Jannie2005
02-09-2026 om 22:36
Dochter 14 jaar is 24/7 misselijk en vaak hoofdpijn
Goedenavond mede ouders
Dochter van 14 jaar is sinds enkele maanden erg misselijk 3 a 4 keer in de week overgeven voornamelijk in de avonden.ook erge hoofdpijn klachten.Ze heeft een normaal eet en drink patroon is ook niet met het gewicht bezig. Met de klachten eerst na de huisarts geweest die kon niks vinden heeft wel domperidon voor geschreven voor de erge misselijkheid . Ook is ze door de huisarts door gestuurd naar de kinderarts omdat de huisarts het verder ook niet weet. (Huisarts denkt wel altijd goed mee en probeert na aanleiding van de klachten wel tot een diagnose te komen) .
Bij de kinderarts de klachten voor gelegd ook heeft dochter haar ontlasting moeten opvangen om te kijken of er een bacterie in haar darmen zat en of een ontsteking in de darmwand (wachten nog op de uitslag daarvan) ook is dochter na de fysio gestuurd omdat misselijkheid en hoofdpijn klachten konden komen door verkeerd adem te halen.
Als er niks uit de darm test komt wil de kinderarts andere dingen gaan uitsluiten.
Waarom ik dit schrijf misschien hebben jullie ook zo iets mee gemaakt met jullie kinderen en hebben jullie misschien nog tips voor mijn dochter waardoor ze misschien iets minder misselijk word
Of hebben jullie nog ideeën die ik kan voor leggen aan de kinderarts qa onderzoeken?
In iedergeval alvast bedankt voor het lezen en of reacties
Gr
Soccer-Mom
04-09-2026 om 21:25
Waarom doet de huisarts zo moeilijk. Het is maar een simpele bloedtest. Als het negatief is, kan je daadwerkelijk Coeliakie afstrepen. Mijn jongste had ook regelmatig hoofdpijn. Ook hij is medisch binnenstebuiten gekeerd, kwam niets uit. Toen we uiteindelijk richting het psychische traject gingen, verdwenen de klachten. Na de zomervakantie bleven de klachten weg. Waarschijnlijk was het toch stress.
Schemerlampje
04-09-2026 om 22:26
Soccer-Mom schreef op 04-09-2026 om 21:25:
Waarom doet de huisarts zo moeilijk. Het is maar een simpele bloedtest. Als het negatief is, kan je daadwerkelijk Coeliakie afstrepen. Mijn jongste had ook regelmatig hoofdpijn. Ook hij is medisch binnenstebuiten gekeerd, kwam niets uit. Toen we uiteindelijk richting het psychische traject gingen, verdwenen de klachten. Na de zomervakantie bleven de klachten weg. Waarschijnlijk was het toch stress.
Dat is niet waar, voor een zekere diagnose is een darmbiopt nodig. Je kunt coeliakie hebben en een negatieve antistoffen test.
Kampeerder
05-09-2026 om 07:03
Lizzyliz schreef op 04-09-2026 om 14:28:
Het klinkt toch het meest als stress. Bij veel stress moest onze dochter overgeven en had ze erg last van misselijkheid. De eerste twee jaar van de middelbare schooltijd heeft dit zowat iedere dag gespeeld.
U bent dokter?
Er worden nogal wat diagnoses gemist door direct aan stress te denken. Beter worden eerst alle lichamelijke zaken uitgesloten.
Loezzie
05-09-2026 om 08:45
je kan een second opinion vragen bij een andere kinderarts of misschien contact opnemen met coeliakie poli en het daar voorleggen.
Heel bijzonder dat de kinderarts het niet wil onderzoeken. Bloedonderzoek is zo gedaan. Afhankelijk van de uitkomst kan er onderzoek gedaan worden.
Jonagold
05-09-2026 om 10:21
Ik vind het niet vreemd dat de kinderarts niet allerlei onderzoeken tegelijk doet. Eerst de meest voor de hand liggende oorzaken uitsluiten, daarna pas eventueel verder zoeken. Anders wordt de zorg echt helemaal onbetaalbaar. Meest voor de hand liggend is toch een maagdarminfectie, het ontlastingonderzoek loopt nog, dus dat eerst afwachten lijkt mij heel normaal.
Ik zou toch ook willen uitsluiten dat het om spanning gaat. Is er niet toch sprake van (seksueel) misbruik? Wordt ze gepest? Heeft ze iets naars zien gebeuren? gaat het goed op school, zit ze niet op een te hoog of te laag niveau? Op je tenen moeten lopen of je te pletter vervelen kan ook zorgen voor lichamelijke klachten…