Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochters eerste vriend


Toen ik op die leeftijd bij mijn schoonouders kwam, vond ik het juist fijn dat ik gewoon aan kon schuiven in het ritme van hun leven. Dus niks speciaals, niks moeilijks, niks beladen. Heb vanaf dag 1 mijn schoonmoeder vertrouwd, juist omdat ze me als 'één van hen' behandelde. Hoe meer ontspannen jij bent, hoe meer ontspannen de vriend van je dochter is, hoe fijner het verloopt. 

Suish schreef op 21-08-2021 om 15:09:

Jemig, gun je dochter ervaring met seks. Ik ben nu al jaren het huis uit maar dat gezeur over seks heb ik nooit begrepen. Beter dat ze dat veilig thuis kunnen ontdekken of wil je ze wegjagen zodra ze 18 zijn?

Kind is 15. Nog veel te jong  .

Voor haar 16de zou er toch écht helemaal niemand op haar kamer moeten zijn wat mij betreft. Wordt ze creatief van als ze toch persé ergens seks wil hebben  .

(Of ze moet al een stabiele relatie van 2 jaar hebben op haar 15de. Wie weet dat ik er dan anders tegenover sta. Maar het klinkt alsof dochter opstartster nog maar maximaal 3 maanden samen is met hem.)

Marty1984 schreef op 21-08-2021 om 15:27:

[..]

Kind is 15. Nog veel te jong .

Voor haar 16de zou er toch écht helemaal niemand op haar kamer moeten zijn wat mij betreft. Wordt ze creatief van als ze toch persé ergens seks wil hebben .

(Of ze moet al een stabiele relatie van 2 jaar hebben op haar 15de. Wie weet dat ik er dan anders tegenover sta. Maar het klinkt alsof dochter opstartster nog maar maximaal 3 maanden samen is met hem.)

Waarom veel te jong? Op basis waarvan bepaal je dat? De ene 15 jarige is de andere niet. 

En creatief mag wel? Wat je dan zegt: het mag wél maar alleen als je dingen stiekem doet. Dat vind ik pas een vreemde manier om met je eigen kind om te gaan. Lijkt me rare basis om vertrouwen te hebben. 

En wanneer is een relatie stabiel? Ik had op mijn 15e een stabiele relatie maar dat weet je dus altijd pas achteraf. Niemand kan in de toekomst kijken, alleen naar deze dag. Dus als het stabiel voelt, dan is dat toch prima? En anders hoop je toch gewoon dat het een plezierige ervaring was? Je kunt ook plezier hebben met iemand die niet tot je dood je partner blijft toch?

Ontvang die jongen gewoon gezellig en voeder hem met lekker eten. Stuur je dochter om de pil.

Marty1984 schreef op 21-08-2021 om 15:27:

[..]

Kind is 15. Nog veel te jong .

Voor haar 16de zou er toch écht helemaal niemand op haar kamer moeten zijn wat mij betreft. Wordt ze creatief van als ze toch persé ergens seks wil hebben .

(Of ze moet al een stabiele relatie van 2 jaar hebben op haar 15de. Wie weet dat ik er dan anders tegenover sta. Maar het klinkt alsof dochter opstartster nog maar maximaal 3 maanden samen is met hem.)

Ach joh, 15 is tegenwoordig echt de leeftijd waarop ze met seks beginnen hoor. Niet bij jou of hem thuis, dan wel ergens in een steegje of duinen. Maak je maar geen illusies.

Herfstappeltaart schreef op 21-08-2021 om 15:51:

[..]

Ach joh, 15 is tegenwoordig echt de leeftijd waarop ze met seks beginnen hoor. Niet bij jou of hem thuis, dan wel ergens in een steegje of duinen. Maak je maar geen illusies.

En niet alleen tegenwoordig! Sterker nog, de leeftijd waarop jongeren voor het eerst seks hebben, wordt steeds hoger. Dus 'wij' waren er vroeger bij dan de generatie van nu

Mijn tante was 14 toen ze met mijn oom had en ze zijn bij elkaar gebleven tot hij overleed. Dus tienerliefde kan wel degelijk heel serieus zijn. 

Herfstappeltaart schreef op 21-08-2021 om 15:51:

[..]

Ach joh, 15 is tegenwoordig echt de leeftijd waarop ze met seks beginnen hoor. Niet bij jou of hem thuis, dan wel ergens in een steegje of duinen. Maak je maar geen illusies.

Juist niet meer. Vroeger juist eerder.

Marty1984 schreef op 21-08-2021 om 15:27:

[..]

Kind is 15. Nog veel te jong .

Voor haar 16de zou er toch écht helemaal niemand op haar kamer moeten zijn wat mij betreft. Wordt ze creatief van als ze toch persé ergens seks wil hebben .

(Of ze moet al een stabiele relatie van 2 jaar hebben op haar 15de. Wie weet dat ik er dan anders tegenover sta. Maar het klinkt alsof dochter opstartster nog maar maximaal 3 maanden samen is met hem.)

Ja, die 15-jarigen moeten het maar in een steegje doen, met 16 pas in bed... 

Why?

irmama schreef op 21-08-2021 om 17:13:

[..]

Juist niet meer. Vroeger juist eerder.

Nee hoor. Mijn nu dertigers waren ook zo'n vijftien jaar.

Herfstappeltaart schreef op 21-08-2021 om 18:34:

[..]

Nee hoor. Mijn nu dertigers waren ook zo'n vijftien jaar.

Gemiddeld.


Zegt niks over individuen.

Amaranth schreef op 21-08-2021 om 18:37:

[..]

Gemiddeld.


Zegt niks over individuen.

Dat klopt. En dat is van alle tijden.

Herfstappeltaart schreef op 21-08-2021 om 18:47:

[..]

Dat klopt. En dat is van alle tijden.

Het gemiddelde stijgt al jaren. Er zijn dus relatief steeds minder jonge tieners al seksueel actief.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

21-08-2021 om 19:06

Amaranth schreef op 21-08-2021 om 18:48:

[..]

Het gemiddelde stijgt al jaren. Er zijn dus relatief steeds minder jonge tieners al seksueel actief.

Maar waarom is dit relevant voor dit topic, dochter van TO kan zomaar de uitzondering zijn.

Ik zou dochter even vragen of er eten is dat hij echt niet lust, zodat hij ontspannen aan tafel kan zitten. Verder niet anders dan als er een 'willekeurig' persoon mee-eet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.