Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
karin

karin

01-03-2010 om 21:33

Zoontje in april 6 en dan 1 jaar bezig met zwemles, is steeds een drama doorzetten?

Ons zoontje wordt in April 6 en heeft moeite met de zwemles,het erheen gaan is steeds een drama,ik kan het niet en huilen enz,hoewel met ons gzinnetje zwemmen hij erg leuk vindt,hij heeft sinds 2 maanden een man ipv een vrouw(die man vindt hij leuker,want die gaat speelser met hem om,as zaterdag is het kijkles,dan overleg ik even,maar die man zegt dat hij de rugslag helemaal doorheeft,alleen de met de schoolslag moeite heeft(hij is ook een aantal lessen teruggezet,bij kinderen die nu even ver zijn)hij doet het prima op school,alleen is hij wat stijf met de gym,dat vindt hij ook niet zo leuk(ik ben het to gestelde,ben erg sportief en het was mijn lievelingsvak altijd)
Nu heeft hij sinds 2 maanden buisjes,er zat veel vocht ahter zijn oren,dus hij hoorde duidelijk minder,dat merk ik nu wel dat dit met alles scheelt,zijn gehoor!
Hij heeft moeite om bijv.belletjes te blazen in het water en om een stukje met zijn hoofd in het water vooruit te zwemmen(wordt ie wild, ipv rustig met de armen te doen)en als hij onder water moet,krijgt ie vaak water in de mond,dus helaas lukt niet goed en aangezien het gemiddelde bij dit zwembad om jhe diploma te behalen 1 jaar is en ik al bijna 1 jaar bezig ben,zie ik wel wat vooruitgang,maar niet veel!
Mijn moeder zei stop er dan even mee,maar dat ben ik echt niet van plan,vind ik geld weggooien en manlief zegt hij is ook nog jong,maarja dat zijn de andere kids ook,wie heeft er ervaringen met kinderen die ook moeite hebben of hebben gehad met zwemles,want ik vind er zelf niet veel vooruitgang inzitten,hoewel bij de kijkles de laatste keer gezegd werd dat hij vooruitging!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-03-2010 om 22:04

1 jaar gemiddeld?

Ik weet het niet hoor, maar volgens mij is 1 jaar zwemles eerder een minimum dan een gemiddelde. Kijk maar eens in ht archief, je leest ook hier toch wel erg vaak dat kinderen 2 jaar of langer bezig zijn voor hun zwemdiploma.
Maar goed, daar heb je misschien niet zoveel aan. Begrijp ik dat het iedere zwemles huilen is? Dat vind ik wel zorgelijk. Heb je er al eens met de zwemleerkracht over gehad? Is er bij jullie mogelijkheid om in vakanties wat extra les te volgen? Daarmee boeken kinderen vaak een flinke vooruitgang.

vlinder72

vlinder72

02-03-2010 om 09:20

Zwemles

Onze zoon wordt in april ook 6 en hij mag a.s. zaterdag proefzwemmen. Hij zwemt dan de week daarna af. Hij is dan 1,5 jaar bezig. En hij vindt zwemles leuk. Een jaar is echt nog niet zo lang maar je zit natuurlijk wel met het huilen en de schoolslag. Onze oudste zoon daarentegen vond zwemmen ook leuk maar kreeg de schoolslag echt niet onder de knie. Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om hem in een paar privélessen bij te spijkeren. Daarna kon hij ook afzwemmen en binnen 4 maanden had hij daarna ook zijn B en C. Dus kijk eens naar de mogelijkheid om je zoontje een paar privélessen te geven. Gewoon om het zelfvertrouwen te krijgen. Overigens deed onze oudste twee jaar over A maar dat kwam vooral omdat hij de schoolslag maar niet onder de knie kreeg. Wij hebben er later wel spijt van gehad dat wij hem niet eerder wat privélessen hebben laten volgen.

karin

karin

02-03-2010 om 09:40

Dank je voor de reacties, hij zwemt 60 min!

dank je voor de reacties hij zwemt 60 min. in een groepje van 10(ook wel veel) in hetzelfde stuk bad(diep)met een easyswimpakje aan,ik vind dat van dat prive een goed idee,weet alleen niet of ze dat daar doen,ik heb eerlijkgezegd voor een zwembad 5 km verderop gekozen als in mijn eigen woonplaats,omdat het hier maar 40 min.zwemmen is,nu is er sinds een half jaar een privezwembad bijgekomen in onze woonplaats,waar je gewoon badje 1,2 en 3 hebt met kurkjes om in het begin,ik twijfel erover om ons dochtertje daar op te geven,maar ik ben ook wel tevreden over waar ons zoontje zwemt,ik zal eens een gesprek aangaan met de zwemleraar,het is tevens een parttime collega van me,dus ik ken hem redelijk!

100%mama

100%mama

02-03-2010 om 10:55

Dopjes

Hier ook een buizen kind en de dag dat hij voor het eerst met oordoppen zwom was een wereld van verschil!

1 jaar en dan nog geen A is niet te lang hoor. Hier "al" anderhalf jaar aan het zwemmen en in April "pas" zijn A halen. Mijn idee is wel dat een kind het leuk moet vinden, want stress en leren vind ik geen combinatie omdat ik dan denk dat ze niet echt alles oppikken. Een gesprek met de zwemjuf/meester is een goeie optie, kijk wat zij er van vinden. Misschien is het nog niet zo'n gek idee om even ene half jaartje time-out te nemen. Hier de badjes 1,2,3 & 4 en 5, maar vanaf badje 1 volledig vrij van hulpmiddelen. 1 & 2 is ondiep, 3 en verder is het diepe bad. Zoon zit nu in bad 3 dus oefenen voor A en zo verder naar 5.

Guinevere

Guinevere

02-03-2010 om 20:28

Hmmm

Ach, kijk even in mijn draadje in "zorgenkinderen"? Wellicht relativeert dat een beetje. Volgens mij gaat het best goed met het zwemmen van je zoon.

Asa Torell

Asa Torell

02-03-2010 om 20:35

Guinevere

wat ik me afvraag, bij ons zijn 2 jaar voor A heel normaal voor allerlei NADH-ertjes inclusief, zoals het er nu naar uitziet, zoon. En dat klopt ook met Pelles 45 uur, want het is maar een half uur per week. (dus nog geen 25 uur per jaar). Wat was dan de indicatie dat jouw zoon het zoveel slechter deed? Kreeg hij meer lessen zodat het eigenlijk sneller had moeten gaan? Of was het na 2 jaar nog helemaal niet opgeschoten?

Guinevere

Guinevere

02-03-2010 om 20:41

Even tellen

Even tellen hoeveel uur zoon zwemles heeft gehad (telteltel).
Ik kom wel uit op 26 uur resultaatloos waterwennen (regulier), 40 uur schoolzwemmen en daarna 40 uur ABC-zwemmen = 106 uur. Waarvan die laatste 40 uur versneld (vakantiezwem) zwemmen waren, en die eerste ongeveer 50 uur binnen de eerste 2 jaar vielen. Toen begon ik een lange baard te krijgen van dat zwemgedoe en ben uitgeweken naar de vakantiezwemcursussen.

Asa Torell

Asa Torell

03-03-2010 om 20:43

Jeetje guinevere

daar kun je inderdaad aardig wat haar van krijgen. Nog even achteraf van harte gefeliciteerd, vooral voor Pipo! Gaat ie nu door voor zijn B...?

Guinevere

Guinevere

04-03-2010 om 12:13

Weet nog niet asa

Hij is nog aan het nadenken of hij voor B gaat. Voorlopig heeft hij weer een loopoor (vermoedelijk ondanks doppen toch zwembadwater achter zijn buisjes gekomen) dus dat moet eerst weer over zijn. Ik hoop wel dat hij nu doorgaat, want hij zwom móóóói! Vooral zijn borstcrawl, hij ging 2 keer zo hard als de anderen (zei moeders trots).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.