Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Bezorgde oma

Mijn dochter is 12 jaar gehuwd, woont reeds 6,5 jaar in Japan en is ondertussen aan het scheiden. Wij wonen in België en voelen ons zo machteloos dat we van hieruit niets kunnen doen voor haar en de kinderen. Hun vader is een narcist en heeft mijn dochter jarenlang gecontroleerd, gemanipuleerd en afgezonderd van iedereen. Zelf had ze geen contacten of vrienden uitgezonderd zijn contacten en vrienden. Dit doet hij nu ook met hun 3 dochters, één van 8 jaar en een tweeling van 6,5 jaar zijn. De meisjes weten niet meer wie ze kunnen en mogen geloven door zijn manipulatief gedrag tegenover hen. Ook wanneer ze 5 weken hier waren met het groot verlof kreeg ik nooit de kans om één dag met mijn dochter alleen te zijn. Nu is het zover gekomen dat hij een no-fly order opdracht heeft gegeven zodat de meisje niet meer naar België kunnen komen. Hij wil ook niet tekenen voor hun paspoorten. Mijn dochter zit daar vast en kan niet meer terugkomen.
Onlangs vertelde ze dat haar oudste dochter doet vreemde uitspraken waar ik me zorgen over maak. Zoals: mama, mijn intuïtie zegt me dat ik van een heuvel moet springen zonder een parachute te gebruiken … of mijn intuïtie zegt me dat ik mijn hoofd onder water moet houden maar mijn verstand zegt dat dit niet mag.
Is er iemand die mij hierbij kan helpen of tot wie ik mij moet richten om wat meer te weten over zo een uitspraken?
Een bezorgde oma!!

Peiling

Kan iemand mij hieromtrent informeren aub?

Maximaal 10 antwoorden.

7 stemmen
71%
29%

Die poll maakt het wel extra geloofwaardig voor een eerste bericht. 

Je dochter heeft waarschijnlijk nog veel grotere problemen. Spreekt ze Japans, werkt ze? Heeft ze de Japanse nationaliteit? Tot op heden beslist de rechter wie de voogdij over de kinderen krijgt na een echtscheiding. 

De kans dat een Belgische vrouw de kinderen krijgt in plaats van een Japanner in Japan acht ik klein. 

Na toewijzing voogdij moet zij maar hopen dat zij haar kinderen nog te zien krijgt. 

Is de man een Japanner of een expat? 
Je dochter kan zelf toch wel naar België terug komen? 

is vader ook Belgisch? of Japanner? Dochter zou kunnen informeren bij de belgische ambassade, 

redbulletje schreef op 28-07-2022 om 19:32:

Is de man een Japanner of een expat?
Je dochter kan zelf toch wel naar België terug komen?

Er zijn natuurlijk maar héél weinig moeders die hun kinderen achterlaten. En al helemaal niet in een ander land én bij een nare vent als vader. 

redbulletje schreef op 28-07-2022 om 19:32:

Is de man een Japanner of een expat?
Je dochter kan zelf toch wel naar België terug komen?

Not without my children

Chiquita schreef op 28-07-2022 om 19:32:

is vader ook Belgisch? of Japanner? Dochter zou kunnen informeren bij de belgische ambassade,

Slim. Ik ging wellicht onterecht van een Japanner maar het kan ook een expat gezin zijn. 

Daar zijn we weer: de partner is een narcist! 

Rhonda schreef op 28-07-2022 om 20:57:

Daar zijn we weer: de partner is een narcist!

De meest voorkomende stoornis bij echtscheidingen.

Gingergirl schreef op 28-07-2022 om 21:35:

[..]

De meest voorkomende stoornis bij echtscheidingen.

toch gek. Volgens de DSM-5 komt het in de USA bij 0,5 tot 1% van de bevolking voor. Ik ga ervan uit dat dat in Nederland hetzelfde is. Hier op OO is het zo'n beetje 100% in alle scheidingsverhalen. Ik geloof pas dat iemand narcist is als iemand met verstand en een geschikte medische opleiding dat heeft gediagnosticeerd, niet als een moeder dat zegt die bezorgd is om haar dochter of als een rouw dat zegt die wil scheiden en tegenstand van haar man krijgt. 

Rhonda schreef op 28-07-2022 om 22:04:

[..]

toch gek. Volgens de DSM-5 komt het in de USA bij 0,5 tot 1% van de bevolking voor. Ik ga ervan uit dat dat in Nederland hetzelfde is. Hier op OO is het zo'n beetje 100% in alle scheidingsverhalen. Ik geloof pas dat iemand narcist is als iemand met verstand en een geschikte medische opleiding dat heeft gediagnosticeerd, niet als een moeder dat zegt die bezorgd is om haar dochter of als een rouw dat zegt die wil scheiden en tegenstand van haar man krijgt.

Het was ook sarcastisch bedoeld. 

Zodra een man wil scheiden of een ander heeft of exvrouw niet overal haar zin in geeft, beweerd de rouwende ex dat ineens; ten tijde van het huwelijk hoorde je ze er niet over....

En nou zullen die mannen het zeker soms zijn want niet iedereen laat zich onderzoeken waardoor er een diagnose gesteld kan worden. Maar lijkt nu af en toe wel mode om iedereen maar als narcist te bestempelen. Spreek dan liever van ; ik vind dat hij narcistische trekken heeft. Meer dan je mening is het immers niet.

Rhonda schreef op 28-07-2022 om 22:04:

[..]

toch gek. Volgens de DSM-5 komt het in de USA bij 0,5 tot 1% van de bevolking voor. Ik ga ervan uit dat dat in Nederland hetzelfde is. Hier op OO is het zo'n beetje 100% in alle scheidingsverhalen. Ik geloof pas dat iemand narcist is als iemand met verstand en een geschikte medische opleiding dat heeft gediagnosticeerd, niet als een moeder dat zegt die bezorgd is om haar dochter of als een rouw dat zegt die wil scheiden en tegenstand van haar man krijgt.

Eens, maar een forum is natuurlijk niet representatief voor de hele samenleving. Mensen schrijven hier vooral over dingen waar ze mee zitten of zaken die niet lekker lopen en waar ze advies voor willen. Als je huwelijk lekker loopt en iedereen is happy, openen mensen daar doorgaans geen topics voor. 
Er schrijven hier ook bovengemiddeld veel ouders van kinderen met een of andere diagnose uit de DSM-V. 

Ben het verder wel eens met dat zomaar labels op iemand plakken het beeld kan vertekenen en ook niet helpt bij het oplossen van problemen. 

Voor het verhaal van TS weten we eigenlijk te weinig. Is de ex een japanner of een belg? Voor welke wet zijn ze getrouwd? Wat is de nationaliteit van de kinderen? Sowieso is een normale omgangsregeling met een dergelijke afstand niet mogelijk. Wel is het zorgelijk dat een man daar blijkbaar kan regelen dat zijn vrouw het land niet uit kan. Of is het alleen zo dat ze de kinderen niet mee kan nemen? Dat snap ik eerlijk gezegd wel.

MamaE schreef op 28-07-2022 om 22:37:

[..]


Ben het verder wel eens met dat zomaar labels op iemand plakken het beeld kan vertekenen en ook niet helpt bij het oplossen van problemen.

Nee precies; dat iemand boos/ verdrietig/ verbitterd is na een scheiding is heel begrijpelijk en in veel gevallen terecht en dat je dan je verhaal kwijt wil op een forum, ook helemaal prima. Maar labels gaan plakken terwijl je ex nooit onderzocht is en geen diagnose heeft is gewoon niet oke en komt vaak voort om zoveel mogelijk medelijden te krijgen. Zouden ze zelf ook niet willen als het andersom was.

bij een narcistische persoonlijkheid stoornis is het punt dat ze zich niet laten diagnosticeren. 

En dat oma haar dochter niet alleen mocht zien is een rode vlag op huiselijk geweld. (Isoleren)
Het weigeren te tekenen van paspoorten kan via de rechter wellicht wel lukken dus dat zou ze mee kunnen nemen in de scheiding en omgangsregeling 
Mijn advies is naar de ambassade en een goede advocaat zoeken.
Als oma zou ik met haar zoeken hoe jullie veilig met elkaar kunnen praten? Controleert hij ook haar telefoon/mails? 

ik zou zeggen dat ze eerste moet scheiden en het gezag geregeld moet worden. Zolang pa gezag heeft snap ik heel goed dat hij geen toestemming geeft want de kans dat ze vetrekken om nooit meer terug te komen lijkt me groot. Die kinderen wonen al (bijna) hun hele leven in Japan, is het echt in hun belang om naar Europa te verhuizen of is dat vooral belang van moeder?
je dochter zou ook contact op kunnen nemen met amber alert. Die hebben vooral kennis van kind ontvoeringen (en ja de meeste kinderen worden ontvoerd door een ouder). Maar ze kunnen hier ook vast wel in adviseren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.