.
Zo te horen kan moeder ook wel een opvoedcursus gebruiken..

Damajo

Dayenne

Ik zou toch echt met de wijkagent een gesprek aanvragen en vragen of hij aangifte zinnig vindt.
Natuurlijk is PPD-NOS een heel nare aandoening, maar anderen hoeven daar geen pijnlijk slachtoffer van te zijn!

Dropke

Dropke

18-10-2008 om 00:38

Aanklacht ingetrokken

Wel hebben we eerst een gesprek gehad met de wijkagent. Hij vond ook dat het wel allemaal goed op papier moest komen te staan. Er is al schade, maar er kan nog een vervolgschade komen. Zoontje heeft toch een wond van zijn voorhoofd verticaal doorgetrokken naar zijn neus. Als dit een leijk litteken wordt willen we dat een eventuele operatie wordt betaald.

Morgen komen ouders en het meisje praten. Vooral omdat ons zoontje al tig briefjes heeft geschreven en het niet kan loslaten. Die snee in zijn hoofd vindt hij wel stoer, maar vraagt zich steeds weer af waarom ?! De geestelijke klap is dus erger.

De melding blijft staan. Dus mocht ze weer de fout in gaan, heeft ze een groter probleem. Het wordt niet geheel gewist. Beide ouders zijn er op terug gekomen en ook het meisje in kwestie blijkt toch veel spijt te hebben.

Dropke

Goed

Klinkt goed zo. Wat betreft dat litteken: mijn zoon heeft precies zo'n litteken en het is heel mooi geheeld. Hij is nu 17 en het is een dus streepje. Je zet het wel maar alleen als je er echt op let. Ik hoop dat het bij jouw zoon ook mooi heelt, hij is nog heel jong, dat scheelt wel in de genezing denk ik.

Wel goed dat alles op papier staat en dat gesprek met ouders en haarzelf is een hele goede stap.

Damajo

Aangifte niet noodzakelijk volgens mij

Ik heb dit ook bij de hand gehad, alleen had ik een verbrijzelde neus, dus een operatie die niet mis was en veel heel veel ellende...
ik heb de persoon die dit gedaan heeft aansprakelijk gesteld, en heb de letselschade adviseur in de arm genomen, uiteindelijk ben ik toen alles achter de rug was uitbetaald voor de materiele schade en later ook voor de psygische ( hoe schrijf je dat ook al weer sorry lichte vrom van dislectie) ellende die ik er van heb gehad...
en ik heb nooit contact gehad met politie... dus is niet persee nodig ... wel is het zo dat als je eenmaal acooord bent gegaan je niet meer er op terug kan komen
(zo volgde later nog een operatie maar die heb ik dus niet meer kunnen meenemen in de vergoeding... )

denk er goed overna zou ik zeggen...

Spijt?

Ja, toen ze eenmaal begon te beseffen dat dit ook gevolgen voor haar had. Na de aangifte dus. Ik zou de aanklacht niet hebben laten vallen.
Een vijftienjarige kan ook nog dom en impulsief reageren maar toen ze zag wat ze had aangericht had ze gelijk spijt moeten hebben. En helpen. Ook haar ouders hadden onmiddellijk moeten langskomen ipv nu pas.

Dropke

Dropke

21-10-2008 om 23:56

Magraat

Ja die gedachten hadden wij ook wel. De wijkagent vertelde ons dat dit incident wel blijft staan. Dus zou ze een tweede keer ook niet op de juiste manier reageren, dan volgt er een hogere straf. Mijn man, die juist veel feller reageerde, wilde nu de aanklacht intrekken. Ik heb wel gevraagd om een goed gesprek met het meisje en de ouders. Zowel door de politie als ook met ons. Dit is gebeurd en het meisje had toch wel spijt ( ook al voor de aangifte ). Ze heeft met ons zoontje gesproken en die heeft er nu ook vrede mee. Beide ouders wilden het ook gewoon goed oplossen. Zij nemen de verantwoording voor alle schade en evt. vervolgschade. Ik vind dit genoeg. Ik ga er van uit dat ze bij een eventuele volgende keer wel anders gaat reageren. Dank voor alle reacties,

gr Dropke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.