Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zwemles in kleine groepjes of privéles omgeving rotterdam

Hallo,

De titel zegt het al. Voor onze zoon (in oktober 6 jaar geworden), zijn we op zoek naar zwemles wat in een klein groepje gegeven wordt of evt. met 1 of 2 andere kinderen. Hij zit nu een jaar op zwemles en zijn vorderingen zijn slecht. Hij heeft Pdd- nos en motorisch is hij ook niet echt sterk (hij gaat hiervoor 1 keer per week naar "club extra". Dit alles zorgt ervoor dat in de (grote) groep van zo'n 8 kinderen hij de helft niet mee krijgt (doordat hij niet oplet) en de schoolslag ook niet te pakken krijgt door de zwakke motoriek. Hij zwemt ook al met schoentjes om de (verkeerde) zwemstand van zijn voeten te corrigeren. Er is les in een klein groepje (2/3 kinderen) aangeboden door het zwembad, maar dat is op woensdagmiddag om half 1! Ik werk zelf die dag en kan dit niet ruilen naar een andere dag, mijn man helaas ook niet. Hij is ook pas om 12.15 uit, dus dat redden we ook niet.
Ik ben op internet op zoek gegaan naar andere zwembaden met privé zwemlessen of zwemlessen in een klein groepje, maar da's bijna onvindbaar of te ver weg.
Mijn vraag dus of er iemand weet of er in Rotterdam en omstreken dit soort zwemles te vinden is? Liefst in het weekend of op donderdag/ vrijdag na schooltijd. Ik heb een auto, dus wat verder rijden is geen probleem.
Alvast bedankt!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

15-01-2011 om 23:04

Hoe ver van rotterdam mag het zijn?

In Sliedrecht hebben ze mogelijkheid tot prive les, Dordrecht misschien ook wel. In Zwijndrecht of Hendrik Ido Ambacht is er ook een mogelijkheid tot speciaal zwemmen, maar dat moet ik even navragen bij mijn nichtje hoe dat zat...

Dolfijn

in Maassluis, waardeloze website, maar er kan van alles, bel ze eens.

Schanulleke

Schanulleke

16-01-2011 om 11:25

Dolfijn..

voor zover ik weet kan er heel veel maar wordt je wel geadviseerd een PGB te vragen voor de zwemles.. En voor zwemmen krijg je uiteraard geen PGB.

Kijk ook eens bij het Inge de Bruijnzwembad in Barendrecht. Die hadden (wellicht nog wel, ik ben niet meer zo op de hoogte) speciale zwemlessen voor kinderen met 'iets'. Prijs net zoals normale zwemles, ouder moet mee het water in zodat die de instructie kan 'vertalen' naar het kind. Was volgens mij 's avonds.

Youfa

Youfa

16-01-2011 om 14:26 Topicstarter

Bedankt!

Hoi,

Alvast bedankt voor jullie reacties! Hier even een reactie terug:
@ anna van noniemen: Zwijndrecht is voor mij prima te doen, woon in Rotterdam-Zuid, randje Beverwaard/ Ridderkerk. Had van een oud- collega al begrepen dat er daar (vroeger) zulke lessen waren, dus daar ga ik achteraan!
@ Mimoza: In principe zou Maassluis wel kunnen, maar is toch wel redelijk ver om elke week te doen (20/ 30 min). Dus ik houdt het in mijn achterhoofd, maar kijk nog even verder.
@ Schanulleke: PGB hebben we niet en gaan we denk ik ook niet krijgen, daar is zijn pdd- nos te "licht" voor ben ik bang. We hebben wel een tijdje TOG gehad, maar loopt nu ook af door de nieuwe regelgeving. Inge de Bruin bad ga ik ook zeker informeren, want dat is van ons uit ook goed te bereiken, meezwemmen is geen probleem en als dit 's avonds is, zou het helemaal fijn zijn.

Oftewel, aan jullie tips heb ik zeker iets! Mocht er nog iemand anders wat weten. We staan voor veel open !

anna van noniemen

anna van noniemen

16-01-2011 om 15:49

Toevallig

heb ik het vandaag nog even aan nichtje gevraagd. Het is in Zwijndrecht inderdaad en er is 1 op 1 les mogelijk. Wel prijzig! Maar haar PDD-NOS/ADHD dochter heeft daar wel haar diploma's gehaald! Nu is haar zoon er bezig.

Youfa

Youfa

16-01-2011 om 16:52 Topicstarter

Prijzig?

Wat versta je onder prijzig ? Als zoonlief zo door gaat, ben ik zeker nog wel 1 à 2 jaar bezig en da's uiteindelijk ook prijzig hihi. Weet jij de prijs ervan? Anders bel ik ze zelf even binnenkort.

In ieder geval bedankt voor het navragen!!

anna van noniemen

anna van noniemen

16-01-2011 om 17:07

Niet precies nee

dat ben ik vergeten te vragen...

sidneysheldon

sidneysheldon

18-01-2011 om 17:55

Hier een

kijk eens op
www.zwemschoolarons.nl

Youfa

Youfa

19-01-2011 om 23:36 Topicstarter

Zwemschool arons

Hoi,

Heb jij zelf ervaring met deze zwemschool? Zo op het oog ziet het er qua dagen enz. goed uit. Ik heb ze een mail gestuurd om wat meer info te krijgen. Heb dat ook naar de andere zwembaden gedaan die hierboven werden genoemd (zondag al) maar helaas nog geen reactie. Even afwachten maar dus.....
Jij in ieder geval bedankt voor je reactie!

Van maanenbad

Volgens mij heeft het Van Maanenbad in Rotterdam-Blijdorp iets wat ze VIP-zwemmen of zo noemen. Heel kleine groepjes of 1 op 1 met zwemleraar IN het water.

Daarnaast heb je een privézwemschool (Kikkersprong of zo) die zwemles geven in De Beer (bij Rozenburg), maar volgens mij ook in het zwembad in IJsselmonde (loopafstand voor je toch?).

Ga in elk geval NIET naar de Fakkel. Da's leuk in de zomer voor recreatie, maar ik heb ongelooflijk slechte herinneringen aan de lessen die ik daar als kind kreeg. En als ik zie hoe mijn kinderen daar schoolzwemmen kregen hebben ze in de afgelopen 39 jaar niet echt aan kwaliteitsverbetering gedaan.

Youfa

Youfa

22-01-2011 om 21:09 Topicstarter

Dirksmama

Hoi Dirksmama,

Bedankt voor je reactie!
De Kikkersprong had ik al gebeld (op advies van een ouder die zelf die overstap heeft gemaakt van Fakkel naar Kikkersprong), maar daar werd ik eigenlijk een beetje afgepoeierd. Oh, hij zit al in bad 3, nee dan hebben we een wachtlijst en kunnen we je niet helpen hoor. Klonk niet echt meedenkend in ieder geval. Enne het is ook niet op loopafstand hoor (of je moet een half uurtje lopen "loopafstand" vinden haha). Het van Maanenband is in zoverre onhandig dat ik daar de stad voor door moet of via de drukke A20 en als dat door de weeks zou zijn, sta ik meer in de file ben ik bang.
Als het goed is gaat Zwemschool Arons me op korte termijn bellen, die heeft in ieder geval netjes een reactie terug gemaild, daarin gaven ze aan dat ik op korte termijn wordt gebeld. Van de andere 2 zwembaden nog helemaal niets terug gehoord, vind ik niet zo netjes eigenlijk!
Tja en de Fakkel, daar zit hij dus al. Heb na de (moeilijke) zwemlesperiode van dochterlief getwijfeld of ik niet naar de Kikkersprong zou gaan, maar ja, da's maar 1 keer in de week, dacht slim te zijn door toch de Fakkel te kiezen, 2 keer in de week zwemles, dus "snel" klaar, tja, verkeerd gedacht
Zoonlief kwam vandaag wel helemaal enthousiast uit het zwembad. Hij had in het diepe mogen oefenen?! Nou breekt mijn klomp hoor! Het gaat niet goed geven ze aan, maar hij mag wel in het diepe oefenen! Snap er helemaal niks van! Zoon vond het wel heel gaaf! Nou ja, da's voor mij ook wel belangrijk.

Niet met de auto

Van Maanenbad zou ik niet zo snel met de auto doen, tenminste, niet doordeweeks.
Tot twee jaar geleden kwamen we zeer regelmatig in die buurt. Ik ging meestal gewoon op de fiets (ik woon aan dezelfde kant van Rotterdam, maar dan 10 minuten fietsen verder ongeveer).
OV ging ook vrij goed.
Scheelt wel dat ik die buurt van vroeger vrij goed ken, dan lijkt het vaak dichterbij.

Heb je trouwens al gevraagd bij het Inge De Bruijn bad naast Ikea?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.