Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
PetraK

PetraK

12-10-2008 om 15:52

Zoon van 6 wil geen melkproducten

Wie heeft de ultieme tip. Mijn kind van 6 neemt vrijwel geen melkproducten tot zich. Uberhaupt neemt hij weinig vet. Hij verafschuwt ze. Hij moet nu van mij (bijna) dagelijks een glaasje volle melk nemen. Daar doet hij vaak een uur over. Ik word er echt knettergek van. Wie-o-wie heeft de ultieme tip ? Belonen helpt niet, en straffen ook niet (tot nu toe).
Petra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen melk laten drinken

Ook zonder melk word je een grote jongen.
Dat bewijst mijn 10 jarige die, dankzij zijn koemelkeiwitallergie, nog nooit een druppel melk heeft gedronken

Waarom volle melk

laat hem kiezen wat voor melkproduct hij wil: vla, yoghurt, optimel, chocomel, fristi, kwark,vruchtenkwark, halvakwark, evt sojamelk, vanille-ijs, vruchtenyoghurt, dubbelvla, rijstepap, havermout. Er is erg veel keus om toch iets melkigs binnen te krijgen. En als je wilt kan je die keuze natuurlijk wat beperken. Ik zou van die volle melk niet zo'n punt maken. Er zijn meer mogelijkheden om melkproducten en vet binnen te krijgen

Marmar

Marmar

12-10-2008 om 17:37

Dan maar kaas?

In aanvulling op Mach: kaas. Kan je ook een tosti van maken, in een salade verwerken, over de pasta...
Zij er ook geen chocolade-achtige smeersels als broodbeleg waarin melk is verwerkt?

*Sophie*

*Sophie*

12-10-2008 om 18:24

Gatver, gruwel! volle melk!

Ik moet er niet aan denken! En dat terwijl ik een absolute melkgek ben! Ik kan geen dag zonder melk, maar dan wel magere melk!

Maar gaat het je om het vet of om de calcium?

Nog iets: onze zoon wilde nooit melk toen hij klein was, altijd een drama. Los daarvan had hij bijna continue diarree. Heel lang! Toen ik daarmee naar de huisarts ging zei deze mij dat ik maar eens moest beginnen met het laten staan van melk, pure melk. Zo gezegd, zo gedaan....
Weg diarree!!! Nooit meer gehad! Ook nooit meer pure melk gegeven! Wel in andere vormen, bv yoghurt, vla, ijs, van alles en nog wat, maar hij hoeft sindsdien nooit meer een glas melk. Nu is hij 14 en 1.85 lang!
Ik bedoel maar!

Nog iets: vaak is het zo dat als het lichaam een enorme weerzin aangeeft tegen een bepaald voedingsmiddel, dat het lichaam er dan ook niet goed tegen kan. Heb ik niet zelf bedacht, heb ik van een arts.
Probeer eens na te gaan of zoiets ook bij jouw kind kan spelen.

En uhm...pannenkoeken wil 'ie vast wel, toch? Ijsje toe? Met slagroom erop? Of een heerlijke zelfgemaakte milkshake? Zit allemaal melk in hoor.

Succes!

groetjes, Sophie.

Bastet

Bastet

12-10-2008 om 18:26

Geen zorgen

Een mens kan zonder,geen zorgen!Mijn zoon is nu zestien,boomlang,en kerngezond.Hij verdraagt geen melk,maar eet wel graag kaas bijvoorbeeld.
Groetjes,Bastet

Jesse_1

Jesse_1

12-10-2008 om 19:03

De tip

Geen melk meer geven, maar voeding aanvullen met calciumtabletten als hij verder ook geen melkproducten neemt.
Jesse

Mamba

Mamba

12-10-2008 om 19:21

Kijk eens

bij 'gezondheid', ik heb daar vorige week een draadje gestart voor de noodzaak van calcium.

Groet, Mamba

Linda99

Linda99

12-10-2008 om 22:33

Hier ook geen melk

Hier ook vanwege een koemelkallergie geen melk of andere zuivel. Wel calcium-kauw tabletten. Dus zo doen we het hier

PetraK

PetraK

13-10-2008 om 17:43

En hier, de omdats..

Hij heeft een hele slappe ontlasting, al heeel lang. De kinderarts gaf aan dat het komt door te vetarm eten. En omdat hij ook geen melkproducten neemt, dacht ik melk+volle, dat is dubbelop. Hij lust geen vla, wel van die danoontje toetjes, maar daar zit dus helemaal niks in. Het gaat mij zeker niet om de strijd winnen, want ik heb wel door dat dat geen doen is. Het gaat mij erom dat hij gezonde en gevarieerde voeding binnenkrijgt. Misschien dan toch maar aan de calcium tabletten, hoewel hij die vast ook niet zonder slag of stoot zal innemen.

Petra

Er is toch wel meer te kiezen dan vla en danoontjes? Zie mijn lijstje van gisteren.

Allergie?

zomaar een gedachte, kan hij er zo van walgen omdat het niet goed voor 'm is? Mijn schoonmoeder walgde haar hele leven van melk, op 55 jarige leeftijd bleek dat ze allergisch ervoor is....
Misschien iets om eens uit te zoeken.
succes

abel

abel

14-10-2008 om 17:42

Ook mijn zoon totaal geen zuivelprodukten

En hij krijgt inderdaad calciumtabletten voorgeschreven van de huisarts; de bruistabletten, in water en het smaakt zeker niet vies, het lijkt limonade! Hij vind het echt niet lekker hoor, maar het lukt hem toch te drinken (hij is 10jaar) ik geef het hem na het avondeten, vlak voor het slapen gaan. Voorheen gaf ik het hem 's ochtends, maar omdat er dan toch aardig wat zoetigheid en jus orange gedronken wordt ben ik bang dat dat juist de calcium-opname belemmerd. (vitc en calcium gaan niet zo goed samen)
Hij is een uitgesproken 'zoetekauw", ik geef hem ook noten en 1-2 x per week vette vis (zit ook calcium in..)
verder MOET hij groentes (ook elke dag rauwkost!) en fruit eten en dat lukt wel....hij is niet mager maar wel tenger; 26,5kg en 1:38cm.
Ga naar de huisarts! Succes ermee!
groetjes Abel

Martien

Martien

17-10-2008 om 12:19

Kaas

Volgens de pediater waar ik mijn m'n 3-jarige melkwijgeraar naartoe ging, hoeft een kind echt geen melk te drinken. 1 halve snee jonge kaas pêr dag is voldoende. Hoe harder de kaas, hoe meer melk hij bevat. Dit werkt voor ons prima.
Groetjes
Martien

ilsepilse

ilsepilse

25-10-2008 om 16:58

Bah

ik lust ook geen melk, wel yoghourt met vruchten en vla, mijn oudste zoon lust ook geen melk maar wel vla en na 12 jaar wil meneertje plots corn flakes eten MET MELK !
dus niet forceren ...
ilse

Tip

Dag Petra,

Mijn tip is : neem een kijkje op een hele interressante site: fonteine.com en kijk onder het kopje melksprookje.Dan weet je genoeg!

Minet

Minet

07-11-2008 om 11:57

Geen enkele?

Petra, wil hij ook geen karnemelk, yoghurtdrank, optimeldrink, chocolademelk, vla, kwark etc.???
Hier ook een zoon die vanaf de flesvoeding direct overstapte op karnemelk omdat gewone melk afgewezen werd. Ook ikzelf verafschuw van kleins af aan gewone melk, maar lust wel andere melkproducten.
Groetjes, Minet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.