Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ayla

ayla

12-09-2008 om 10:07

Zucht, de schoolfoto's

vorige week zijn de schoolfoto's gemaakt. dochter had eindelijk de haren lang genoeg om vlechtjes te maken. ochter leuk aanfgekleed, leuke vlechtjes. Dochter was ook helemaal trots, streng toegesproken, blijf van de vlechtjes af want er worden foto's gemaakt. Tussen de middag hoorde ik van schoonmoeder al dat dochter was thuisgekomen met 1 vlecht enaan de andere kant los haar. Zag de bui al hangen en ja hoor, gisteren de foto's gekregen. Begrijp me niet verkeerd, ze zijn toch wel leuk en dochterlief is ook prachtige met een halve staart en los haar dat voor haar neus hangt. Maar waarom heb ik nou geen dochter die met haar vlechtjes nog mooi in prachtig op de foto kan???
Volgend jaar nieuwe poging en andes wacht ik maar op zoonlief, bij een jongen kan weinig misgaan lijkt me

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ze is goed zoals ze is

met 1 vlecht en 1 kant los. Precies zoals je zegt dat ze is en dus is deze foto juist perfect !

Ik laat mij verrassen, dochter heeft die ochtend aangedaan wat zij mooi vond (dus dat kunnen de meest rare combi's zijn van vlekken en te kleine of te grote kleding) en haar haar zal wel 1 grote klittenpartij zijn want haar vader heeft haar s'ochtends naar school gebracht.

ayla

ayla

12-09-2008 om 10:28

Ja precies

haha, ja dat heb ik ook maar verzucht, zo is ze precies, een echte meid, dus wel vlechtjes willen hebben maar toch te veel een robbedoes zijn om ze langer dan een uur in te kunnen houden. Maar ondertussen werp ik een verliefde blik op de foto's. Heb toch maar prachtige kinderen.

ayla

ayla

12-09-2008 om 11:30

Ben ook geen held hoor

ben al blij dat ik 2 staartjes en vlechtjes kan maken, nu ben ik aan het leren hoe ik knotjes moet maken

Maar idd eigenlijk zou er iemand moeten zijn de de dames even voor de foto's checkt. Het hoeft geen nieuwe vlecht te zijn maar een beetje fatsoeneren was wel fijn

Vorig jaar

dochter stond prima op -individuele- foto: haar netjes -kleren netjes -handjes netjes op de ladder; alleen die chocomond stak wat af

En dan vraagt de school "met aandrang" dat alle ouders een borstel meegeven zodat het haar netjes kan gekamd worden!

Pippie

Pippie

12-09-2008 om 19:19

Fotograaf

Een beetje fotograaf zou toch ook die andere vlecht even los maken? Of is het echt lopende band werk?
Hier ooit een portretfoto met glim onder de neus. Ik vond het geweldig die snotneus, gewoon zoals het was. Manlief vond het maar niets. Die fotograaf had het even schoon kunnen laten vegen. Eigenlijk heeft hij gelijk.

Pippie

Janna3

Janna3

12-09-2008 om 20:55

Schoolfotograaf

Bij ons op school heeft de fotograaf 10 minuten per groep om portretfoto's te maken. Hij heeft dus echt geen tijd om snottelbellen te vegen en staartjes te maken. Wel zijn er bij ons op school moeder die de klassen ophalen. Meestal hebben zij nog wel een doos snoetenpoetsers bij de hand.
Ik krijg altijd de wereld aan verzoeken van ouders. De ene dochter moet haar vlechtjes in, de andere zoon moet nog even wat gel in zijn haren, nog een ander moet een vestje aan, weer een ander moet het vestje juist uit enz. enz. enz. Als ik daar zo serieus mee bezig moet zijn worden de kinderen zenuwachtiger dan dat ze zo uit de les geplukt worden.
Mijn tip is om kinderen zelf hun (vrolijke) kleren uit te laten zoeken en geen kapsels te maken die het speelkwartier niet overleven. Een ontspannen vrolijk snoetje is toch onbetaalbaar?

Asa Torell

Asa Torell

12-09-2008 om 23:10

Jongen op de foto

daar kan nog van alles mee misgaan hoor Ayla . Zuur kijken bijvoorbeeld, of helemaal verstijfd, is hier al voorbijgekomen... dan toch liever een losgegane vlecht.
Maar ik snap wel dat je het jammer vond!

Emmawee

Emmawee

12-09-2008 om 23:37

Jongen op de foto2

Wij wisten niet dat de fotograaf kwam. Wel lief hoor, regenboog-kaplaarsjes... verkeerd om!
Groeten, Maw.

Guinevere

Guinevere

13-09-2008 om 13:35

Hier

Hier kwam de fotograaf nog een dagje terug om foto's te maken van kinderen waarbij het niet goed gelukt was. Gelukkig was het bij ons allemaal goed gegaan.
Je mocht zelfs op de foto met broers en zusjes die nog niet naar school gaan.
Ik heb nu een paar prachtige foto's. De waterpokken van de jongste vallen bíjna niet op .

ayla

ayla

13-09-2008 om 15:53

Foto met kleine broer

heb ik ook, na school kon je met jongere broertjes of zusjes komen die nog niet op school zaten, schoonmoeder is gegaan en die was gelukkig zo slim om een borstel en een diadeem mee te nemen voor oudste en snoepjes voor de jongste. Voor de foto kon ze dus oudste wat opkalefateren, zodat ze er fatsoenlijk uitzag en kon ze de kleinste een snoepje in de mond duwen om een krijspartij te voorkomen. Die foto is dus gelukkig wel leuk geworden, al kijkt jongste half ongelukkig omdat hij op schoot moet bij oudste.

Maar als ik jullie verhalen hoor dan ben ik nog blij met hoe het hier gegaan is. En misschien meld ik me volgend jaar aan als borstelmoeder

Ach gossie

De allereerste schoolfoto van mijn zoontje is toch niet helemaal geworden zoals ik had gehoopt.. Ten eerste had manlief hem aangekleed (redelijk oude trui + licht uitgeslagen 'blauwe' ribbeltjesbroek, net ietsje te klein) en ten tweede was hij die dag doodop. De juf moest hem een beetje staande zien te houden. Wat bleek, het was dag 1 van de waterpokken en hij had flinke koorts.

toja

toja

14-09-2008 om 10:14

Jongen op de foto 3

Moest wel lachen om je berichtje; herken de vlechten van vroeger (met scheve pony en snottebel ) Ik stond ook altijd zo op de foto. En de schoolfoto's van mijn zoon vind ik ook niet geweldig. Ik maak liever zelf foto's. Toch neem ik ze wel elk jaar; bewaar ze voor later. De broertje/zusje van vorig jaar heb ik niet genomen. Die was echt niet goed. Ben benieuwd hoe ze dit jaar zijn geworden. Mijn zoon is dit jaar eerst nog wezen schoolzwemmen

Clown

Mijn jongste zoon kan niet poseren, dan gaat hij gek doen, dus vorig jaar stond hij enigszins raar op de foto. De fotograaf is al geen heel geduldig type dus die heeft het maar opgegeven vermoed ik
Brusjesfoto was wel leuk. Nu zijn er pas alweer foto's gemaakt, vroeger kwamen ze altijd in maart maar mensen protesteerden daartegen omdat je dan altijd van die bleke winterkoppies op de foto hebt. Had ik nog nooit bij stilgestaan, maar goed .
Binnenkort zullen we de resultaten wel weer zien, ik ben erg benieuwd.
Het is 1x voorgekomen (1e keer van deze fotograaf) dat de foto's veel te rood waren, die zijn toen allemaal opnieuw gemaakt. De oude serie hebben ze nooit teruggevraagd, dus ik heb van dat jaar 2 setjes. Het grappige is dat de eerste broertje-zusje-foto beter was dan de 2e, we waren een van de weinigen waarbij die wel goed was uitgevallen

Guinevere

Guinevere

14-09-2008 om 19:15

Mannen en kleding....

Hmmm, ja, hier ook zo'n man die als hij kleding uitzoekt per definitie de meest verwassen en kleurloze exemplaren uit de kast haalt. Gelukkig had zoonlief zelf zijn favoriete knalrode shirt al gekozen op de dag dag de fotograaf kwam. Dat valt ook leuk op bij zo'n groepsfoto. Jammer dat hij achteraan was neergezet en niet vooraan mocht liggen.

Later...

Vinden we het vast allemaal leuke foto's hoe lelijk ook. Dochter kwam ooit op groepsfoto van peuterspeelzaal. Ze had een lief wit shirtje aan met een roze glitterelfje en een mooi broekje. Vlak voor de foto ging daar een glas melk overheen. Ze trokken haar een veel te grote, knalrode surfbroek aan en zetten haar vooraan! Nu kan ik er om lachen, toen echt even niet. Ook staat ze op één van haar foto's met haar zelfgeknipte pony (stoppels). Dit jaar staat zoon voor het eerst op een portretfoto. Maar het is nogal een clown, dus ik houd mijn hart vast....

Waar maken jullie je druk om?

Ik vind alle foto's leuk, zoals hierboven al werd gezegd; "ze zijn goed zoals ze zijn". Waarom moeten de staartjes recht zitten en de kleren smetteloos schoon?

Mijn vader heeft jaaaren een schoolfoto van mij en mijn zus op zijn bureau op kantoor gehad. Een vreselijke foto, ik met grote konijnentanden (want nog geen beugel) en mijn zus een knots van een bril (want nog geen lenzen). En hij vond ons (en nog steeds) prachtig!

Mijn oudste is vier en is afgelopen keer pas voor het eerst lachend op de foto gegaan. De eerste drie keer bijna in huilen uitgebarsten op de foto, op alledrie staat hij megaserieus. Ik heb ze allemaal in huis, ik vind ze ook prachtig zoals ze zijn!

Linda

Bellefleur

Bellefleur

19-09-2008 om 11:27

Fotogenieke dochter

De eerste keer dat mijn dochter op de schoolfoto ging, had ze een rode kring op haar wang: een peutertje had haar uit pure liefde in haar wang gebeten. De volgende foto was ze gevallen tijdens het buitenspelen, en had ze wondjes op haar knieën, en vieze kleren. Die daarna had ze net ruzie gehad met haar broer. De tranen zijn duidelijk te zien. De volgende foto werd duidelijk dat ze niet van portreteren hield: wat een chagrijnig hoofd! Op de foto daarna staat ze in en in wit, met piekerig haar: ze had griep. Op alle foto's staat mijn dochter ten voeten uit. Ik weet echt niet welke foto mij het dierbaarst is.

Haha

Ik moet denken aan mijn schoolfoto's toen ik een jaar of 5 was. Mijn zus, ik en ons buurjongetje gingen onszelf eens een makeover geven de dag voor we op een schoolfoto moesten. Stiekem met een schaar op mijn kamertje hebben we ons haar geknipt. Briljante foto's zijn het geworden. Ik met een pony met allerlei happen er uit ) Mijn moeder vond het prachtig. Moeder van buurjongetje was woest...

Moon

Moon

20-09-2008 om 13:12

Grappig

Toch zijn ze grappig die foto's die een verhaal vertellen. Mijn dochter is ook een keer met geknipte pony (1cm) en waterpokken die net over waren, maar nog zichtbaar als korstjes op de schoolfoto gegaan. Heel blij en stralend staat ze erop.
Wat ik wel jammer vind is dat de foto's kwalitatief minder zijn geworden sinds de digitale fotografie. Ze zijn nu vaker iets te donker en qua scherpte te hard, zo'n digitaal effect zeg maar. Niet zo mooi als dat de foto's voorheen waren (dochter zit al in de tweede middelbaar,dus we hebben er al zeker 10 jaar ervaring mee)

Moon

En ik

zit op de kleuter-schoolfoto met een verfschort aan heel serieus wc-rolletjes blauw te verven. Toen ook veel boze ouders omdat hun kinderen zulke mooie kleren aan hadden en met een schort aan op de foto kwamen.
Hier is Dochter nu 2x op de foto gekomen, beide keren precies zoals ze is met haar dat na een halve dag spelen niet meer in een keurige staart zit en met een hele lieve lach. Volgende week mag ze weer, haar boventanden zijn er net uit dus het wordt een prachtige fietsenrekfoto!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.