Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter kwam dronken thuis


Ysenda schreef op 29-06-2023 om 13:01:

[..]

Wil je nu een sticker?

Bedankt voor je vriendelijke woorden…

Dit was een reactie op Nick, die beweert dat mensen alleen geheelonthouder worden als ze tig keer ladderzat geweest zijn.

Libertine schreef op 29-06-2023 om 14:11:

[..]

Dit klinkt voor mij echt onaardig en passief agressief. Das toch niet nodig?

Dank je wel!

Libertine schreef op 29-06-2023 om 14:07:

[..]

Deze cijfers komen niet uit een onderzoek van de Jellinek, dat staat ook gewoon in de link. Ze publiceren ze en gebruiken ze ter duiding van het probleem, dus jouw aanname over het enkel gebruiken van de cijfers over problematische alcoholgebruikers gaat mank.

Ter duiding: 11.6 miljoen mensen drinken er in dit land alcohol en daarvan zijn 1.3 miljoen mensen een zwaar alcoholprobleem (!). Het aantal dat zich ook laat behandelen is veel kleiner, bijna minimaal

Ik heb geen missie en geen kokervisie. Mn mening over jongeren in combinatie met alcoholgebruik en de rol van ouders hierin is zeker wel door m’n kennis over verslaving en alcohol gebruik gevormd ja. Kan ik iedereen aanraden, meer kennis over alcohol.

Dat staat er niet.  11,6 mil drinkers,  1,3 zware drinkers ( dus geen alcoholprobleem, je bent al een zware drinker als je 1x per week met dan 4 glazen drinkt als vrouw), nog geen 80.000  alcoholafhankelijk. Dat zijn dus echt wel andere cijfers

Schemerlampje schreef op 29-06-2023 om 15:35:

[..]

Bedankt voor je vriendelijke woorden…

Dit was een reactie op Nick, die beweert dat mensen alleen geheelonthouder worden als ze tig keer ladderzat geweest zijn.

Ik drink ook niet, en ben nog nooit dronken geweest. Dus bij deze kunnen we die bewering meteen ontkrachten.  

Kimdekim schreef op 29-06-2023 om 16:45:

[..]

Dat staat er niet. 11,6 mil drinkers, 1,3 zware drinkers ( dus geen alcoholprobleem, je bent al een zware drinker als je 1x per week met dan 4 glazen drinkt als vrouw), nog geen 80.000 alcoholafhankelijk. Dat zijn dus echt wel andere cijfers

Heb je gelijk In. Verkeerd geciteerd. Excuus.

En om jou te corrigeren: er staat dat je een zware drinker bent als je vrouw als minstens 1x per week meer dan 4 glazen per dag drinkt. Per dag dus ter aanvulling. Overigens vind ik een zware drinker al problematisch en vind ik 80.000 alcoholisten behoorlijk veel, zeker omdat we weten dat alcohol heeft de meest destructieve werking op onze samenleving van alle genotsmiddelen heeft, en met stip bovenaan staan. Hoeven we echt niet over te marchanderen. Zijn gewoon feiten. 

Maar goed. Ik begin mezelf te herhalen so I rest my case. 


Schemerlampje schreef op 29-06-2023 om 08:06:

[..]

Ik ben nog nooit dronken geweest. Vroeger wel eens wat gedronken, maar al 25 jaar drink ik geen alcohol meer.

Omdat je er nadelige gevolgen van ondervonden hebt of gewoon omdat je het niet lekker vind? Dat vind ik wel gewoon verschillende dingen. 

Libertine schreef op 29-06-2023 om 17:52:

[..]

Heb je gelijk In. Verkeerd geciteerd. Excuus.

En om jou te corrigeren: er staat dat je een zware drinker bent als je vrouw als minstens 1x per week meer dan 4 glazen per dag drinkt. Per dag dus ter aanvulling. Overigens vind ik een zware drinker al problematisch en vind ik 80.000 alcoholisten behoorlijk veel, zeker omdat we weten dat alcohol heeft de meest destructieve werking op onze samenleving van alle genotsmiddelen heeft, en met stip bovenaan staan. Hoeven we echt niet over te marchanderen. Zijn gewoon feiten.

Maar goed. Ik begin mezelf te herhalen so I rest my case.


Ik vind 80.000 op 11,6 miljoen dus best weinig.  In absolute aantallen veel maar in relatieve aantallen is dat iets  meer dan een 0,5%. Bij andere genotsmiddelen zoals tabak is de afhankelijkheid veel groter

Kimdekim schreef op 29-06-2023 om 18:07:

[..]

Ik vind 80.000 op 11,6 miljoen dus best weinig. In absolute aantallen veel maar in relatieve aantallen is dat iets meer dan een 0,5%. Bij andere genotsmiddelen zoals tabak is de afhankelijkheid veel groter

Het kan je in aantallen meevallen, daar vindt iedereen iets anders van ook. En het klopt dat sigaretten qua afhankelijkheid op 3 staat (onder heroïne en crack) en alcohol op 5. Echter, de schade op de samenleving door rokers is véél minder groot. Zo zal het aantal verkeersdoden veroorzaakt door alcohol significant hoger zijn dan die door rokers. Of stuk gelopen relaties. Vechtpartijen. Mislukte carrières. Verloren banen. Incidenten veroorzaakt door vervaagde grenzen. Ggz problematiek. Etc  etc. 

Doe ik nu poging 2 tot m’n case resten

 

Nick90 schreef op 29-06-2023 om 07:10:

[..]

Die zijn waarschijnlijk door schade en schande wijzer geworden.

Libertine schreef op 29-06-2023 om 07:12:

[..]

Of zij nemen wel aan wat er uit wetenschappelijk onderzoek komt en passen hun leefstijl aan. We weten het niet hè!

Of geen van beide en ze stoppen er gewoon mee!

Ik heb vroeger echt wel wat gedronken, ben ook wel eens dronken geweest (aan 1x een hele leuke vent aan overgehouden 🤭). Maar nu, eigenlijk sinds ik mantelzorger ben drink ik niet meer. Stel je voor ik moet mee naar het ziekenhuis...... Soms kunnen je levens omstandigheden je ook doen besluiten om (tijdelijk) niet te drinken.

We hadden het een tijdje terug over sportkantines en verkoop van koffie en bier. Het is nu zomerstop en het financiele boekjaar is afgesloten.
Er zijn 786 bakken bier verkocht. Daarnaast zijn er 39404 losse pilsjes verkocht en 1594 speciaalbiertjes. Koffie/thee zijn er 18506 verkocht en warme chocomel 3141. Het is wel een grote vereniging.

Kimdekim schreef op 29-06-2023 om 18:07:

[..]

Ik vind 80.000 op 11,6 miljoen dus best weinig. In absolute aantallen veel maar in relatieve aantallen is dat iets meer dan een 0,5%. 

Ik vind het ook heel weinig. En ik vind het irritant dat er zo hysterisch gedaan wordt om een paar glazen bier/wijn die genuttigd worden door niet-probleemdrinkers. 

Lieveheersbeest schreef op 29-06-2023 om 20:14:

[..]

Ik vind het ook heel weinig. En ik vind het irritant dat er zo hysterisch gedaan wordt om een paar glazen bier/wijn die genuttigd worden door niet-probleemdrinkers.

Heel weinig. Heel irritant en heel hysterisch dat gezeur over die paar glazen van die niet-probleemdrinkers. Gewoon lekker blijven schenken in de sportkantine en dan met de auto naar huis #sarcasmemodus. 

https://fondsslachtofferhulp.nl/nieuws/alcohol-drugs-verkeer-nederland/#:~:text=Het%20gaat%20om%20ruim%2043.000,gevolg%20van%20rijden%20onder%20invloed.

je trekt een scheef verband want de link die je nu deelt sluit helemaal niet aan op wat ik post Het is niet mogelijk om op deze manier te praten/discussiëren.

Het wordt wel weer zo'n uit de context gerukt topic over drankgebruik in het algemeen en wat eenieders mening daarover is. 

De vraag is niet wat je vindt van alcohol en wat jouw kinderen nu doen, maar wat je zou doen in het hypothetische geval dat je kind dronken thuis komt. 

volgens mij is die vraag ruimschoots beantwoord na 7 pagina’s.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.