Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter wil vriendje niet mee naar huis nemen


Valdemar schreef op 15-01-2023 om 23:55:

Sorry om het zo direct te brengen:
Je dochter heeft geen vriendje, ze heeft een scharrel waarmee ze lekker kan neuken.
Et voila: daarom brengt ze hem niet mee naar huis.

Eerlijk: ik zou me er niet mee moeien, zeker niet als je dochter al 18 is. Verbieden om bij hem te gaan slapen,

Offtopic: Laat dat sorry maar weg als je het toch zo brengt. Ken je echt geen synoniemen voor dat platvloerse woord? We zijn geen Neanderthalers meer toch.

Je vraagt je af wat er te verbergen valt lijkt me zo. Je krijgt toch een gevoel van, waarom komt hij hier niet? Is hij autistisch of schaamt je dochter zich voor hem? Ik vind het maar raar dat hij zelf niet al bij jullie is geweest.
Maar ja je dochter is bijna volwassen en je kan haar en zeker hem niet dwingen.

je hebt naar mijn idee een stap overgeslagen. Ik had gezegd dat je hem eerst wilde ontmoeten voordat ze daar mocht blijven slapen.

Misschien is het handig om eerst te weten of je dochter daadwerkelijk een relatie met deze jongen heeft.
Mijn zoon bleef ook regelmatig bij een meisje slapen.
Na een tijdje vroeg ik ook of we haar eens konden ontmoeten, simpelweg omdat we gewoon benieuwd naar haar waren.
Voor haar nam hij zijn vriendinnen ook gewoon mee naar huis, dus ik begreep niet waarom we haar nog nooit gezien hadden.
Mijn zoon vertelde toen dat hij geen relatie met dit meisje had, dat ze fwb waren.
Hij vond het dus niet nodig om haar in ons gezin te introduceren.
Dat gezegd hebbende, ik vind het wel heel normaal dat je degene wilt ontmoeten waar je dochter regelmatig de nacht bij doorbrengt.
Dus mocht het wel meer zijn dan fwb zou ik gewoon het gesprek aangaan en vragen of ze hem toch eens meeneemt.
Wellicht kan hij haar een keer op komen halen, een bak koffie bij jullie drinken en met je dochter weer vertrekken naar zijn zijn huis.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

16-01-2023 om 04:35

@Tover-Feetje:
Bedankt, jij verwoordt het beter dan ik, maar we bedoelen ongeveer hetzelfde. 

@Max88:
Is neuken tegenwoordig platvloers? Iets dat je moet camoufleren?
Laat die meid toch lekker genieten en vertrouw op de voorlichting die je gegeven hebt.

@Angela1967:
Ik heb een lekker realistisch wereldbeeld waarin mensen met elkaar neuken louter omdat de lust er is. Daarbij kan het ook zijn dat je elkaar regelmatig blijft zien puur voor de seks.  

Ik heb, ook als puber, nooit vriendjes mee naar huis genomen. Het paste gewoon niet bij de stabiele relaties thuis (of het beeld wat ik daarvan had dus). 
Ik ging met vreemde vogels en buitenlanders. Het heeft een behoorlijke wissel getrokken op mijn ontwikkeling op dat gebied. Ik had een goede band met mijn ouders, daar lag het niet aan. Maar ze hoefden voor mijn gevoel dat soort dingen niet te weten. Ingewikkeld verhaal, maar ik snap TO en dochter wel een beetje.
Ik snap alleen niet dat zogenaamd lekker realistische (maar zeer beperkte) wereldbeeld niet waarmee wordt ingevuld hoe de relatie zou kunnen zijn voor dochter (lekker neuken, rest boeie). Laat haar!

Je voelt je vrijer en lichter als je niet iedereen inlicht over je plannen. Het wordt alleen maar moeilijker als iedereen zijn neus erin steekt en het heeft 0 voordeel.

Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaat dat kind lekker.

Dat kan heel goed hoor, wat Valdemar en Toverfeetje zeggen. Ze zal dat tegen jullie natuurlijk nooit zeggen, maar misschien vindt ze dit wel helemaal geen relatie en is het meer 'daten' voor de seks of is ze het nog aan het onderzoeken. Ik had vroeger ook zo'n 'vriendje' zonder een relatie te hebben. Gewoon iemand waarmee je van alles uitprobeert, maar waar je verder echt niks mee wilt. Dat was zeker niet iets waarbij ik mijn ouders betrok, maar gelukkig woonde ik op kamers. 

Bemoei je er gewoon niet mee. Als ze iemand heeft waarmee ze een toekomst wil opbouwen, dan neemt ze hem vroeg of laat best wel mee naar huis. Behalve als je er zo om blijft zeuren. Dan krijgt het veel teveel lading en zou ik het ook vertikken. 

dan lees je niet goed, ze zeurt er helemaal niet om.
Mijn dochter is 16. Ik zou het niet oke vinden als ze nu een vriendje krijgt en volgende week zegt ik blijf bij hem slapen terwijl ik hem nog niet gezien heb en dat gaat zo een half jaar door.

Biscuitje schreef op 15-01-2023 om 22:53:

Ik zou het niet fijn vinden als mijn dochter van 17 bij een vriendje zou slapen die ik nog nooit heb gezien. Ik weet niet of ik het zou verbieden maar ik zou er zeker op aandringen dat hij eens langs komt, bij voorkeur voordat ze daar blijft slapen. Dat is inmiddels een gepasseerdstation maar ik vind het dus echt raar dat ze al een half jaar iets hebben en zij regelmatig daar is maar hij nog nooit een keer bij jullie is geweest. Al is het maar even een kopje koffie drinken ofzo.

Veel (bijna) 18-jarigen wonen op kamers. Alsof je die kan verbieden om bij jongens te slapen. Dan weet je ook echt niet alle ins en outs en wie het zijn. Verbieden op deze leeftijd vind ik heel vreemd en kinderachtig. 

Ik vond het ook niet nodig dat mijn ouders mijn toenmalige vriendje zouden ontmoeten, omdat het voor mij twee verschillende 'werelden' waren die voor mij geen overlap hoefden te hebben. Als mijn ouders hadden gezegd dat het logeren bij hem dan ook niet meer mocht, zou dat mijn communicatie en relatie met mijn ouders zeker negatief hebben beïnvloed.
Wat ik niet zo goed snap is dat je letterlijk ziet dat ze dichtklapt in jullie gesprek als jij het er over hebt, dus er lijkt me wel echt iets aan de hand te zijn? En ook vaag dat je niet weet (vraag jij het niet of geeft zij er geen antwoord op?) of het een relatie is of niet. 

Ik kan me je nieuwsgierigheid voorstellen, maar vind jouw wens echt ondergeschikt aan de goede reden die je dochter geeft. 

Voor haar voelt het als een volgende stap als ze hem mee naar huis neemt. Ze zegt dat het dan meteen 'zo officieel' wordt. Ik kan dat prima begrijpen. Als ze hem meeneemt, gaat hij er thuis bij horen. Daar is ze nog niet aan toe. 

Heel goed dat ze daarover nadenkt en niet te hard van stapel loopt. 

Laat haar haar eigen tempo bepalen. Zo'n volgende stap moet je absoluut niet afdwingen! 

Valdemar schreef op 16-01-2023 om 04:35:

@Angela1967:
Ik heb een lekker realistisch wereldbeeld waarin mensen met elkaar neuken louter omdat de lust er is. Daarbij kan het ook zijn dat je elkaar regelmatig blijft zien puur voor de seks.

Nouuuu Valdemar, ik geloof niet dat we jouw wereldbeeld lekker realistisch moeten noemen.

TO: Heeft ze gezegd dat ze een relatie hebben en dat hij haar vriend is?

Ingrid18 schreef op 15-01-2023 om 20:53:

[..]

Nee hoor moeder belde mij om te vragen of ik akkoord ging dat mijn dochter daar bleef slapen. Ze had het namelijk vervelend gevonden als ik dit niet zou weten. Niks raars aan, alleen maar netjes

Zij is 18 en geen 8. Natuurlijk is dat raar. Je kind meldt zelf, ik kom niet huis vandaag. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.