Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zoontjes van 6 een dromertje genoemd!

Mijn zoontje van 6 is al meerder malen een dromertje genoemd!
Nu is dat bij ons een bekend gegeven en zijn wij er ook zeker van op de hoogte.
Ons zoontje kleuterd dan ook een jaartje extra om zoals de juf het mooi formuleerd een jaartje te kunnen rijpen!
Gek is hij zeker niet, alles zit er in! Het komt er alleen nog niet allemaal uit..
Vorig jaar was hij vooral nog erg speels en snel afgeleid! Niets extreems, maar wel een reden voor het extra jaar kleuteren!
Zelf zijn wij het hier ook altijd mee eens geweest en hebben daar nooit een probleem van gemaakt.
Maar nu komt de reden van mijn schrijven!! Mijn zoontje zit op zwemles waar hij er nu 22 lessen in badje 2 erop heeft zitten! Nu is het zo dat als je vragen hebt over de vorderingen van je kind bij het zwemmen, je dat via een briefje kunt stellen!
Dat is dus ook het gene wat we gedaan hebben.
Ik heb daar gisteren dus ook een respons op heb gekregen! Ik kreeg te horen dat mijn zoontje te dromerig over kwam en hun dus geen vorderingen zagen! En of we niet eens een gesprekje aankonden gaan met hem en als dat geen verschil maakte, we ook konden proberen om even 3 maanden te stoppen met zwemles!! ???

Zoals ik al eerder schreef heeft mijn zoontje zeker iets van dromerigheid over zich, maar dat is bij het zwemmen zeker niet iedere of de hele les het geval! Vervelend is hij in de lessen zeker niet! Alleen is hij wel eens afgeleid ja!
Hij ging de laatste tijd in onze ogen ook echt wel vooruit! Heeft wat ons betreft ook een goede leraar!
Maar nu dit gesprek!!! Wat ook nog eens gemeld werdt waar het kind zelf bij stond!!
Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik ermee aan moet...
Hem 3 maanden van zwemmen afhalen vind ik zeker geen goed plan!
Maar ik hoop wel dat als we hem door laten zwemmen, ze hem niet 3 maanden maar aan laten ploeteren om een punt te maken.
Ook vind ik dat het de leraar zijn taak is om het kind te motiveren en te stimuleren in dit geval komt het op mij over dat ze er geen zin of geen tijd voor hebben!
Dat mijn kind dromerig is in sommige situaties daar hoef hij toch zeker niet opafgerekend te worden?
Wat vinden jullie en wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Barbara-30

Barbara-30

21-11-2009 om 15:57 Topicstarter

Omdat...

Dat zal ik uitleggen!!
Omdat wij vorig jaar zelf ook merkte dat hij wat moeite had op school! En dan met name met de concentratie! In de tussen tijd is dat op school ook al een heel stuk beter geworden! Hij gaat met sprongen vooruit!
Met de vergelijking van school en zwemles wilde ik ook alleen maar aangeven dat we ons er van bewust zijn dat hij soms wat dromerig of snel afgeleid kan zijn!!

Bij zwemles zien wij zelf wel degelijk vooruitgang in zijn vorderingen!
We zullen heus niet beweren dat hij alles uitmuntend doet, maar hij gaat vooruit!! En wat me dus eigelijk het meeste dwars zit is dat er voorgesteld wordt om hem er anders 3 maanden vanaf te halen! Zie daar zelf ook het nut niet van in! Hoop dat ik zo je vraag een beetje beantwoord hebt!?

Gaia*

Gaia*

21-11-2009 om 16:34

Ook dromer

Mijn zoon is ook een dromer (komt door ADHD) hem uitdaging geven helpt hem enorm. Als aan ons was voorgesteld om hem te laten doorkleuteren vanwege het dromen had ik dat niet handig gevonden. Juist het moeilijkere helpt hem om wel zijn aandacht er bij te houden. Heb je het met de juf gehad over dit soort aanpak? Want het dromerige is waarschijnlijk ook volgend jaar niet weg. Wat dan?

Dan het zwemmen. Misschien kan je nagaan of het zwemmen wel plezierig is voor je zoon. Bij onze zoon was dat wel het geval. Dan gaat het niet om de vorderingen maar om het plezier. Elke vordering is dan wel meegenomen.
Het werd voor onze zoon pas niet meer leuk toen de badjuf echt eisen ging stellen op een nare manier. Om zijn aandacht te winnen heeft ze eens aan zijn haar getrokken. Voor hem hoefde het niet meer vanaf dan.
Het ligt er dus maar net aan hoe je zelf tegenover de zwemles staat.

Als je wil dat hij daar blijft kan je dat ook zo voor de zwemjuf aangeven. Ook dromertjes hebben recht op hun zwemdiploma. en over drie maanden is dan nog echt niet over. Bij onze zoon (nu 8,5 jaar) zeker nog niet ha.

Gaia

Barbara-30

Barbara-30

21-11-2009 om 16:46 Topicstarter

Plezier..

Bedankt Gaia voor je reactie!
Plezier in zwemmen heeft hij in iedergeval!!
Hij is er nog geen 1 keer mopperend naar toegegaan

Bij mijn zoontje is het eigelijk het geval dat als iets hem niet pakt, hij het ook erg moeilijk vindt om er dan zijn aandacht bij te houden!
Maar heeft iets zijn interesse dan kan hij er helemaal in op gaan! Gaat gelukkig op school met stijgende lijn vooruit! Dat is goed en fijn om te zien!

Ook een dromer

Ach er zijn zoveel kinderen van die leeftijd dromerig.Ik vind dat juist een goede eigenschap en volgens mij hoort het een beetje bij de leeftijd.Het irriteert me dat ik het in elk 10 minutengesprekje weer te horen krijg.Alsof het een soort handicap is??

Met zwemles gaat het goed. Wat zou kunnen schelen is om extra met hem te gaan vrijzwemmen.Dat doe ik met regelmaat. Ik laat hem gewoon rondspringen zonder bandjes in het ondiepe gedeelte, doe spelletjes(dingen opduiken, drijfspelletjes etc..)Dat zou kunnen schelen in de vorderingen.Verder kun je de badmeester(es) tips geven hoe ze hem kunnen stimuleren/bij de les houden.

Damajo

Barbara-30

Barbara-30

22-11-2009 om 07:59 Topicstarter

Nou precies..

Bedankt voor je reactie Damajo!!
En precies!!
Zo voelde ik mij nu ook na het gesprek bij zwemles!!
Alsof het een soort handicap is wat hij heeft!
Dat vrij zwemmen deden wij al! Maar dat kan zeker nog wel wat vaker en dat zullen we zeker gaan doen

Linda99

Linda99

22-11-2009 om 08:56

Niet druk maken

Ik zou me niet al te druk maken en je zoontje gewoon lekker verder laten zwemmen. Het duurt tussen de 1 en 2 jaar voordat een kind een diploma haalt. En heb vertrouwen in de instructeurs, die hebben over het algemeen een heleboel ervaring.

Barbara-30

Barbara-30

22-11-2009 om 12:02 Topicstarter

Voornemen..

Bedankt voor je reactie!
Heb me inderdaad voorgenomen om het voor nu naast me neer te leggen!
Het had me verder ook niet zo dwars gezeten als ze bv alleen gezegd hadden ''we zien niet zoveel vooruitgang, maar daar moeten we samen met hem aan gaan werken'' inplaats van voor te stellen om anders even 3 maanden te stoppen!!
Heb trouwens wel gevraagd wat de gedachte gang daar achter was?
Kreeg als antwoord dat steeds dezelfde oefeningen misschien wat saai werden voor hem en hij daardoor niet altijd zijn aandacht erbij kon houden! En dat als hij er misschien even tussen uit was geweest.. Hij het allemaal weer wat interresanter zou vinden! Zie dat zelf dus niet zo! Hij vindt het zwemmen zoals ik al eerder aangaf zelf erg leuk!
Nu moet ik er ook bij vertellen dat het er echt aan ligt wie er les geeft! Zijn vaste leraar geeft goed geordend les!
En het hele groepje doet mee!
Maar die was er de laatste 6 weken niet door vakantie en ziekte! De les voor dat zijn leraar op vakantie ging deed mijn zoontje het zo goed! Kreeg allemaal duimen omhoog en er werd al gewezen naar badje 3! Daarna kregen ze dus iedere keer een ander! En iedere les was het net een speelkwartier!
En dan is mijn zoon inderdaad niet heel geconcentreerd bezig! Maar goed zijn vaste leraar is weer terug, dus hopen dat het nu beter gaat!! Laat hem in iedergeval wel door zwemmen! Hij hoeft ook heus niet van ons binnen een bepaalde tijd af te zwemmen, maar ga hem er niet 3 maanden af halen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.