Marjolein
24-05-2012 om 11:42
Aftellen of eindsprint voor einde schooljaar?
In navolging van het eindexamendraadje:
Hoe gaat het met jullie scholieren? Moet er hard gewerkt worden om over te gaan? Of leven ze al toe naar de vakantie? Het weer doet al erg aan vakantie denken!
Hier is oudste vol in de strijd om te overleven op de Havo. Nog 4,5 week en daarin moet hij zoals altijd kei en keihard werken om over te gaan. Hij staat kantje boord. Elk slecht cijfer is een groot probleem. Gelukkig komen er ook wel goede cijfers binnen Als hij het niet redt, stroomt hij af naar 3 TL.
Zoals misschien nog bekend; Dat zouden wij niet erg vinden, eindelijk iets minder hard werken en begeleiden. Maar hijzelf wil per se naar 3 Havo en werkt daar nu keihard en steeds zelfstandiger aan. Dus natuurlijk steunen wij hem daarin. Spannend dus!
De brugpieper staat er goed voor. Hij is erg zelfstandig en heel trots op zijn goede cijfers. Leuk om hem zo te zien groeien in zijn zelfvertrouwen.
Hoe gaat het bij jullie?

kaatje43
16-07-2012 om 16:18
Mare bij ons ging het niet goed
Zoon had bij E&M profiel biologie als extra vak gekozen. Tot de derde vond hij biologie ook leuk. Vanaf de vierde werd het een ander verhaal en kwam met tentamens niet hoger uit dan een 4. Hij is ook geen betakind. En hij heeft in de examenklas biologie laten vallen. Dus misschien ziet de school het toch goed.

Mach
16-07-2012 om 16:55
Vergis je inderdaad niet in bio op het vwo
Is niet vergelijkbaar met het oude bio zoals de meeste van ons kennen van onze eigen schiooltijd. Het is een echt exact vak, terwijl ik het vroeger meer te vergelijken vond met aardrijkskunde ofzo.

Mach
16-07-2012 om 18:12
Veel meer celbiologie. Allerlei processen op celniveau, wat voor een deel lijkt op chemie. Ook de genetica gaat vele malen dieper dan eerder.
Ik denk ook dat het te maken heeft met de enorme vlucht die de celbiologie en genetica de laatste deccenia genomen heeft.
Veel dingen die er nu in de bioboeken staat op het VWO heb ik geleerd op de universiteit 25 jaar geleden. En toen zelfs nog maar een klein beetje, was allemaal heeeeeeel nieuw in die tijd.

Fiorucci
16-07-2012 om 18:17
Dat klopt
Ik zag dat in de havo 5 boeken van mijn zoon,en ik ben er blij mee, want de biologie op zijn HBO gaat nog veeeel dieper dan dat.

Suus65
16-07-2012 om 19:26
Mach
'Is niet vergelijkbaar met het oude bio zoals de meeste van ons kennen van onze eigen schiooltijd. Het is een echt exact vak, terwijl ik het vroeger meer te vergelijken vond met aardrijkskunde ofzo. "
Ik vind het vooral heel erg breed geworden maar ook diep op zaken in gaan. echt niet dat ik dat kreeg toen zo.