Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zorgen om zoon van 9 met Petechien en te hoge bloeddruk

hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier en maak mij erge zorgen.
Afgelopen donderdag kwam hij thuis uit school met buikpijn en misselijkheidsklachen. Die ochtend erop wou hij gewoon naar school maar smiddags na school gaf hij dezelfde klachten aan plus, hij had overal puntbloedingen.  los van elkaar maar ook grote groeperingen. Benen, armen, voeten, rug, buik, handen. Ook had hij koorts. Savonds hebben we de huisartsenpost gebeld en die gaven aan(. Door middel van beeld bel onderzoek) dat het niet acuut was maar dat het lijkt op Petechiën. Dit zou een virus kunnen zijn en dus was het advies uitzieken en wanneer het maandag niet over was de huisarts bellen. De rest van het weekend ging het op zich goed. Maar de klachten zijn niet over. Vanmorgen om 09:15 konden we terecht bij de huisarts. Zijn bloeddruk was 134/80 ( te hoog voor zijn leeftijd zei zij) op beide armen kreeg hij van de bloeddrukmeters weer nieuwe puntbloedingen. Ze wou zijn urine testen op bloed en dit was +1
Ze zou overleggen met de kinderarts maar dit lukte niet direct en dus zijn we naar huis gestuurd. Ze belt ons vandaag terug. Ze gaf aan dat er iniedergeval iets zit wat er niet hoort.

wie herkent dit? Maak me zo een zorgen. 


Ik snap je zorgen.

Ik herken het niet en kan er niks over zeggen maar ik hoop dat er snel duidelijkheid komt over wat er aan de hand is. En liefst iets volkomen onschuldigs natuurlijk!

Sterkte!

Ced89

Ced89

10-07-2023 om 14:38 Topicstarter

bedankt, we hebben net bloed moeten laten prikken en hebben morgenochtend 09:00 weer onderzoeken bij de huisarts. We weten dus nog niet meer

Wat vervelend, die onzekerheid. Mijn advies: ga niet zoeken via google o.i.d. Houd je kind goed in de gaten en als je het idee hebt dat het niet goed/slechter met hem gaat, dan bel je de huisarts of de huisartsenpost opnieuw. 
Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid en nog liever: knapt je zoon snel op!
Sterkte

Mugs schreef op 10-07-2023 om 14:43:

Wat vervelend, die onzekerheid. Mijn advies: ga niet zoeken via google o.i.d. Houd je kind goed in de gaten en als je het idee hebt dat het niet goed/slechter met hem gaat, dan bel je de huisarts of de huisartsenpost opnieuw.
Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid en nog liever: knapt je zoon snel op!
Sterkte

Mee eens.   Vertrouw op de artsen!

Beterschap gewenst.

beterschap 

Helemaal eens met voorgangers. Ga niet googelen, dat heeft geen enkele zin. Het ziet er dramatisch uit maar kan nog steeds iets zijn wat vanzelf weer overgaat. Ik zou het feit dat hij niet ‘ziek’ meer is proberen positief te duiden en me daar voorlopig aan proberen vast te houden. En inderdaad: kind in de gaten houden en aan de bel trekken als er iets verandert. Maar, dat je in spanning zit, snap ik heel goed! Hou je taai! Hopelijk krijgen jullie morgen wel contact met de kinderarts en kan er wat meer duidelijkheid komen.

Oh wat naar. Veel sterkte met afwachten, hopelijk weet je morgen meer. 

Mija schreef op 10-07-2023 om 15:38:

Helemaal eens met voorgangers. Ga niet googelen, dat heeft geen enkele zin. Het ziet er dramatisch uit maar kan nog steeds iets zijn wat vanzelf weer overgaat. Ik zou het feit dat hij niet ‘ziek’ meer is proberen positief te duiden en me daar voorlopig aan proberen vast te houden. En inderdaad: kind in de gaten houden en aan de bel trekken als er iets verandert. Maar, dat je in spanning zit, snap ik heel goed! Hou je taai! Hopelijk krijgen jullie morgen wel contact met de kinderarts en kan er wat meer duidelijkheid komen.

Het ziet er dramatisch uit? Dat is ook niet echt geruststellend, vind je?

Ik ben iemand die bij koorts van een kind al in de stress schiet (ze hebben nooit iets), maar meestal komt het vanzelf weer goed.

Sterkte met wachten, Ced89. Hopelijk komt hij er snel weer bovenop.

Niet gaan googelen, niet te snel in de stress schieten. Hier veel gedoe gehad met een kind, veel zorgen, vaak viel het mee en kwam het goed. 

De uitslag afwachten en dan weet je het pas.

Ondertussen toch spannend en stressvol. Gelukkig kunnen we in ons land vrijwel altijd snel geholpen worden. 

MMcGonagall schreef op 10-07-2023 om 17:15:

[..]

Het ziet er dramatisch uit? Dat is ook niet echt geruststellend, vind je?

Ik ben iemand die bij koorts van een kind al in de stress schiet (ze hebben nooit iets), maar meestal komt het vanzelf weer goed.

Sterkte met wachten, Ced89. Hopelijk komt hij er snel weer bovenop.

Petechiën kunnen er vrij dramatisch uitzien terwijl ze ook een hele onschuldige oorzaak kunnen hebben. Ik ben me er in ieder geval een keer echt rot door geschrokken.

Hier had kind ze in zijn gezicht en voor ons zonder aanwijsbare oorzaak maar kwam het achteraf omdat hij van binnen te veel druk op zijn gezicht/hoofd had gezet. Heel hard gillen met het gezicht in een kussen, zo hard dat die haarvaatjes sprongen. Hij heeft het nu nog wel eens ergens op zijn lichaam zo nu en dan, meestal speldenprikjes maar soms op romp of ledenmaten zo veel dat het dan grotere vlekken worden. Bij hem is het onschuldig gelukkig en hangt samen met stress, boosheid, frustratie ed waardoor hij, als het ware fysiek zo stijf van de spanning kan komen te staan dat de druk in zijn lichaam te hoog wordt. Hier is het kind overigens 5 en was 4 jaar de eerste keer dat hij het had. Het is nooit meer zo heftig en eng geweest als die eerste keer.

Ik hoop dat de oorzaak bij jou zoon ook mee valt. Succes en sterkte

Oh ja joh, daar zou ik mij ook zorgen om maken hoor… Sowieso is het niet fijn als je kind ziek is maar als ook de huisarts het wat zorgelijk vindt dan is het helemaal naar. 
Ik weet wel dat als het echt iets acuuts was geweest waar meteen iets mee moest je allang was gebeld. Bij mijn zusje waren ze nog niet eens thuis toen er gebeld werd dat ze naar het ziekenhuis moest. 

sterkte voor morgen en ik hoop dat het meevalt.

Sterkte joh! Hopelijk wordt er snel meer duidelijk. Bij onze zoon schrokken we ons destijds ook rot en bleek het Henoch-Schonlein, relatief onschuldig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.