Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter kwam dronken thuis


MamaE schreef op 29-06-2023 om 21:14:

Het wordt wel weer zo'n uit de context gerukt topic over drankgebruik in het algemeen en wat eenieders mening daarover is.

De vraag is niet wat je vindt van alcohol en wat jouw kinderen nu doen, maar wat je zou doen in het hypothetische geval dat je kind dronken thuis komt.

Toch jammer dat TO nooit meer is teruggekomen na het openen van dit topic.

Libertine schreef op 29-06-2023 om 20:47:

[..]

Heel weinig. Heel irritant en heel hysterisch dat gezeur over die paar glazen van die niet-probleemdrinkers. Gewoon lekker blijven schenken in de sportkantine en dan met de auto naar huis #sarcasmemodus.

https://fondsslachtofferhulp.nl/nieuws/alcohol-drugs-verkeer-nederland/#:~:text=Het%20gaat%20om%20ruim%2043.000,gevolg%20van%20rijden%20onder%20invloed.

Het is wel een sportkantine maar daar komen ook veel mensen die zich niet actief bezig houden met de sport zelf. Die komen kijken en daarna lekker wat blijven drinken voor de gezelligheid of mensen die helemaal niet voor een wedstrijd komen maar alleen omdat het er gezellig is. Mensen die met alcohol op gaan rijden na bezoek aan een sportkantine die doen dat ook na bezoek bij vrienden thuis dus dat heeft niks te maken met alcohol schenken in een sportkantine maar aan de normen en waarden van die mensen zelf. 

Libertine schreef op 29-06-2023 om 20:47:

[..]

Heel weinig. Heel irritant en heel hysterisch dat gezeur over die paar glazen van die niet-probleemdrinkers. Gewoon lekker blijven schenken in de sportkantine en dan met de auto naar huis #sarcasmemodus.

https://fondsslachtofferhulp.nl/nieuws/alcohol-drugs-verkeer-nederland/#:~:text=Het%20gaat%20om%20ruim%2043.000,gevolg%20van%20rijden%20onder%20invloed.

Ik vind het flauw dat je dit artikel aanhaalt.  Er wordt geen verschil gemaakt tussen alcohol en drugs in het artikel.  Er is dus niet vast te stellen of de toename te wijten is aan bijvoorbeeld een toename van het gebruik van lachgas,  het opvoeren van controles,  etc. Daarnaast hebben ze het over een toename van boetes op zaterdagnacht. Dat zijn doorgaans geen mensen die terugkomen van een voetbalkantine,  die zijn niet tot s nachts open.

Eerlijk gezegd klopt dit niet helemaal KIM. Ik werk in elk geval elke woensdagavond en dan hebben de senioren training en blijven hangen voor de gezelligheid. Het is 5 minuten rijden van mijn huis met de auto en ben meestal rond half 2 thuis. Soms vroeger maar vaak ook later. Als er een of ander feest is in het weekend dan wordt het ook altijd laat. Om de discussie eerlijk te houden wilde ik dit even zeggen.

watertoren schreef op 29-06-2023 om 23:11:

Eerlijk gezegd klopt dit niet helemaal KIM. Ik werk in elk geval elke woensdagavond en dan hebben de senioren training en blijven hangen voor de gezelligheid. Het is 5 minuten rijden van mijn huis met de auto en ben meestal rond half 2 thuis. Soms vroeger maar vaak ook later. Als er een of ander feest is in het weekend dan wordt het ook altijd laat. Om de discussie eerlijk te houden wilde ik dit even zeggen.

Oke,  onze vereniging sluit om 23.00 op zaterdag. Ik ging ervan uit dat dat bijna overal zo was.  Toch denk ik dat de boetes meer van stappubliek komen dan van een voetbalkantine.  

Kimdekim schreef op 29-06-2023 om 23:14:

[..]

Oke, onze vereniging sluit om 23.00 op zaterdag. Ik ging ervan uit dat dat bijna overal zo was. Toch denk ik dat de boetes meer van stappubliek komen dan van een voetbalkantine.

Als er controles zijn dan staan ze zeker ook bij onze voetbalkantine. Dan Appen mensen elkaar en gaan mensen met de taxi naar huis maar de meeste mensen komen op de fiets. Voor de zeikers, ze weten dat je ook op de fiets niet dronken mag zijn. 

Libertine schreef op 29-06-2023 om 20:47:

[..]

Heel weinig. Heel irritant en heel hysterisch dat gezeur over die paar glazen van die niet-probleemdrinkers. Gewoon lekker blijven schenken in de sportkantine en dan met de auto naar huis #sarcasmemodus.

https://fondsslachtofferhulp.nl/nieuws/alcohol-drugs-verkeer-nederland/#:~:text=Het%20gaat%20om%20ruim%2043.000,gevolg%20van%20rijden%20onder%20invloed.

https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/handhaving/afleiding#:~:text=bij%2020%20tot%2030%20procent,door%20bellen%20tijdens%20het%20rijden.

Jaarlijks 600 verkeersslachtoffers door het gebruik van de smartphone! Pubers die zo aan hun telefoon verkleefd zijn als ware het een prothese en al zwalkend naar school fietsen, waar ze ondertussen al 2 niveaus afgestroomd zijn. Die schade die dat de maatschappij berokkent, al dat onbenut talent.  Smartphone  ook maar in de ban doen dan?

Wat dacht je van de obesitas die pandemische vormen aanneemt? Serieus, suiker zou verboden worden als het nu zou worden uitgevonden.

kenfan schreef op 30-06-2023 om 18:2

Jaarlijks 600 verkeersslachtoffers door het gebruik van de smartphone! Pubers die zo aan hun telefoon verkleefd zijn als ware het een prothese en al zwalkend naar school fietsen, waar ze ondertussen al 2 niveaus afgestroomd zijn. Die schade die dat de maatschappij berokkent, al dat onbenut talent. Smartphone ook maar in de ban doen dan?

Wat dacht je van de obesitas die pandemische vormen aanneemt? Serieus, suiker zou verboden worden als het nu zou worden uitgevonden.

Mooie drogreden. Heeft zelfs een naam: whataboutism. Dat andere dingen ook schadelijk zijn maakt niet dat datgene wat als eerste wordt benoemd minder of niet schadelijk wordt. Ja die dingen zijn ook gevaarlijk, en ze veroorzaken ook gezondheidsschade en ongelukken. Maar ze waren hier het onderwerp niet. Overigens heb je volkomen gelijk: ook suiker is te veel genormaliseerd en die smartphone zorgt nog voor veel meer ellende dan alleen in het verkeer. 

Libertine schreef op 29-06-2023 om 20:47:

[..]

Heel weinig. Heel irritant en heel hysterisch dat gezeur over die paar glazen van die niet-probleemdrinkers. Gewoon lekker blijven schenken in de sportkantine en dan met de auto naar huis #sarcasmemodus.

https://fondsslachtofferhulp.nl/nieuws/alcohol-drugs-verkeer-nederland/#:~:text=Het%20gaat%20om%20ruim%2043.000,gevolg%20van%20rijden%20onder%20invloed.

Jeetje, rest die case nou eens zoals je al 2 keer aan gaf, want je wordt toch weer gecounterd, en dan heb je vast weer wat verkeerd geciteerd 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.