Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochters vriend uit Brazilie


Rozi schreef op 15-09-2021 om 23:16:

Waarom is het eigenlijk relevant om te benoemen dat ze VWO doet?

Omdat ze dan geen "vier handen op één buik" tiepje is, want dat zouden we n.a.v. de OP wel kunnen denken....

Due-scimmie schreef op 16-09-2021 om 11:05:

Verbieden zorgt voor stiekem gedrag.

Je hebt geen zeggenschap in wie zij leuk vindt. Gewoon blij voor haar zijn en klaarstaan als het wel mis gaat. Ze is 16, veel relatie halen dan het half jaar niet eens. En als ze nog wel samen zijn als hij weer weg gaat kun je altijd dan kijken hoe het is.

Precies... Verbieden zorgt inderdaad voor stiekem gedrag, mijn ouders wisten ook pas van vriendjes na mijn 20e.

Ik zou haar wel het belang van anticonceptie duidelijk maken en desnoods met haar de pil regelen en condooms. En zorgen dat je voor haar klaar staat als het na de uitwisseling over is. Hoe meer je haar los laat en haar laat weten dat ze bij je terechte kan, hoe eerlijker ze zal zijn. Succes 🍀

Ach ja...

LaFleurNoire schreef op 16-09-2021 om 14:34:

[..]

Ja en? Daar moet ze zelf achter komen. Niet aan jou.
Als je dit soort uitspraken tegen je kind bezigt, is er geen sprake van niet drammerig je mening geven hoor. En volgens jou zou je dat moeten doen, niet drammen, dus je post bevat wat discrepanties.

Je moet het wel wat anders verpakken, maar wel beseffen dat het de realiteit is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.