Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zoontje onbedoeld pijn gedaan


Thuiswerken als alleenstaande moeder met kleuter is eigenlijk gewoon niet te doen. Gelukkig hoeft dat nu niet meer. Ik denk wel dat je omgeving gelijk heeft dat je te snel toegeeft. Je hoeft niet heel streng te zijn, maar duidelijke regels geven veiligheid die een kind nodig heeft. En dan kun je nog steeds lief zijn  

Maar het is gewoon heel pittig om het alleen te moeten doen, dus wees daarin ook lief voor jezelf! Niemand is perfect, en zo te lezen ben je een lieve moeder. Kan je kind ook afentoe naar de bso of opa en oma ofzo? Tijd voor jezelf maakt dat je het wat beter aankan, dus als dat mogelijk is zou ik daar zeker gebruik van maken. 

We zijn moeders. Iedereen maakt fouten. 

En schreeuwen/intonatie van je stem kan juist nog veel meer indruk maken.

Lieve Mammaatje,

Laat je niet gek maken door schuldgevoel. Veel ouders gaan wel eens iets te ver, zeker na twee jaar thuiswerken. Wees lief voor jezelf en kies voor jezelf. Je wilt alles zo goed mogelijk doen voor je zoon maar je wilt hem ook leren goed voor zichzelf te zorgen. Leer hem dat door het goede voorbeeld te geven en dus ook goed voor jezelf te zorgen. Weet dat je niet de enige bent die soms met het handen in het haar zit. En onthoud dat er in de echte wereld ook niet altijd liefdevol en met aandacht op iemand gereageerd wordt. Het is niet erg dat je thuis een keer een fout maakt en wat knap dat je dat zo ruimhartig toegeeft en er excuses voor maakt! Maar nu is het afgelopen. Het is gebeurd en je kunt er niets meer aan doen. Maak er een belevenis van: "Weet je nog die ene keer dat mama zo boos was omdat jij niet luisterde en dat jij toen je eerste tand verloor? Wat vond jij dat stoer van je tand zeg. Maar ik voel me nog steeds een beetje schuldig, ook al hebben we het daarna helemaal goed gemaakt"

Kijk ook eens op de site van Gezondegeneratie en bekijk de Ode aan ouders. Op de site van het Nationaal jeugdinstituut (nji) staan tips over opvoeding en corona.

Over wat er is gebeurd heb ik nog wel een vraag. Ik vind dat die tand wel heel erg makkelijk los is gegaan. Is je zoon niet toevallig al aan het wisselen? Een klein stootje of een beet in een appel kan dan al genoeg zijn om de tand te laten wiebelen.

eerlijk  gezegd is dit mij gisteren overkomen. En ben er echt helemaal naar van.. hoe gaat het nu met je ? 

XmagnoliaX schreef op 27-03-2023 om 22:37:

eerlijk gezegd is dit mij gisteren overkomen. En ben er echt helemaal naar van.. hoe gaat het nu met je ?

Ik hoop dat ze er na ruim een jaar overheen is😉.

Aangezien ze nooit meer terugkwam denk ik niet dat ze je berichtje leest.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.