Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochters eerste vriend


nlies schreef op 22-08-2021 om 21:08:

[..]

En dan gelooft je 15-jarige dochter dat haar vriendje echt eerlijk waar de pil gebruikt. Want hij is zo lief en al 18 dus die zal het vast wel weten. En dan oeps: overtijd

Daarom beide gebruiken natuurlijk. Condoom moeten ze beiden willen omdat ze elkaar niet per ongeluk een onbekende  soa willen bezorgen; condoom voor vriendje zodat hij verantwoordelijkheid kan nemen dat hij niet (vroegtijdig) vader wordt en pil voor dochter zodat zij verantwoordelijkheid kan nemen dat ze niet (vroegtijdig) moeder wordt. 

Gr Angela

Ben je er nog TO?

Angela1967 schreef op 23-08-2021 om 14:46:

[..]

Daarom beide gebruiken natuurlijk. Condoom moeten ze beiden willen omdat ze elkaar niet per ongeluk een onbekende soa willen bezorgen; condoom voor vriendje zodat hij verantwoordelijkheid kan nemen dat hij niet (vroegtijdig) vader wordt en pil voor dochter zodat zij verantwoordelijkheid kan nemen dat ze niet (vroegtijdig) moeder wordt.

Gr Angela

En je vergeet voor het gemak dat niet iedereen de pil kan slikken of slecht op hormonen reageert? Wat heb je er eigenlijk mee te maken wat een ander doet?

En je kan als man en vrouw samen voor condoons zorgen.

irmama schreef op 23-08-2021 om 16:27:

[..]

En je vergeet voor het gemak dat niet iedereen de pil kan slikken of slecht op hormonen reageert? Wat heb je er eigenlijk mee te maken wat een ander doet?

En je kan als man en vrouw samen voor condoons zorgen.

Het gaat hier niet om volwassenen. En ook niet om de minderheid. Het gaat om statistieken. En ja daar mag iedereen zelf over besluit. Maar je dochter van 15 niet dit uitleggen lijkt mij onverstandig. En bij die mening heb ik de statistieken aan mijn zijde. Terwijl jouw mening dat de pil troep is los staat van die statistieken. Zeker voor een 15 jarige dochter (waar je als moeder geen zeggenschap meer hebt in deze, vind ik, vandaar dat ik van mening ben dat je zoveel mogelijk statistieken en technische informatie moet geven). 

Gr Angela

Nou mijn moeder liet al op mijn veertiende zien waar ik condooms kon kopen. Heel handig als de pil geen optie is. 

Suish schreef op 23-08-2021 om 17:37:

Nou mijn moeder liet al op mijn veertiende zien waar ik condooms kon kopen. Heel handig als de pil geen optie is.

En heel handig als pil ook een optie is 😀

Gr Angela

Oh, mijn dochter wordt over een tijdje 13, die gaat ook niet aan de pil. Ik vind het inderdaad troep.

Condooms zijn prima, ze weet wat het zijn. We hebben er ook over gelezen en gepraat. Ik vind het een goede optie.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

23-08-2021 om 18:08

Amaranth schreef op 23-08-2021 om 17:54:

Oh, mijn dochter wordt over een tijdje 13, die gaat ook niet aan de pil. Ik vind het inderdaad troep.

Condooms zijn prima, ze weet wat het zijn. We hebben er ook over gelezen en gepraat. Ik vind het een goede optie.

Misschien vind je dochter het geen troep en dan?

Het is bij ons nog lang niet aan de orde maar ik zou onze dochter de pil ook absoluut niet aanraden. Wel een condoom en eventueel een hormoonspiraal of een andere vorm van anticonceptie die niet je hele lichaam ontregeld.

Envelop schreef op 23-08-2021 om 18:19:

Het is bij ons nog lang niet aan de orde maar ik zou onze dochter de pil ook absoluut niet aanraden. Wel een condoom en eventueel een hormoonspiraal of een andere vorm van anticonceptie die niet je hele lichaam ontregeld.

het lijkt mij verstandig - en ik denk dat niemand daar tegen is - om kritisch te zijn en te zorgen dat dochter ook kritisch is wat haar lijf betreft. Maar laat haar dan ook echt voldoende ruimte om er wel voor te kiezen! Want sex hebben is echt iets wat ze zelf doen en ook al is de verstandhouding goed, je mag er mijns inziens niet vanuit gaan dat 'alles altijd besproken wordt'. En stel je voor dat het misgaat met het condoom. Wat dan? Die consequenties zijn voor een 15 jarige, niet voor de moeder in kwestie.

gr Angela

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

23-08-2021 om 18:37

Envelop schreef op 23-08-2021 om 18:19:

Het is bij ons nog lang niet aan de orde maar ik zou onze dochter de pil ook absoluut niet aanraden. Wel een condoom en eventueel een hormoonspiraal of een andere vorm van anticonceptie die niet je hele lichaam ontregeld.

Een hormoonspiraal laten inbrengen bij een tiener die nog geen seks heeft gehad? Of laat staan een kind heeft gebaard? Veel succes. 

Mallebeppie schreef op 23-08-2021 om 18:08:

[..]

Misschien vind je dochter het geen troep en dan?

Dan mag ze het uiteraard zelf weten. Ik 'zet' echter niet mijn dochter verplicht aan de pil zoals veel ouders doen.

Dochter heeft ook nog eens zwaar ADHD, die zie ik niet netjes de pil slikken. Nog een argument tegen.

Ik ben ook voor een spiraal of implanon. Gewoon een paar jaar nergens aan denken, veel handiger. Ik kreeg zelf ook als tiener een spiraal, op eigen verzoek overigens.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

23-08-2021 om 18:56

Ik weet niet of de TO nog terugkomt maar gezien sommige onaardige reacties snap ik wel dat ze dat niet doet. 
Mag iemand (een moeder in dit geval) er even aan moeten wennen dat haar zoon of dochter z’n eerste vriend of vriendin heeft en dat het best even slikken is als je beseft dat je kind ineens groot is/wordt en ws binnenkort voor het eerst seks heeft?!  Ik vind het zeer ongepast om dan als moeder te vragen ; “heb je nog geneukt”, niet iedereen is nu eenmaal zo vrij of weet van de hoed en de rand in nieuwe situaties. Mag je als mens dat gewoon best even spannend vinden; je kind voor het eerst naar school, naar zwemles, het eerste kinderfeestje, komt het wel mee op school , eerste keer logeren, nieuwe school, eerste vriendje etc etc. 
Heeft niets te maken met iets gunnen aan je kind, want natuurlijk gun je je kind de wereld maar dan nog kun je dingen spannend vinden (vaak juist als het je kind betreft).
Ik heb dit soort reacties eigenlijk nog niet eerder gezien op viafora, past meer bij dat andere met de Vee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.