Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zwemmen in alleen broekje


Miraval schreef op 24-08-2023 om 09:12:

[..]

Eens! Zolang ze het zelf natuurlijk ook willen. Prima om als meisje/vrouw topless te kunnen en mogen zwemmen en zonnen. Vroeger lag ik altijd topless op het strand en met mij heel veel andere vrouwen. Tegenwoordig moet alles zo bedekt mogelijk zijn. Jammer.

Hoezo " moet" dat tegenwoordig? Dat beslissen vrouwen toch zelf. Vroeger lagen vrouwen inderdaad vaker topless maar ik hoor ook geregeld van vrouwen die dat deden dat ze dat vooral deden om erbij te horen want deed je het niet werd je al gauw als preuts en truttig gezien, en ze deden het niet omdat ze het echt zo prettig vonden.

Sinilind schreef op 24-08-2023 om 07:44:

En zo gaan we lekker verder met het sexualiseren van kinderen… koop gewoon een badpak uit een stuk alla speedo, dan ben je van het gezeur af. Maar god, dat mensen vinden dat een 10 jarige meisje haar niet bestaande borsten moet verbergen vind ik veelzeggend over hoe twisted sommigen zijn
Sini

Veelzeggend over de tijd waarin wij leven en wij onze kinderen moeten beschermen tegen twisted mensen ja. Ik leef het liefst in een wereld waar iedereen naakt kan lopen en er nooit wat kwaads bij komt kijken. Was het maar zo! Besef dat er mensen bewust naar een strand gaan om blote kinderen te zien he, kijk naar het nieuws. Er gebeuren tegenwoordig dingen bij kinderen door getwistde mensen waardoor ik mijn kind extra wil beschermen dat maakt mij niet twisted maar een verstandige moeder .

Ik heb geen enkel probleem met bloot (sauna of thuis etc). Maar als volwassenen vrouw kan ik daar zelf een keuze in maken. En de gevolgen overzien van waar het precies wel en niet kan. Een minderjarige kan dat nog lang niet. En leer ik dus aan zich in het openbaar te bedekken totdat ze zelf die keuze kunnen maken. 

Ik ben wel eens uit een zwembadsauna (met badkleding) gestapt omdat daar een onprettige sfeer hing. Zoiets voelt een volwassene aan. Een kind of tiener niet. 

Izza schreef op 24-08-2023 om 12:40:

Ik heb geen enkel probleem met bloot (sauna of thuis etc). Maar als volwassenen vrouw kan ik daar zelf een keuze in maken. En de gevolgen overzien van waar het precies wel en niet kan. Een minderjarige kan dat nog lang niet. En leer ik dus aan zich in het openbaar te bedekken totdat ze zelf die keuze kunnen maken.

Ik ben wel eens uit een zwembadsauna (met badkleding) gestapt omdat daar een onprettige sfeer hing. Zoiets voelt een volwassene aan. Een kind of tiener niet.

Dat mini lapje stof over een plat bovenlijfje beschermt een kind helaas tegen niets.  

Vroeger had je ook al mensen die graag naar kinderen keken, al dan niet bloot of met weinig kleren aan. Een lapje stof beschermt ze daar ook niet tegen. En als er wat gebeurt is dat uiteraard de schuld van de dader en niet van kind of ouders. 

Het is meer een algemene uiting van hoe ik in het leven sta qua normen en waarden en wat je met wie wel en niet deelt. Ik vind van die kerels die dan op zondagmiddag gaan fietsen en naar het terras met een ontbloot bovenlijf ook echt niet oké. Van een vrouw vinden we het ook niet oké als ze dat zou doen. 

absor schreef op 24-08-2023 om 16:19:

[..]

Dat mini lapje stof over een plat bovenlijfje beschermt een kind helaas tegen niets.

Niet helemaal mee eens.

Het is een feit ( vorig jaar nog een reportage van op tv geweest) dat al jarenlang websites gemaakt worden en actief zijn waar je tegen betaling foto's van blote en half blote kindjes kunt kijken. Deze foto's worden gemaakt op (naakt) stranden en naturistenterreinen/ campings en door pedoclubjes op internet geplaatst. Dit is juridisch toegestaan zolang er geen sexuele handelingen worden verricht. Maar het geeft wel aan dat plekken waar " bloot" is dit soort mensen op af komen en het toch wel heel erg is dat dit gebeurd. Het is toch anders of jouw kind bloot/ half bloot of aangekleed op zo'n website staat. Kinderen zelf beseffen dat nog niet, dat het kan gebeuren. Ouders zouden daar meer bij stil kunnen staan of los van of het kind het wil het nou wel zo wenselijk is.


Gingergirl schreef op 24-08-2023 om 16:47:

[..]

Niet helemaal mee eens.

Het is een feit ( vorig jaar nog een reportage van op tv geweest) dat al jarenlang websites gemaakt worden en actief zijn waar je tegen betaling foto's van blote en half blote kindjes kunt kijken. Deze foto's worden gemaakt op (naakt) stranden en naturistenterreinen/ campings en door pedoclubjes op internet geplaatst. Dit is juridisch toegestaan zolang er geen sexuele handelingen worden verricht. Maar het geeft wel aan dat plekken waar " bloot" is dit soort mensen op af komen en het toch wel heel erg is dat dit gebeurd. Het is toch anders of jouw kind bloot/ half bloot of aangekleed op zo'n website staat. Kinderen zelf beseffen dat nog niet, dat het kan gebeuren. Ouders zouden daar meer bij stil kunnen staan of los van of het kind het wil het nou wel zo wenselijk is.


En weet je hoe ze aan die foto’s komen? Denk je dat pedofielen massaal in de bosjes liggen te wachten om een foto te maken. Nee hoor.  Dat zijn voornamelijk foto’s die door de ouders zelf gemaakt worden en massaal online gezet.  ‘Oh war schattig dat kleine moppie in een badje dat moet de hele wereld zien’ 

 broekje is dan zo weggeshopt  

Gingergirl schreef op 24-08-2023 om 16:47:

[..]

Niet helemaal mee eens.

Het is een feit ( vorig jaar nog een reportage van op tv geweest) dat al jarenlang websites gemaakt worden en actief zijn waar je tegen betaling foto's van blote en half blote kindjes kunt kijken. Deze foto's worden gemaakt op (naakt) stranden en naturistenterreinen/ campings en door pedoclubjes op internet geplaatst. Dit is juridisch toegestaan zolang er geen sexuele handelingen worden verricht. Maar het geeft wel aan dat plekken waar " bloot" is dit soort mensen op af komen en het toch wel heel erg is dat dit gebeurd. Het is toch anders of jouw kind bloot/ half bloot of aangekleed op zo'n website staat. Kinderen zelf beseffen dat nog niet, dat het kan gebeuren. Ouders zouden daar meer bij stil kunnen staan of los van of het kind het wil het nou wel zo wenselijk is.


Precies dit 👆🏻

absor schreef op 24-08-2023 om 16:53:

[..]

En weet je hoe ze aan die foto’s komen? Denk je dat pedofielen massaal in de bosjes liggen te wachten om een foto te maken. Nee hoor. Dat zijn voornamelijk foto’s die door de ouders zelf gemaakt worden en massaal online gezet. ‘Oh war schattig dat kleine moppie in een badje dat moet de hele wereld zien’

broekje is dan zo weggeshopt

Nee dat is niet correct, dat is uitgezocht door de zedenpolitie in meerdere landen; het ging niet om foto's die bewerkt zijn. Tevens kon je aan de hoeveelheid blote kinderen op de foto's ( zijn bijna geen foto's waar maar 1 kind op staat) + de omgeving zien dat het echt om naakt stranden en naturisten campings ging. Pedo activist Nelson M gaf dat in die reportage ook toe dat ze zo werken.

 Natuurlijk liggen ze niet in de bosjes; iedereen kan een naaktstrand, terrein of zo'n camping bezoeken en daar foto's maken. Ik ben zelf ook op een aantal naturisten campings geweest, wij hebben het een zomer geprobeerd of het iets voor ons was maar vonden het niks. Maar wij waren ook best verbaasd hoe weinig controle er op dat soort dingen is. Wij konden ook naar hartelust foto's maken echt niemand die er wat van zei op geen enkele camping. 

absor schreef op 24-08-2023 om 16:19:

[..]

Dat mini lapje stof over een plat bovenlijfje beschermt een kind helaas tegen niets.

Het is ook om je kind bewust te maken vsn haar eigen lichaam. Mijn lichaam is van mij en ik toon dat pas aan anderen als ik dat wil. En bepaalde lichaamsdelen zijn privé en niet voor iedereen te zien. 

Daarbij zit er een groot verschil tussen een peuter in een broekje en een bijna tiener van 10 a 11. Die mag je best bijbrengen hoe seksualiteit werkt en dat haar verschijning invloed heeft op jongens (ook van haar leeftijd, vergis je daarin niet). Een jongere die er heel bloot bijloopt is toch meer kwetsbaar. 

Izza schreef op 25-08-2023 om 20:19:

[..]

Het is ook om je kind bewust te maken vsn haar eigen lichaam. Mijn lichaam is van mij en ik toon dat pas aan anderen als ik dat wil. En bepaalde lichaamsdelen zijn privé en niet voor iedereen te zien.

Daarbij zit er een groot verschil tussen een peuter in een broekje en een bijna tiener van 10 a 11. Die mag je best bijbrengen hoe seksualiteit werkt en dat haar verschijning invloed heeft op jongens (ook van haar leeftijd, vergis je daarin niet). Een jongere die er heel bloot bijloopt is toch meer kwetsbaar.

Ik wordt heel recalcitrant hiervan.  Vertellen hoe seksualiteit werkt en hoe het invloed heeft op een jongen? Prima tot op zekere hoogte.  Als je daar maar niet mee bedoeld dat je je als vrouw wel vooral netjes moet kleden ómdat jouw lichaam invloed heeft op een jongen.  

MMcGonagall schreef op 23-08-2023 om 22:28:

Bij het zwembad waar mijn jongste leste was de regel voor zwemlessen dat je de kleedkamer koos die bij het geslacht van de kinderen hoorde. Daar kwam ook een meisje dat al behoorlijke borstontwikkeling had en ik vond het zo sneu voor haar dat ze zich dan in het bijzijn van mannen moest omkleden, zelfs als ze er zelf geen last van had.

Die snap ik niet, waarom moest dat meisje dan bij de mannen?
En als dat haar niet stoorde, waarom vond jij dat dan zielig? Het waren dan neem ik aan vaders, of ik snap je verhaal niet goed. En is het erger als vaders naar een bloot kind kijken dan moeders? Waarom?

Bakblik schreef op 24-08-2023 om 09:32:

[..]

Natuurlijk niet! Je hele lijf is privé, je bepaalt zelf wie daar aan mag komen en wie niet en voor kleine kinderen bepalen ouders dat.

In de tijd dat mijn kinderen nog niet zelf konden beslissen wat ze toelaatbaar vonden bepaalde ik wie er een luier kon verschonen en wie niet.

Buurmeisje ging weleens met mij mee naar de zwemles en dan hielp ik haar met afdrogen en aankleden in dat hete zweethok. Mijn dochter vond het niet fijn als de buurman haar hielp dus als ik niet kon ging haar vader met haar zwemmen of oma.

Dochter hier heeft altijd badpakken gedragen, een passende bikini kopen voor haar smalle kleine lijfje viel niet mee.

En buurmeisje vond het wel goed als jij haar afdroogde? Of had ze daar niks over te zeggen?

Dan droogt ze zich toch 'half' af en trekt ze een onesie aan? 

Zonder ondergoed eventueel, zelfs na mijn vijftigste vind aankleden na het zwemmen een crime, alle kleding werkt tegen.

AnnaPollewop schreef op 25-08-2023 om 20:39:

[..]

Die snap ik niet, waarom moest dat meisje dan bij de mannen?
En als dat haar niet stoorde, waarom vond jij dat dan zielig? Het waren dan neem ik aan vaders, of ik snap je verhaal niet goed. En is het erger als vaders naar een bloot kind kijken dan moeders? Waarom?

Meisjes moesten naar de meisjeskleedkamer, jongetjes naar de jongenskkleedkamer, ongeacht de ouder die mee was. Ik vind dat je dan als ouder je kind moet beschermen als die zich niet bewust is van haar borstgroei en tussen de mannen (vaders) staat als 10- of 11-jarige. De meeste van die mannen zullen daar vast niets bijzonders van vinden, maar je wilt gewoon dat risico niet nemen. Andersom net zo natuurlijk, bij een jongen die al aan het ontwikkelen is.

Ik snap niet dat jij dat niet snapt, of wilde je even ruimdenkend doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.