Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
bertje1

bertje1

14-09-2010 om 22:16

'zuchten' ...

mijn zoon 'zucht' sinds kort, nogal vervelend (je kent het wel, mensen die snel hyperventileren, slecht praten, slecht ademen, hebben dat). Komt hij zuurstof te kort, praat hij verkeerd, is het omdat hij verkouden is... gaat het vanzelf over? Dit aanleren is niet zo handig volgens mij. Ik zeg er wel wat van tegen hem, maar hij kan niet goed 'bewust' de buikademhaling doen... nog tips? negeren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

buikademhaling

vind ik wel handig voor een kleuter. Nou heeft de onze astmatische klachten dus dan is het sowieso nodig. Maar ook de oudste had de neiging om te hyperen als hij heel boos wordt of als hij bang is. Je kunt op heel veel manieren woorden eraan geven. Er zijn ook leuke oefeningen. Als je op handen en voeten gaat zitten kan je niet met je schouders bewegen bijvoorbeeld, dan gaat het bijna vanzelf goed. Of je kind op schoot nemen met zijn gezicht van je af en dan zijn onderbuik vasthouden en vragen of hij ernaar toe ademt.

Negeren is zeker ook een optie als je zoon er zelf geen last van heeft. Maar buikademhaling aanleren vind ik wel handig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.