Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter van 17 kleedt zich abnormaal schaars

Onze dochter (17) draagt veel te korte rokjes en topjes. Nu met de warme zomerdagen merken we dat ze schrikwekkend schaars kleed en dit trekt ontzettend veel aandacht van mensen op straat. Je kunt haast zeggen dat ze bij niks aan heeft, dit hebben vrouwlief en ik ontdekt toen we haar toevallig buiten zagen lopen met haar beste vriendin. 

We hebben het diezelfde avond nog bespreekbaar gemaakt en ook het voorstel gedaan om haar kleding voor haar te kopen --> luchtige zomerjurken bijvoorbeeld die ook heerlijk zijn in de zomer en er leuk uitzien. 

Helaas weigert ze hierbij en stopt dan het gesprek om vervolgens scheldend naar haar eigen kamer te vluchten. 

Als vader weet ik even niet meer wat te doen, ik wil haar graag beschermen maar op deze manier lokt ze het enkel uit. 

Ik snap dat tiener rond deze leeftijd van attentie houden en het leuk vinden om wat uit te proberen en net over het randje te gaan maar dit gaat veel te ver. 

Als kers op de taart had ze begin deze week op de zonnige dag een zeer kort lederen rokje aan met daaronder een string. Toen ze thuis kwam is ze meteen naar haar kamer gerend om kleding te verwisselen maar mijn vrouw merkte het die ochtend vlak voordat ze de deur uiting al op. 

Wat doen oh wat doen...


Bijzonder dat jij weet dat ze een string onder haar rokje droeg

Wat te doen? Niets. 

Ja, bij jezelf te rade gaan: waarom kom je met dit soort rare gedachten zoals de zomerjurken voor je zeventienjarige dochter te gaan uitzoeken. Waarom vind je haar kleding een probleem en waarom moet jij dat oplossen. Waarom laat je haar niet gewoon met rust over dit onderwerp. 

 

String onder een kort LEREN rokje? Tuurlijk.Jodelt ze er ook nog bij?


https://www.youtube.com/watch?v=OwzpOJeV0JM

Laat vrouwen dragen wat ze willen. Sommige mannen maken er iets seksistisch van. Educate them. Seksisme is zo ouderwets. 

Poezie schreef op 13-06-2021 om 22:00:

Bijzonder dat jij weet dat ze een string onder haar rokje droeg

als het een lederen rokje is en strak zit zie je de vorm van de string.. misschien was dat het geval.

als het een los lederen rokje is zie je het idd niet.

Ik snap aan de ene kant wel wat je bedoeld..

het is wel een stijl tegen woordig ik bedoel ik draag zelf leggings en broeken met hoge taille en bij mij is ook  de lichaams vorm en een stukje buik te zien soms met dit warme weer draag ik er bijvoorbeeld croptops op, maar als je het idee hebt dat ze echt te korte dingen draagt zoals echt korte rokjes enzo zou ik niet meteen overstappen naar een zomer jurk want voor haar is dat dan het tegen over gestelde van haar stijl en meestal op die leeftijd vinden ze een zomerjurk dan oudbollig. Je hebt ook van die mooie zomerjurken die dan wel op je lichaam aan sluiten misschien vind ze dat wat?

Misschien Kun je kijken in haar stijl maar dan een rokje die net is langer is dan dat ze draagt maar er ook weer nier gereformeerd uit ziet dus ook weer niet te lang. Dat je elkaar wat tegemoed komt daarin zodat ze toch nog trouw is aan haar eigen stijl.

Ik zou geen kleding gaan kopen voor een meisje van 17. Dat kunnen die over het algemeen echt niet waarderen. Ik vind wel dat je bespreekbaar kunt maken dat weinig verhullende kleding niet in elke situatie gepast is. Op school bijvoorbeeld, of op een eventuele bijbaan. Dat ze haar lichaamsvormen graag accentueert kan ook met meer verhullende kleding. Je billen hoeven niet voor iedereen zichtbaar te zijn.
Wat dragen haar vriendinnen? Lopen die er ook zo schaars gekleed bij?

Ïk zou haar graag beschermen, maar op deze manier lokt ze het enkel uit"

Wat lokt ze uit? Ben jij een van die mannen die vinden dat schaars geklede dames aangerand mogen worden of zo?

Ze zal op een bepaald moment aangesproken door werkgevers of op school als ze er zo bij loopt. Verder zou ik haar haar eigen keus laten maken hierin.

Lennart_DenBosch

Lennart_DenBosch

14-06-2021 om 10:11 Topicstarter

Bedankt voor alle response. Helaas krijg ik wel het gevoel dat ik nu aangevallen wordt. Dat is jammer, ik wil enkel het beste en hoe ze er nu bij loopt is echt niet okee. Ik zal mij er minder mee bemoeien en haar vrij in keus door laten gaan, ze komt er vanzelf wel achter dat ze er veel te uitdagend bijloopt als ze door anderen aangesproken wordt. 

MamaE schreef op 14-06-2021 om 09:54:

Ik zou geen kleding gaan kopen voor een meisje van 17. Dat kunnen die over het algemeen echt niet waarderen. Ik vind wel dat je bespreekbaar kunt maken dat weinig verhullende kleding niet in elke situatie gepast is. Op school bijvoorbeeld, of op een eventuele bijbaan. Dat ze haar lichaamsvormen graag accentueert kan ook met meer verhullende kleding. Je billen hoeven niet voor iedereen zichtbaar te zijn.
Wat dragen haar vriendinnen? Lopen die er ook zo schaars gekleed bij?

Haar vriendinnen lopen er niet schaard gekleed bij en die vinden het ook maar een beetje "te" van het goede. Bedankt voor je reactie... daar kan ik wat mee!!

Rachel. schreef op 14-06-2021 om 09:10:

[..]

als het een lederen rokje is en strak zit zie je de vorm van de string.. misschien was dat het geval.

als het een los lederen rokje is zie je het idd niet.

Dat was inderdaad het geval. Je kon eigenlijk gewoon haar achterwerk zien en ze liep niet over het strand maar kwam net terug van haar vrijwilligerswerk. 

Rachel. schreef op 14-06-2021 om 09:16:

Ik snap aan de ene kant wel wat je bedoeld..

het is wel een stijl tegen woordig ik bedoel ik draag zelf leggings en broeken met hoge taille en bij mij is ook de lichaams vorm en een stukje buik te zien soms met dit warme weer draag ik er bijvoorbeeld croptops op, maar als je het idee hebt dat ze echt te korte dingen draagt zoals echt korte rokjes enzo zou ik niet meteen overstappen naar een zomer jurk want voor haar is dat dan het tegen over gestelde van haar stijl en meestal op die leeftijd vinden ze een zomerjurk dan oudbollig. Je hebt ook van die mooie zomerjurken die dan wel op je lichaam aan sluiten misschien vind ze dat wat?

Misschien Kun je kijken in haar stijl maar dan een rokje die net is langer is dan dat ze draagt maar er ook weer nier gereformeerd uit ziet dus ook weer niet te lang. Dat je elkaar wat tegemoed komt daarin zodat ze toch nog trouw is aan haar eigen stijl.

Heel erg bedankt voor een reactie waar ik een kant mee op kan! Ik zal je adviezen meenemen en meteen toepassen. Ik zal het nog eens bespreekbaar maken maar op een wat luchtigere manier waarin ze zelf de opties kan neerleggen. Top!

Bedankt!

Ik vindt het erg jammer dat je zo aangevallen wordt. Ik ben het met je eens dat dit "uitlokt", hoewel niemand het recht heeft een persoon ongewild aan te raken o.i.d. 

Echter begrijp ik uw zorgen, sommige jongens / mannen nemen hier aanstoot aan en je wilt als ouder voorkomen dat jou dochter straks iets overkomt. 

En wat krijg je dan te horen; Ja ze liep er ook bij als een sloerie, als dat mijn dochter was geweest ging ze zo de deur niet uit! etc etc

Ik ben inmiddels 20 jaar alleenstaand, heb mijn kinderen grotendeels alleen opgevoed, bij moeilijke onderwerpen ging het precies hetzelfde als bij je dochter, boos en wegvluchten. Tot ik op een gegeven moment dacht hoe kan ik doordringen zonder dat er een vluchtweg is. Tijdens een ritje op de snelweg ben ik het gesprek aangegaan, rustig en gezegd dat het ik bezorgd ben en ik advies geef, maar wel vindt dat het besproken moet worden, dat hij erover na kan denken en zelf een keuze zal moeten maken.

Nu hoef je natuurlijk niet direct de auto in te springen met je dochter, maar ik denk dat het goed is dat je haar allereerst verteld over hoe bezorgd jullie zijn, dat jullie haar advies willen geven en dat zij hier even goed over na moet denken. Dat als ze graag luchtig gekleed is, jullie dat prima vinden maar dat het wel beschaafd moet blijven. Leg haar duidelijk en rustig uit dat helaas niet iedereen goede bedoelingen heeft, dat ze een leuke meid is, maar jullie willen voorkomen dat er misbruik van haar wordt gemaakt en ze straks door haar omgeving als sloerie wordt uitgemaakt en mocht ze echt de verkeerde treffen dat anderen haar confronteren met; je hebt het zelf uitgelokt door hoe je erbij liep. 

Het risico dat ze boos wordt en naar haar kamer vlucht blijft natuurlijk aanwezig, maar geef niet op.

Ze kunnen hier van alles roepen van laat haar met rust en laat haar zelf bepalen, uiteindelijk zijn jullie de ouders en voelen jullie je er niet prettig bij. Jullie zijn haar verantwoordelijke dus is het helemaal niet vreemd dat jullie met haar hierover in gesprek gaan.

veel succes

Pippeltje schreef op 14-06-2021 om 10:00:

Ïk zou haar graag beschermen, maar op deze manier lokt ze het enkel uit"

Wat lokt ze uit? Ben jij een van die mannen die vinden dat schaars geklede dames aangerand mogen worden of zo?

Ze zal op een bepaald moment aangesproken door werkgevers of op school als ze er zo bij loopt. Verder zou ik haar haar eigen keus laten maken hierin.

Mag ik vragen waar dit op slaat?

Sorry maar omdat je een bezorgde ouder bent, wordt je ook maar meteen als aanrander bestempelt? 

Kom toch op zeg.... dus school of werkgever mag haar wel hierop aanspreken, maar een ouder niet?

Of moet het het zover komen dat haar iets overkomt en dat jullie dan met z'n allen roepen; je had haar moeten beschermen, ze lokte het zelf uit, als dat mijn dochter was , die liep er zo niet bij, etc etc.

Iedereen voed zijn/ haar kinderen op zoals zij denken dat dit goed is voor hun kind.

En eerlijk gezegd ben ik blij te zien dat deze ouders hun kop niet in het zand steken, hun bezorgdheid uiten en haar advies geven.

Romi-1997 schreef op 14-06-2021 om 11:20:

Ik vindt het erg jammer dat je zo aangevallen wordt. Ik ben het met je eens dat dit "uitlokt", hoewel niemand het recht heeft een persoon ongewild aan te raken o.i.d.

Echter begrijp ik uw zorgen, sommige jongens / mannen nemen hier aanstoot aan en je wilt als ouder voorkomen dat jou dochter straks iets overkomt.

En wat krijg je dan te horen; Ja ze liep er ook bij als een sloerie, als dat mijn dochter was geweest ging ze zo de deur niet uit! etc etc

Nu hoef je natuurlijk niet direct de auto in te springen met je dochter, maar ik denk dat het goed is dat je haar allereerst verteld over hoe bezorgd jullie zijn, dat jullie haar advies willen geven en dat zij hier even goed over na moet denken. Dat als ze graag luchtig gekleed is, jullie dat prima vinden maar dat het wel beschaafd moet blijven. Leg haar duidelijk en rustig uit dat helaas niet iedereen goede bedoelingen heeft, dat ze een leuke meid is, maar jullie willen voorkomen dat er misbruik van haar wordt gemaakt en ze straks door haar omgeving als sloerie wordt uitgemaakt en mocht ze echt de verkeerde treffen dat anderen haar confronteren met; je hebt het zelf uitgelokt door hoe je erbij liep.

Ik kan hier echt zo chagrijnig van worden dat dit anno 2021 nog wordt gedacht of als tip wordt meegegeven. Ongelooflijk  

Door vrouwen te zeggen dat ze zich niet zo mogen en kunnen kleden blijven we bevestigend in het rolpatroon dat zij objecten zijn. Door ze sloerie te noemen bijvoorbeeld. En dat mannen er aanstoot aan nemen. Dat het iets uitlokt. Wtf!

Hou toch op met dat seksisme! Ook als vrouwen moeten we daarmee stoppen. Stop met de focus leggen op het aanpassen van de vrouw en hen te beschermen. Voed die zonen en mannen op! Zij zijn het probleem! En zolang vrouwen leren (en opdragen) zich aan te passen houden we dat probleem in stand. 

Beschaafd kleden. Tsssss. Het wordt tijd dat mannen leren zich beschaafd te gedragen. 


Heel erg bedankt voor een reactie waar ik een kant mee op kan! Ik zal je adviezen meenemen en meteen toepassen. Ik zal het nog eens bespreekbaar maken maar op een wat luchtigere manier waarin ze zelf de opties kan neerleggen. Top!

Bedankt!

Super! Hopelijk kunnen jullie elkaar tegemoed komen daarin en beseft ze ook dat ze ook wat meer bedekt een hartstikke mooie dame is.😁

Jullie moeten allemaal niet eigen verhalen hierover gaan maken.

het gaat hier over zijn dochter en hoe hun er als ouders over denken. Niet over hoe iedereen de wereld ziet, het gaat specifiek over zijn dochter.

ieder heeft zijn eigen opvoeding en past dat aan in zijn of haar gezin. Maar dat betekend niet dat je met stenen kan gaan gooien omdat iemand het anders dan jou doet, dan kan je beter niks zeggen. En laten we al helemaal niet met feminisme beginnen dat is weer een ander topic.

we hebben het hier over iemand zijn kind geen kranten artikel.

Libertine schreef op 14-06-2021 om 11:31:

[..]

Ik kan hier echt zo chagrijnig van worden dat dit anno 2021 nog wordt gedacht of als tip wordt meegegeven. Ongelooflijk

Door vrouwen te zeggen dat ze zich niet zo mogen en kunnen kleden blijven we bevestigend in het rolpatroon dat zij objecten zijn. Door ze sloerie te noemen bijvoorbeeld. En dat mannen er aanstoot aan nemen. Dat het iets uitlokt. Wtf!

Hou toch op met dat seksisme! Ook als vrouwen moeten we daarmee stoppen. Stop met de focus leggen op het aanpassen van de vrouw en hen te beschermen. Voed die zonen en mannen op! Zij zijn het probleem! En zolang vrouwen leren (en opdragen) zich aan te passen houden we dat probleem in stand.

Beschaafd kleden. Tsssss. Het wordt tijd dat mannen leren zich beschaafd te gedragen.

het gaat niet om seksisme, het gaat om bescherming van jou kind.

en ja het wordt tijd dat mannen zich leren te gedragen, maar tijden zijn veranderd, we leven helaas in een nog dichter bevolkt Nederland met verschillende opvattingen en normen en waarden. Wat voor jou normaal is, is het voor een ander niet. Waar jij vindt dat mannen zich horen in te houden, vinden anderen dat niet. Het is hard maar de werkelijkheid, ja ook anno 2021 en er zullen nog vele jaren volgen..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.