Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Marjolein

Marjolein

24-05-2012 om 11:42

Aftellen of eindsprint voor einde schooljaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaatje43

kaatje43

16-07-2012 om 16:18

Mare bij ons ging het niet goed

Zoon had bij E&M profiel biologie als extra vak gekozen. Tot de derde vond hij biologie ook leuk. Vanaf de vierde werd het een ander verhaal en kwam met tentamens niet hoger uit dan een 4. Hij is ook geen betakind. En hij heeft in de examenklas biologie laten vallen. Dus misschien ziet de school het toch goed.

Vergis je inderdaad niet in bio op het vwo

Is niet vergelijkbaar met het oude bio zoals de meeste van ons kennen van onze eigen schiooltijd. Het is een echt exact vak, terwijl ik het vroeger meer te vergelijken vond met aardrijkskunde ofzo.

Veel meer celbiologie. Allerlei processen op celniveau, wat voor een deel lijkt op chemie. Ook de genetica gaat vele malen dieper dan eerder.
Ik denk ook dat het te maken heeft met de enorme vlucht die de celbiologie en genetica de laatste deccenia genomen heeft.
Veel dingen die er nu in de bioboeken staat op het VWO heb ik geleerd op de universiteit 25 jaar geleden. En toen zelfs nog maar een klein beetje, was allemaal heeeeeeel nieuw in die tijd.

Fiorucci

Fiorucci

16-07-2012 om 18:17

Dat klopt

Ik zag dat in de havo 5 boeken van mijn zoon,en ik ben er blij mee, want de biologie op zijn HBO gaat nog veeeel dieper dan dat.

Mach

'Is niet vergelijkbaar met het oude bio zoals de meeste van ons kennen van onze eigen schiooltijd. Het is een echt exact vak, terwijl ik het vroeger meer te vergelijken vond met aardrijkskunde ofzo. "

Ik vind het vooral heel erg breed geworden maar ook diep op zaken in gaan. echt niet dat ik dat kreeg toen zo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.