Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zwemmen in alleen broekje


Zwemleskleedkamer.

Dat het geslacht van de begeleider bepaalt, lijkt me het gemakkelijkste. Hoe moet het anders als je meer kinderen op die zwemles hebt, of wisseldiensten draait met een vriend(in) die een kind van het andere geslacht heeft?

Nog gemakkelijker lijkt het me om helemaal niet op geslacht te bepalen, dan heb je een gemengde groep (kinderen en begeleiders) waar iedereen "veilig" kan zijn.

AnnaPollewop schreef op 25-08-2023 om 20:39:

[..]

En buurmeisje vond het wel goed als jij haar afdroogde? Of had ze daar niks over te zeggen?

Buurmeisje was wat ouder (half jaar) en wat zelfredzamer dan mijn dochter.  Die hoefde ik alleen te helpen met haar lange haar.  Haar uitspraak: dat kunnen mama's beter dan papa's! Als mijn vader het moet doen heb ik nog steeds klitten!

 In de zwemlestijd van mijn kinderen was het al zo dat het geslacht van de ouder de kleedkamer bepaalde. Al was het alleen vanwege groepen volwassen zwemmers die voor of na het leszwemmen gebruik maakten van de kleedkamers.  Dit itt toen ik jong was, maar in die periode waren het in mijn herrinering alleen moeders die mee gingen met zwemles, dus speelde het ook niet zo.

Daglichtlamp schreef op 26-08-2023 om 09:29:

In de zwemlestijd van mijn kinderen was het al zo dat het geslacht van de ouder de kleedkamer bepaalde. Al was het alleen vanwege groepen volwassen zwemmers die voor of na het leszwemmen gebruik maakten van de kleedkamers. Dit itt toen ik jong was, maar in die periode waren het in mijn herrinering alleen moeders die mee gingen met zwemles, dus speelde het ook niet zo.

15 jaar geleden was het hier echt nog het geslacht van de kinderen dat de kleedkamer bepaalde.  1 met commentaar gehad dat ik mijn zoon meenam de meisjes kleedkamer in.  Dochter was 5 zo'n was 3. Met een kordaat : en al die vaders dan?  Was het probleem uit de wereld. Persoonlijk zou ik mijn 5 jarige dochter liever een kleedkamer laten delen met een 3 jarige jongen dan met een volwassen man. 

Daglichtlamp schreef op 26-08-2023 om 09:29:

In de zwemlestijd van mijn kinderen was het al zo dat het geslacht van de ouder de kleedkamer bepaalde. Al was het alleen vanwege groepen volwassen zwemmers die voor of na het leszwemmen gebruik maakten van de kleedkamers. Dit itt toen ik jong was, maar in die periode waren het in mijn herrinering alleen moeders die mee gingen met zwemles, dus speelde het ook niet zo.

Ik weet niet hoe het nu is, zwemles is al een jaar of 12 geleden, maar in het zwembad waar ik zelf zwem geldt inderdaad dat de ouder het geslacht van de kleedkamer bepaalt. Dat vind ik ook logischer, al zou ik voor grotere kinderen een hokje kiezen.

hier was het ook altijd zo dat geslacht van de begeleider het omkleedhok bepaalde. Maar er zijn ook altijd nog kleine hokjes he. Dus je kan het probleem ook heel makkelijk vermijden

MMcGonagall schreef op 26-08-2023 om 09:06:

[..]

Meisjes moesten naar de meisjeskleedkamer, jongetjes naar de jongenskkleedkamer, ongeacht de ouder die mee was. Ik vind dat je dan als ouder je kind moet beschermen als die zich niet bewust is van haar borstgroei en tussen de mannen (vaders) staat als 10- of 11-jarige. De meeste van die mannen zullen daar vast niets bijzonders van vinden, maar je wilt gewoon dat risico niet nemen. Andersom net zo natuurlijk, bij een jongen die al aan het ontwikkelen is.

Ik snap niet dat jij dat niet snapt, of wilde je even ruimdenkend doen.

Nou, sorry maar ik snap het nog steeds niet. Als kinderen naar de eigen kleedkamer moeten, dan staat het meisje tussen de andere meisjes en misschien een enkele vader. Als  kinderen met hun ouder mee moeten, staan er ook meisjes bij de vaders. Ik proef hier dat er eigenlijk maar een oplossing is en dat is alle vaders bij kleedkamers weghouden want anders zou er zomaar eentje tussen kunnen zitten die naar een meisje haar beginnende borstjes kijkt (naar jongetjes of naar de onderkant van minder rijpe meisjes is blijkbaar geen probleem?).

Doe toch niet zo moeilijk mensen. Kijken doet geen zeer en de meeste mannen hebben echt wel wat anders aan hun hoofd in zo’n kleedkamer. Trouwens, moeders kunnen ook loeren hoor.

Je hebt altijd de keuze voor een individueel hokje als je preuts, religieus of anderzins ongemakkelijk bent. Anders bepaald het geslacht van de ouder de grote kleedkamer. Echt totaal geen probleem. Daarbij gaat het bij de zwemlessen hier om kinderen 5,6,7 jaar. Onmogelijk iets te zien volgens mij...Een kind van 9 of 10 dat nog op zwemles zit ken ik niet (of het moet gaan om beperkte kinderen maar die krijgen apart les). 

Izza schreef op 26-08-2023 om 18:34:

Je hebt altijd de keuze voor een individueel hokje als je preuts, religieus of anderzins ongemakkelijk bent. Anders bepaald het geslacht van de ouder de grote kleedkamer. Echt totaal geen probleem. Daarbij gaat het bij de zwemlessen hier om kinderen 5,6,7 jaar. Onmogelijk iets te zien volgens mij...Een kind van 9 of 10 dat nog op zwemles zit ken ik niet (of het moet gaan om beperkte kinderen maar die krijgen apart les).

Beetje rare uitspraak, zat kinderen die pas later hun diploma halen om allerlei redenen.

MMcGonagall schreef op 26-08-2023 om 18:38:

[..]

Beetje rare uitspraak, zat kinderen die pas later hun diploma halen om allerlei redenen.

Daarom zeg ik ook. Ik ken geen oudere kinderen zonder beperkingen die op latere leeftijd nog moeten. Wel eens kinderen uit een AZC. En ze hebben hier een klasje voor volwassenen. Maar standaard is echt onderbouw basisschool hoor. 

Izza schreef op 26-08-2023 om 18:34:

Je hebt altijd de keuze voor een individueel hokje als je preuts, religieus of anderzins ongemakkelijk bent. 

Niet ieder zwembad heeft individuele hokjes. Maar meiden met borstvorming zijn vaak waarschijnlijk prima in staat zichzelf om te kleden in de dameskleedkamer.

Izza schreef op 26-08-2023 om 18:47:

[..]

Daarom zeg ik ook. Ik ken geen oudere kinderen zonder beperkingen die op latere leeftijd nog moeten. Wel eens kinderen uit een AZC. En ze hebben hier een klasje voor volwassenen. Maar standaard is echt onderbouw basisschool hoor.

Toen ik had afgezwommen voor B, kwam ik er in het kleedhokje achter dat ik ongesteld was geworden. Toen was ik dus al 11. Het had langer geduurd door een combinatie van waterangst en oorproblemen. Mijn oudste heeft ook haar diploma gehaald toen ze 9 was en zo ken ik nog een heel stel kinderen waar weinig mee aan de hand is, die later hebben afgezwommen dan gebruikelijk. Meestal kleden die inderdaad zichzelf om, maar je hebt er altijd bij die het wel makkelijk vinden met een ouder erbij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.