Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
jm

jm

02-05-2011 om 19:18

Zoon van 8 jaar heeft gestolen

Hij was aan het spelen met een vriendje en ze mochten naar het voetbalveld om te voetballen, dit is vlak achter ons huis.
Toen kwam er een medewerker van kruidvat aan fietsten dat ze bij hun achter in de winkel zaten, want ze hadden autootjes en kaugom gestolen uit de winkel. Ik ben er heengegaan. Zijn vriendje had autootjes uit de verpakking gehaald en mijn zoon had pakjes kaugom in zijn broekzak gestopt.
Wat voor straf kan ik mijn zoon het beste hiervoor geven.
Hij moet bij het huis blijven en hij mag niet meer spelen met andere kinderen.
Hoe gaan jullie hiermee om.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

02-05-2011 om 19:47

Ik zou...

Ik zou hem een brief laten schrijven aan de 'directeur' van Kruidvat en hem deze met excuses persoonlijk laten overhandigen. Ik heb het één keer gezien dat een moeder en dochter dit deden midden in de HEMA en ik weet bijna zeker dat dochter nooit weer een lippenstift meejat.

Netel

Netel

03-05-2011 om 20:02

Samen

Ik zou hem en vriendje samen naar de winkel sturen waar ze net zoals Chippie zegt, hun excuus mogen gaan aanbieden en de onkosten vergoeden.
Ik denk dat het dan zo over is.

Straf genoeg

De jongens van 8 jaar oud hebben voor het eerst iets gestolen. Ze zijn "gesnapt", hebben achter op een kantoortje gezeten bij het kruidvat, jij als moeder bent gehaald en op de hoogte. Waarschijnlijk is er in het kruidvat al met de jongens gepraat/ gepreekt.
Thuis weer een goed gesprek.
Je zoon mag een tijdje niet verder weg spelen en niet met andere kinderen. Straf van moeder.
Eerlijk gezegd vind ik het straf genoeg voor een 8 jarige. Na de mededeling dat dit een incident van eens maar nooit meer moet zijn mag hij van mij morgen weer met andere kinderen spelen.

kleine dievegge

kleine dievegge

04-05-2011 om 10:16

Ik heb vroeger

toen ik ook een jaar of 8 was, wel eens een kauwgumpje uit een supermarkt gestolen. Was niet eens de vooropgezette bedoeling, maar er zat niemand bij de kassa en ik liep zo door. En bleef buiten 'voor de deur' spelen. De medewerkster die mij het kauwgumpje had gegeven (dat kwam van achter een balie vandaan) merkte dat ik weg was, en de kassajuffen aan het kletsen waren, dus zij liep naar buiten, waar ze mij aantrof. Trok me mee naar binnen, eiste boos het kauwgumpje terug en meldde tijdens een boze preek dat ik NOOIT meer snoep mocht kopen in die winkel. En de vuile blik waarmee ze me elke keer als ik toch in de winkel (boodschappen halen voor mijn moeder) was bekeek, was straf genoeg (echt, ze was vrolijk met iemand aan het kletsen, zag mij en haar hele gezichtsuitdrukking veranderde, ik werd elke keer weer herinnerd aan mijn misstap). Ik heb het NOOIT meer in mijn hoofd gehaald om iets te pikken.
Ik denk dus ook dat wat zoon van jm nu heeft meegemaakt al straf genoeg is. Als hij het vaker doet kun je zwaarder geschut inzetten.

Kleine dievegge

nou ja wat een stom mens was dat zeg. God die kinderachtige rancune, wat bezielt zo'n mens om een kind vuil aan te blijven kijken.

Ik denk

ik heb het hier nog niet meegemaakt, maar ach dat zal vast wel een keertje gebeuren, ik denk dat ik een lang verhaal zou afsteken over inkomen, hard werken en wat als iedereen dat nou de hele tijd doet dan heeft die winkelier geen geld, wat als hier iedereen komt pikken etc etc. Dit om herhaling te voorkomen.

En dan zou ik met mijn kind er naar toe gaan en even nog een keer excuses aan bieden, vergoeden wat gestolen was en dan vragen of het voor iedereen weer goed is en met een schone lei verder. En dat het liefst in combi met die andere ouder en haar/zijn kind.

Netel

Netel

04-05-2011 om 16:02

Pelle

Ik lees niet dat de kinderen terug zijn geweest, wel dat JM terug is geweest.
Het waarom is wel interessant, daar kun je in een gesprek achteraf zeker op ingaan, zou ik ook doen.
Maar ik zou zeker met de kinderen teruggaan om de onkosten te vergoeden (ik bedoel de verkoopprijs van dat autootje en die kauwgom).
Ik heb ook wel eens snoepjes gejat uit een winkel en ik mocht ook teruggaan om mijn excuses te gaan aanbieden. Geloof mij: dan wordt de verleiding om te jatten echt wel minder.

Netel

Netel

04-05-2011 om 16:21

Pelle

Dan zou ik met mijn zoon terug zijn gegaan.
Uiteraard zullen die onkosten wel door JM vergoed zijn, maar ik bedoelde eigenlijk dat zoon die onkosten ook aan mij zou mogen terugbetalen.

Netel

Netel

04-05-2011 om 16:28

Lol

We bedoelen gewoon hetzelfde.

buzz

buzz

10-05-2011 om 15:38

waarom zouden ze het doen uit te veel regels om zakgeld of om tekort aan zakgeld. Hebberigheid of de spanning kan ook een rede zijn.
Ik vind die excuus brief schrijven helemaal geen slecht idee, ze denken er metteen over na. En uitelggen wat het met een winkel doet als iedereen maar loopt te jatten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.