Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

alle kleding te breed... Tips?


mardejo

mardejo

24-04-2022 om 12:26 Topicstarter

Zo HSP, jouw zoon is nog veel langer! 
Op school bij zoon is TH wel hip, dus ik zal de slim fit lijn uitzoeken. Kopen jullie dat via de site van TH, of bv. Zalando? 

Pierone kan zeker een optie zijn; yourturn is niet zijn smaak. 

mardejo schreef op 23-04-2022 om 21:41:

@Marthje80: small&tall is voor ons op fietsafstand , dus prima, maar is dat niet voor mannen 2m en langer? Misschien heb ik een verkeerd beeld, hoor.

als dat alleen voor die doelgroep is dan verkopen ze toch niks? Bel anders even?

Loop een winkel van The Sting binnen; leuke kleding voor pubers met dergelijke posturen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-04-2022 om 19:47

Misschien zit hier wat tussen. Bij de beschrijving staat hoe lang het model is en welke maat hij draagt.
https://www.dress-for-less.nl/heren-slim?prefn1=size&prefv1=W26%20L34%7CW27%20L34%7CW27%20L36

mardejo schreef op 23-04-2022 om 21:41:

@Marthje80: small&tall is voor ons op fietsafstand , dus prima, maar is dat niet voor mannen 2m en langer? Misschien heb ik een verkeerd beeld, hoor.

Oh super dat dat dichtbij is. Ik weet niet of het voor > 2 meter is. Ik liep er regelmatig langs in de stad, is altijd blijven hangen die winkel. En ik ben zelf 1,60 meter, dus jouw zoon is voor mij heel Tall 

Ten Cate heeft hele fijne basic shirts die extra lang zijn. Mijn man heeft die een paar en ze hebben een veel mooiere pasvorm dan de lange shirts van de Hema (waar hij overigens ook al heel blij mee was).

Hsp

Hsp

28-04-2022 om 10:13

mardejo schreef op 24-04-2022 om 12:26:

Zo HSP, jouw zoon is nog veel langer!
Op school bij zoon is TH wel hip, dus ik zal de slim fit lijn uitzoeken. Kopen jullie dat via de site van TH, of bv. Zalando?

Pierone kan zeker een optie zijn; yourturn is niet zijn smaak.

Ik koop het vaak online bij Tommy Hilfiger. Ik hou de online sale altijd in de gaten, want dat kan soms veel schelen. Mijn zoon heeft redelijk brede schouders en een smal bovenlijf,  net als mijn man (197cm, wel lang bovenlijf) en eigenlijk zit dit merk met zijn slimfit modellen het best. Verder wat sportmerken (adidas, sjengsports, puma) met slimfit shirts en tall maten die ik ook online koop. 

Zojuist terug van een middag shoppen. Paar jeans kunnen kopen in 27/34, zou voor het mooie eigenlijk 27/36 moeten zijn maar dat is er niet.
JeansCentre was the place to be. Bij NewYorker zeiden ze gewoon eerlijk dat ze die maat niet verkopen, 27/30 is het langste wat we hebben.
Een beetje dikker worden is de simpelste oplossing om wat passends te kunnen kopen kreeg ik in een andere winkel als advies.
Yeah right! Een half brood per dag met alle boterhammen goed belegd, een stukje vlees, ruim aardappelen en groenten (van de ene soort wat meer dan van de ander), 2 stukken fruit, de nodige plakken ontbijtkoek, een stukje chocolade en als bedtime snack nog een glas melk met een krentenbol en hij wordt er niet breder van. Alleen de lengte wordt nog groter ben ik bang.
Ja mevrouw, dat hele smalle dat verkoopt niet, de wat bredere broeken dat loopt veel beter!
Ben er zo klaar mee dat ik niks kan kopen voor zoon! In zijn blote @%@$#% naar school volgend jaar ben ik bang als lengte 24 echt te kort wordt.
Een van de verkopers ergens raadde house of tall aan, dat is speciaal voor lange mensen. Wij daarheen gelopen, broeken voor heren pas vanaf 30!

Er zit niks anders op: je zoon moet naar school in een djellaba! Daarbij steken lengte en breedte vziw niet zo nauw. Kan hij zijn te korte broeken eronder doen als het te koud wordt.

Temet schreef op 28-04-2022 om 17:26:

Er zit niks anders op: je zoon moet naar school in een djellaba! Daarbij steken lengte en breedte vziw niet zo nauw. Kan hij zijn te korte broeken eronder doen als het te koud wordt.

Het is een oplossing!

Denk alleen niet dat hij er gelukkig van wordt en als hij zo op zijn bijbaan verschijnt denk ik dat hij het laatste uur gewerkt heeft. Zo'n vormeloos geval komt te snel tussen draaiende delen van de apparaten waar hij mee werkt.

Zet hij twee kinderen in het treintje, doet het hekje dicht en als het treintje dan vertrekt, wordt hij aan zijn djellaba van het platform getrokken. Dat staat zo slordig.

Bakblik, ik moet wel zeggen dat die (te) korte broeken blijkbaar in de mode zijn. Onze oudste is ook bijna 2 meter en een lang, smal eind, maar draagt z’n broeken ook voor mijn gevoel te kort (‘Nee, dat hoort zo!’). 
Geen idee of het al genoemd is - ik lees pas net mee -, maar hij past gek genoeg ook regelmatig nog in de maat 182 van C&A, als het een slimfit model is. Ook bij de Shoeby hebben ze nog wel eens hele smalle broeken in een lengtemaat 34 of (incidenteel) 36. 

 Verder zweert hij (net als hierboven genoemd) bij de slimfit polo’s van Tommy Hilfiger. Die heeft ‘ie in 6 kleuren en vormen eigenlijk z’n standaard zomer-uniform.

Dat half hoogwater "zo hoort"  daar kan ik nog wel mee leven als het bij lengte 34 zo blijft als het is.  Als zo'n nog een stukje groeit en er nog meer sok zichtbaar wordt dan kan het niet meer. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-04-2022 om 20:37

Bakblik schreef op 28-04-2022 om 20:12:

Dat half hoogwater "zo hoort" daar kan ik nog wel mee leven als het bij lengte 34 zo blijft als het is. Als zo'n nog een stukje groeit en er nog meer sok zichtbaar wordt dan kan het niet meer.

Het valt mij op dat lengte 34 niet bij ieder merk even lang is. Ik draag zelf LTB en reken altijd even door naar 34 inch als de lengte van 32 er in centimeters bij staat. Kan soms echt 5-8 cm verschil in zitten.


Hier zelf binnen het merk verschil. Deze is 87,75 cm in lengte 36 

https://www.zalando.nl/tommy-jeans-simon-skny-jeans-skinny-fit-dynamic-jacob-mid-blue-tob22g0b0-k11.html?size=27

En deze 90 cm

https://www.zalando.nl/tommy-jeans-slim-tapered-steve-cobco-slim-fit-jeans-cobble-black-comfort-tob22g019-q11.html?size=27

Tickel schreef op 28-04-2022 om 20:37:

[..]

Het valt mij op dat lengte 34 niet bij ieder merk even lang is. Ik draag zelf LTB en reken altijd even door naar 34 inch als de lengte van 32 er in centimeters bij staat. Kan soms echt 5-8 cm verschil in zitten.


Hier zelf binnen het merk verschil. Deze is 87,75 cm in lengte 36

https://www.zalando.nl/tommy-jeans-simon-skny-jeans-skinny-fit-dynamic-jacob-mid-blue-tob22g0b0-k11.html?size=27

En deze 90 cm

https://www.zalando.nl/tommy-jeans-slim-tapered-steve-cobco-slim-fit-jeans-cobble-black-comfort-tob22g019-q11.html?size=27

Dat klopt! En zelfs bij de merken kan het in verschillende modellen nog veel schelen. Zo was de vriendin van zoon heel verbaasd dat er 7 zwarte spijkerbroeken in dezelfde maat besteld waren voor zoon. Waarvan er dus maar 1 bleek te passen…. Had ze helemaal niet verwacht. Ze dacht dat alle maten en merken  t zelfde was. Nou die droom hebben wij al lang laten varen. het zou zo fijn zijn dat er standaard het aantal cm lengte bij zou staan. Zoon draagt ook wel broeken wat korter maar heeft altijd sneakersokjes aan. Je ziet dan stukje enkel. Ik vind dat ook kort maar dat is inderdaad hip. Blij dat ik niet alle te korte broeken had weggedaan😅

Bakblik schreef op 28-04-2022 om 20:12:

Dat half hoogwater "zo hoort" daar kan ik nog wel mee leven als het bij lengte 34 zo blijft als het is. Als zo'n nog een stukje groeit en er nog meer sok zichtbaar wordt dan kan het niet meer.

images?q=tbn:ANd9GcSjaYF9aND9DJ2p2qrtFl-0L2XS4lLlwAF4BA&usqp=CAU

Zoons dragen hun jeans zo, dus zonder ‘hoge’ sokken maar met lage sokken erin. Dan is er dus altijd een stuk enkel zichtbaar (brr, inderdaad ook in de winter), maar dat maakt wel dat de jeans wat minder snel te kort vallen. Overigens vind ik dat zelf alleen mooi bij skinny jeans, maar daar ben je met zo’n lang end toch al op aangewezen  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.