Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter wil vriendje niet mee naar huis nemen


Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 22:11 Topicstarter

Kikki39 schreef op 15-01-2023 om 21:56:

maar de reden waarom hij niet komt heeft ze dus nog niet gezegd?


Ik moet wel zeggen, ik had vroeger ook 2 jaar een vriend en die is volgens mij ook amper bij ons thuis geweest. Hij had thuis een zolder en daar konden we mooi zitten. Bij mij thuis zou ik niet eens met hem naar boven mogen toendertijd. Is dat bij jullie misschien ook aan de orde?

De reden heeft ze inderdaad nog niet gezegd. Ik zou het natuurlijk weleens kunnen vragen maar wil het ook weer niet zo groot maken en ze ziet het alleen maar als bemoeien en zeuren. Ik neig er nu toch naar om het maar gewoon te laten voor wat het is en dat ze zelf maar moet bekijken wanneer ze hem een keer wel of niet wil meebrengen.

Ingrid18 schreef op 15-01-2023 om 21:27:

[..]

We drammen helemaal niet. We hebben het er amper over en straffen is wel een heel groot woord.

Ik krijg in mijn omgeving zo vaak rare blikken als ik vertel dat ze bij een jongen slaapt die we nog nooit hebben gezien maar blijkbaar is het toch niet zo raar als ik hier de reacties lees.

Ze mag daar niet slapen als ze hem niet voorstelt is natuurlijk gewoon een straf voor je dochter. 

Het is misschien maar net in welke omgeving je woont. Ze is bijna 18 dus dat ze daar slaapt vind ik niet zo gek. 

Maar ze vertelt over haar relatie, blijft daar slapen terwijl je het weet. (Ze zegt niet dat ze bij een vriendin slaapt terwijl ze stiekem bij hem slaapt).Ik zie niet zoveel geks. Als ze er aan toe is stelt ze hem vanzelf een keer voor.

Onze oudste is ook best wel terughoudend met dit soort dingen en die hebben we wel wat gestimuleerd om z’n vriendinnetje eens mee te nemen, maar vooral door een concreet moment voor te stellen: ‘We gaan komend weekend pizza eten, vraag anders of … ook zin heeft om mee te komen eten?’ Gewoon iets onbenulligs, maar toen kon hij iets concreets aan haar vragen/voorstellen en was voor hem de drempel weg. Daarna kwam ze ook gewoon bij ons over de vloer. Alsof onze oudste zelf ook even een drempel over moest geholpen (en dat ken ik wel van hem, dat hij soms eindeloos tegen iets aanhikt). 

Ik vind het als je thuis woont wel normaal om ook met je vriendje/vriendinnetje bij jou thuis te komen en aan de ouders voor te stellen. Ik was zelf nogal laat in de liefde, maar ik heb mijn vriend wel binnen een half jaar kennis laten maken met mijn ouders.
Als wij uit eten gingen, werden de partners altijd meegevraagd en ook bijvoorbeeld op een verjaardag en met kerst. Niet dat ze er altijd bij waren, maar ze waren wel uitgenodigd.

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 22:23 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 15-01-2023 om 22:13:

[..]

Ze mag daar niet slapen als ze hem niet voorstelt is natuurlijk gewoon een straf voor je dochter.

Het is misschien maar net in welke omgeving je woont. Ze is bijna 18 dus dat ze daar slaapt vind ik niet zo gek.

Maar ze vertelt over haar relatie, blijft daar slapen terwijl je het weet. (Ze zegt niet dat ze bij een vriendin slaapt terwijl ze stiekem bij hem slaapt).Ik zie niet zoveel geks. Als ze er aan toe is stelt ze hem vanzelf een keer voor.

Dat niet mogen slapen is in zekere zin wel een straf voor haar. Daar heb je zeker gelijk in maar het is zeker niet onze intentie geweest om dit zo te doen. Het lijkt ons juist eens leuk om hem te leren kennen. We zien hoe blij ze van hem wordt en dan wil je toch eens weten wie haar zo blij maakt. 

Ik zal het er anders met haar over hebben en dat wanneer ze eraan toe is dat hij van harte welkom is en wanneer ze bij hem wil blijven slapen in het weekend dat dit wel gewoon mag. 

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 22:25 Topicstarter

MamaE schreef op 15-01-2023 om 22:23:

Ik vind het als je thuis woont wel normaal om ook met je vriendje/vriendinnetje bij jou thuis te komen en aan de ouders voor te stellen. Ik was zelf nogal laat in de liefde, maar ik heb mijn vriend wel binnen een half jaar kennis laten maken met mijn ouders.
Als wij uit eten gingen, werden de partners altijd meegevraagd en ook bijvoorbeeld op een verjaardag en met kerst. Niet dat ze er altijd bij waren, maar ze waren wel uitgenodigd.

Zo ben ik het ook gewend. Toen ik die leeftijd had had ik ook een vriendje en die kwam ook bij ons thuis. Ik had het geeneens in mijn hoofd moeten halen om bij een jongen te gaan slapen die mijn ouders niet kenden. 

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 22:29 Topicstarter

-Nienke- schreef op 15-01-2023 om 22:16:

Onze oudste is ook best wel terughoudend met dit soort dingen en die hebben we wel wat gestimuleerd om z’n vriendinnetje eens mee te nemen, maar vooral door een concreet moment voor te stellen: ‘We gaan komend weekend pizza eten, vraag anders of … ook zin heeft om mee te komen eten?’ Gewoon iets onbenulligs, maar toen kon hij iets concreets aan haar vragen/voorstellen en was voor hem de drempel weg. Daarna kwam ze ook gewoon bij ons over de vloer. Alsof onze oudste zelf ook even een drempel over moest geholpen (en dat ken ik wel van hem, dat hij soms eindeloos tegen iets aanhikt).

Misschien is het bij haar ook wel een drempel waar ze overheen moet en als ze dat dan eenmaal heeft gedaan dat ze dan achteraf ook denkt van wat deed ik moeilijk. Uiteindelijk wordt het er alleen maar makkelijker op. Zij hoeft dan niet meer door weer en wind iedere keer naar hem toe te fietsen en kan hij ook eens hier blijven slapen als het zo uitkomt.

Ingrid18 schreef op 15-01-2023 om 22:25:

[..]

Zo ben ik het ook gewend. Toen ik die leeftijd had had ik ook een vriendje en die kwam ook bij ons thuis. Ik had het geeneens in mijn hoofd moeten halen om bij een jongen te gaan slapen die mijn ouders niet kenden.

Ik had mijn eerste relatie pas toen ik 27 was en al op mezelf woonde. Mijn zus was 14 bij haar eerste vriendje. No way dat ze daar mocht blijven slapen zonder dat mijn ouders hem kenden. Heb ik zelf wel gedaan trouwens, maar mijn inmiddels man en ik woonden ook niet echt bij elkaar in de buurt dus we sliepen bijna altijd bij elkaar als we elkaar zagen.

precies dat, ze heeft al heel vaak bij die jongen geslapen. Ik vind echt wel dat ze hem dan aan jullie voor kan stellen. Ik ind het eerlijk gezegd best vreemd, die ouders kennen haar al een half jaar en daar slaapt ze al en jullie hebben hem nog nooit gezien. 

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 22:41 Topicstarter

Kikki39 schreef op 15-01-2023 om 22:34:

precies dat, ze heeft al heel vaak bij die jongen geslapen. Ik vind echt wel dat ze hem dan aan jullie voor kan stellen. Ik ind het eerlijk gezegd best vreemd, die ouders kennen haar al een half jaar en daar slaapt ze al en jullie hebben hem nog nooit gezien.

Ja dat is toch ook gewoon raar. Ze kan het ook heel goed vinden met zijn ouders. Ze zat juist pas nog te vertellen dat het zo'n leuk en ontspannen gezin is net zoals bij ons thuis. Maar hier thuis uitnodigen doet ze niet. Als ze nu gewoon eens kan uitleggen waarom dit is dan vind ik dat prima maar zelfs dat doet ze niet. Dan verteld ze dingen over hem en over zijn school/studie etc en dan weet ik werkelijk niet over wie ze het heeft ( alleen van een foto).

Ik zou het niet fijn vinden als mijn dochter van 17 bij een vriendje zou slapen die ik nog nooit heb gezien. Ik weet niet of ik het zou verbieden maar ik zou er zeker op aandringen dat hij eens langs komt, bij voorkeur voordat ze daar blijft slapen. Dat is inmiddels een gepasseerdstation maar ik vind het dus echt raar dat ze al een half jaar iets hebben en zij regelmatig daar is maar hij nog nooit een keer bij jullie is geweest. Al is het maar even een kopje koffie drinken ofzo.

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 23:01 Topicstarter

Biscuitje schreef op 15-01-2023 om 22:53:

Ik zou het niet fijn vinden als mijn dochter van 17 bij een vriendje zou slapen die ik nog nooit heb gezien. Ik weet niet of ik het zou verbieden maar ik zou er zeker op aandringen dat hij eens langs komt, bij voorkeur voordat ze daar blijft slapen. Dat is inmiddels een gepasseerdstation maar ik vind het dus echt raar dat ze al een half jaar iets hebben en zij regelmatig daar is maar hij nog nooit een keer bij jullie is geweest. Al is het maar even een kopje koffie drinken ofzo.

Ben echt blij om dit te lezen.

Dat hele voorstellen hoeft ook niks groots te zijn.

Gewoon even een praatje, wat drinken en dan gewoon lekker met zijn twee naar boven.

Doen ze bij hem thuis ook.

Hoe fijn is het om dit ook gewoon in je eigen huis te kunnen doen.

Biscuitje schreef op 15-01-2023 om 22:53:

Ik zou het niet fijn vinden als mijn dochter van 17 bij een vriendje zou slapen die ik nog nooit heb gezien. Ik weet niet of ik het zou verbieden maar ik zou er zeker op aandringen dat hij eens langs komt, bij voorkeur voordat ze daar blijft slapen. Dat is inmiddels een gepasseerdstation maar ik vind het dus echt raar dat ze al een half jaar iets hebben en zij regelmatig daar is maar hij nog nooit een keer bij jullie is geweest. Al is het maar even een kopje koffie drinken ofzo.

Mee eens

BrightEchidna89

BrightEchidna89

15-01-2023 om 23:55

Sorry om het zo direct te brengen:
Je dochter heeft geen vriendje, ze heeft een scharrel waarmee ze lekker kan neuken. 
Et voila: daarom brengt ze hem niet mee naar huis.

Eerlijk: ik zou me er niet mee moeien, zeker niet als je dochter al 18 is. Verbieden om bij hem te gaan slapen,

Valdemar schreef op 15-01-2023 om 23:55:

Sorry om het zo direct te brengen:
Je dochter heeft geen vriendje, ze heeft een scharrel waarmee ze lekker kan neuken.
Et voila: daarom brengt ze hem niet mee naar huis.

Eerlijk: ik zou me er niet mee moeien, zeker niet als je dochter al 18 is. Verbieden om bij hem te gaan slapen,

 ze liegt dat ze ook met hem praat enzo? 

Wat een belachelijk wereldbeeld heb jij op dit tijdstip vd avond.

Gr Angela 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.