Louis98
19-05-2025 om 14:54
Eerste keer bh’tje kopen
Even een korte situatieschets.
Ik ben nu 7 jaar een alleen-opvoedende vader van een inmiddels 13 jarige dochter. Mijn vrouw is 7 jaar geleden overleden.
Nooit gedacht ook dat ik een forum als dit nodig zou hebben voor mijn vragen.
Vorige week kwam mijn dochter bij me dat ze haar eerste bh’tje wilde.
ik heb voorgesteld omdat samen met mijn zus (haar tante) te gaan doen. Dit heeft ze afgeslagen en heeft aangegeven dat met mij te willen doen, als haar enige ouder.
Van één kant voel ik me vereerd, maar het maakt me ook ontzettend onzeker.
Ik heb het kopen van zoiets nog nooit bij de hand gehad.
Waar ga ik ze met haar kopen? Hunckemuller, Livera, speciaalzaak, H&M?
Hoeveel koop je er?
Ik zal me opgelaten voelen in de winkel, maar daar wil en zal ik me voor m’n dochter overheen gaan zetten.
Help?! Wie heeft tips…

Theekopje
19-05-2025 om 16:17
lekker met je dochter gaan! Ik zou naar de livera gaan. Daar hebben ze mijn dochter(s) ook erg goed geholpen.
Jongste was 10 toen ze echt al een bh nodig had. Voor haar was dit een grote stap. De mensen van de livera hebben heel goed geholpen. Vragen ook netjes, vind je het goed dat ik de bandjes even goed doe, enz.
ik vind zeker niet dat je als vader dit niet kan/mag doen. Ik vind het juist top dat ze zich vertrouwd genoeg voelt om dit met jou te doen. De verkoopsters daar hebben er genoeg verstand van! Dus die kunnen mooi helpen.
misschien van te voren even nadenken over welke kleuren ze wil met haar of vooronderzoek doen op internet. Dan kan ze al aangeven wat ze wel of niet wil. Zo willen die van mij bv absoluut geen beugelbh’s. Zo heb je al een beetje voorwerk gedaan.
Succes en maak er een leuk uitje van! Lekker lunchen ofzo daarna.

Poezenmeisje
19-05-2025 om 16:25
Ze heeft waarschijnlijk wel een idee wát ze zou willen. Ga met haar naar Linchérie of een speciaalzaak. Of laat haar met vriendinnen (en geld van jou) naar Primark of een andere puberwinkelketen gaan.
Bij de Bijenkorf werd ik ooit als volwassene weggelachen. "85G?? Dat bestáát toch helemaal niet. Hahaha!!".
Ik geef de voorkeur aan echte zaken, maar op jouw dochters leeftijd heb je waarschijnlijk nog geen al te lastige maat.

Beterlaat2021!
19-05-2025 om 17:13
De HEMA heeft nu een aanbieding 'tienerondergoed'.
https://www.hema.nl/search?q=tienerondergoed&lang=nl_NL
Bij de HEMA kun je niet passen, maar wel terugbrengen met label eraan en de kassabon.

Ted68
19-05-2025 om 17:39
Ik heb al weer 35 jaar geladen ook met mijn vader mijn erste BH uitgezocht…. Mijn moeder had een uitgesproken ouderwetse smaak, en ik wilde geen witte of huidskleur. Daarna met pa een lekker gebakje gegeben, om het te vieren.
Sorry, maar ook een vader kan mee. Ik wist niet dat men anno 2025 zo ouderwets denkt. Wat moeten dochters die 2 Vaters hebben?
Dus ga gewoon mee, vraag een verkoopster om te helpen. En maak er een leuke herrinering van.

Zeespiegel
19-05-2025 om 19:16
ik zou beginnen met het geen bh'tje noemen. Dat ze een bh nodig heeft, is een belangrijke stap in de ontwikkeling van het vrouw worden. Zelfs als het cup doperwt is. Het is iets om trots op te zijn als meid.

Herfstappeltaart
19-05-2025 om 19:22
Zeespiegel schreef op 19-05-2025 om 19:16:
ik zou beginnen met het geen bh'tje noemen. Dat ze een bh nodig heeft, is een belangrijke stap in de ontwikkeling van het vrouw worden. Zelfs als het cup doperwt is. Het is iets om trots op te zijn als meid.
Vind je? Ik vind het niks bijzonders. Gewoon, zoals het opgroeien gaat.

letterkoekje
19-05-2025 om 19:27
Herfstappeltaart schreef op 19-05-2025 om 19:22:
[..]
Vind je? Ik vind het niks bijzonders. Gewoon, zoals het opgroeien gaat.
Ik vind het ook lief zoals hij het uitdrukt. En het zal waarschijnlijk nog echt een behaaTJE zijn, of ze had er al lang een moeten hebben.
Mensen mogen zich tegenwoordig niet meer uitdrukken zoals ze zelf willen.
Dus helemaal eens met Herfstappeltaart!

Anoniemvoornu
19-05-2025 om 19:53
Praktische tips een bh was je niet op 60 graden , niet in de droger.

Mugske
19-05-2025 om 20:58
Beterlaat2021! schreef op 19-05-2025 om 17:13:
De HEMA heeft nu een aanbieding 'tienerondergoed'.
https://www.hema.nl/search?q=tienerondergoed&lang=nl_NL
Bij de HEMA kun je niet passen, maar wel terugbrengen met label eraan en de kassabon.
Bij onze Hema kun je wel passen (erg fijn), maar bij de meeste inderdaad niet. Ben daar geslaagd voor sport bh voor mijn dochter.

Lotus_
19-05-2025 om 21:16
letterkoekje schreef op 19-05-2025 om 15:22:
Nick, omdat je (denk IK) toch meer begrip zal krijgen als vader die daar (onzeker) met zijn (ook al onervaren) dochter komt. Dat een verkoopster misschien sneller denkt: man had je vrouw gestuurd als je er allemaal zelf niks vanaf weet.
En eigenlijk vind ik ook dat voor een aangelegenheid als deze, inderdaad de moeder, of toch zeker EEN vrouw geschikter is om het meisje te vergezellen dan een man.
Maar ik vind het knap van TO dat hij de verantwoordelijkheden van de moeder op zich neemt, laat me dat voorop stellen.
En nu ik de reacties van de anderen lees, denk ik dat mijn buikgevoel te hard heeft gesproken. Sorry, TO!
Uhh, alsof vrouwen er allemaal zoveel vanaf weten. Je wil niet weten hoeveel vrouwen met verkeerde maat bh rondlopen.

Due-scimmie
19-05-2025 om 22:01
Bolmieke schreef op 19-05-2025 om 17:10:
Geef haar geld en laat haar met vriendinnen gaan
Kind wil met haar vader gaan. Waarom zou je dan sturen op met vriendinnen gaan.

Marit!
19-05-2025 om 22:33
gewoon gaan en inderdaad advies vragen. Ik heb dochter ook uitgelegd toen dat het belangrijk is dat het goed zit en dat ze daar ook weten wat fijn en goed zit, wat passend is. Toen was dat heel spannend, inmiddels doet ze het gewoon, is het soort van normaal geworden. Voor de eerste kreeg ze het advies voor een soft bh, zonder beugels, omdat het nog zo in de groei was. Wij zijn bij de livera geweest en zijn daar altijd prima geholpen, net als theekopje

Lotd
20-05-2025 om 15:25
ik vind het juist heel goed dat je op dit forum zit en je verhaal en vragen kunt doen meeste mannen zouden dat niet zomaar doen! Lekker samen winkelen en inderdaad het Passen meten aan een verkoopster over laten!

Roos57
20-05-2025 om 15:31
Lotd schreef op 20-05-2025 om 15:25:
ik vind het juist heel goed dat je op dit forum zit en je verhaal en vragen kunt doen meeste mannen zouden dat niet zomaar doen! Lekker samen winkelen en inderdaad het Passen meten aan een verkoopster over laten!
Ja vindt je dat goed ?
ik vind het juist apart . Om op dit forum over bh tje te beginnen voor 13 jarigen.
Juist als je een zus hebt vraag je haar . Of vrienden. Maar een eerste post over dit ???
Maar goed dat zegt ws wat over mij 😀